Strona 1 z 3

Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-05-01, 21:39
autor: piter
Mam pytanie, chcę kupić nowy cylinder z tłokiem i całą reszta do wsk 125 z allegro, może ktoś ma sprawdzony i może doradzić z jakiej firmy kupić ?, i czy aluminiowy czy żeliwny? ,proszę o pomoc.

Re: cylinder wsk 125

: 2012-05-01, 21:45
autor: Kamko94
Najlepiej nie kupuj nowego tylko kup używany zrób szlif i będzie śmigać. A jak już koniecznie musi być nowy to Almot.

Re: cylinder wsk 125

: 2012-05-01, 21:55
autor: Savier
Tak jak przedmówca, po prostu nie warto brać takiego cylindra. WSK straci na mocy (mniejsze kanały w nowo produkowanych cylindrach), a pasowanie tłok-cylinder w tych zestawach... co ja mówię, tam nie ma pasowania :D. Dlatego też najlepszym, najszybszym wyjściem jest kupienie tłoka almotu (chociaż jest owalizowany), zrobić pod to szlif z luźnym pasowaniem (0,08? coś koło tego) i będzie to latać lepiej jak ten nowy zestaw z allegro. :-)

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-05-02, 10:54
autor: Kamil*
Tak jak koledzy mówią nie kupuj nowego, mam cylinder ori ZMD po szlifie właśnie na tłoku almota i nie narzekam. Śmiga już drugi rok i wszystko jest ok tylko wymieniłem pierścienie, wiadomo jakie teraz robią wycierają się po roku jazdy. Szlif cyla + tłok wyjdzie Cię jakieś 80zł czyli tyle co zakup nowego szitowskiego zamienika.

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-05-03, 09:05
autor: piter
Dokładnie teraz tylko jest chinszczyzna, więc nie warto kupować takiego zestawu można się na tym przejechać. Zrobię szlif z tego co rozmawiałem to drugi.

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-08-12, 09:42
autor: mistrzunioss
ja miałem kiedyś zamontowany taki zestaw i byłem zdziwiony bo kompresja była bardzo mocna a motor miał moc taką jaką powinien mieć.

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-22, 22:29
autor: profesor
Panowie a co sadzicie o takim zestawie Almot-u. Motor jezdzi ale mocy ma malo, kompresji prawie wcale odpala jedynie z popychu.

http://allegro.pl/cylinder-almot-wal-lo ... 24993.html

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 01:55
autor: bayu
Popieram przedmówców, lepiej zrobic szlif na tym co masz, i na dobrym tłoku, i bedzie ok, tylko luz 0,08mm to troche kolega przesadził do 125 to max!!!! 0,05 0,07-0,08mm to do tloka o srednicy ok 80mm tam ze 4 setki to w sam raz, wypoleruj kanaly, zgraj wszystko tak zeby nie bylo progów i ostrych krawedzi, podobnie z tłokiem, a jak masz czas i cierpliwisc to powieksz okna płuczace wygietymi pilnikami iglakami (podgrzewasz pilnik na kuchence wyginasz jego koncuwke w miejscu podgrzania pod kontem prostym czy potrzebnym do danej operacji kombinerkami i studzisz w wodzie-hartujesz i piłujesz poszezajac i podnoszac lekko, i masz efekt do tego zwieksz stopien sprerzania a nie poznasz moto;). jesli nie masz zamiaru sie tak bawic to zaokraglij, lub z fazuj krawedzie okien po szlifie chociaż, tak zeby ich krawedzie nie były ostre to wazne dla prowadzenia pierscieni

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 09:41
autor: auriol77
Obawiam się ,że luz na poziomie 0.08 to może być za mało ,a nie za dużo. Obecne tłoki prócz almota nie mają w zasadzie wcale owalizacji.

Tłoki cxa to praktycznie walec gdzie różnica między górą ,a dołem tłoka wynosi 0.05mm :shock: Biorąc pod uwagę ,że rozszerzalność wynosi nawet 0.20mm w górnej cześć tłoka można sobie odpowiedzieć jakie jest potrzebne pasowanie.

Nie porównywałem tłoków gorzyckich z almotem do silnika 125 ,ale przy tłoku 175 almot ma 0.5-0.10 mniejszy owal jak tłok gorzycki.

Dla przykładu tłok gorzycki r1 wsk 175 poniżej sworznia ma wymiar 61.15mm ,ale nad pierścieniami jedynie 60.90mm. Więc tłok ma zapas 0.25mm na przytycie. I tutaj możemy się pokusić na to pasowanie 0.05 chociaż i tak dla świętego spokoju zrobiłbym na 0.07. (bodajże serwisówki podają właśnie taki rozrzut)

Co do almota to owalizacja wynosi nawet na 0.15mm. Dodając do tego średni materiał zacier murowany nawet przy normalnej jeździe.

Chłopaki w junaku robią na almocie pasowania nawet po 0.11 w górę ,żeby szło korzystać z osiągów.

Niemcy często gęsto korzystając z tłoków MZA do simsona (polski almot) sami owalizują te tłoki.

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 11:49
autor: profesor
auriol77 pisze:

Co do almota to owalizacja wynosi nawet na 0.15mm. Dodając do tego średni materiał zacier murowany nawet przy normalnej jeździe.

To co kupic taki nowy i go przeszlifowac do minimum 0,20mm ?

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 12:44
autor: Lukasz1331
ja mam almota na pasowaniu 0.09mm i jest ok, silnik ma dużą kompresje, nie traci na mocy i tłok też nie puchnie

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 14:33
autor: bayu
Zgadzam sie z twoja wypowiedzią Aurioll77 przy kiepskim tloku trzeba zrobic luzniej a przy braku owalizacji nalezy zrobic ja samemu, to nie jest wielki problem. Szczególnie jak ktos chce skrócić docieranie, i korzystać z max osiągów. Natomiast przy dobrym tłoku masz te książkowe 0,05mm i to miałem na mysli. tylko trzeba pamietac ze jak ksiazka daje 0,05 to przy 0,04 tez da sie jezdzic , mialem taki luz w mz 251 gdzie tlok ma 70mm to 52mm tym bardziej te 0,04-lub spokojne 0,05mm jest ok. Co do pasowan almota na 0,09itd to PRZESADA! własnie wynika to z chceci zaoszczędzenia czasu na docieranie, i ostre upalanie sprzeta po krótkim czasie)

Graniczny luz kwalifikujacy do naprawy to 0,11mm i przy luzie 0,09mm po szlifie masz 0,02mm rezerwy do remontu!!! no to jaki to sęs??? Ale cos za cos trzeba to dopasowac do tloka, przeznaczenia, i osobowosci, jak ktos chce juz jezdzic na max obrotach i jeszcze wsadzic kiepski tłok to musi dac wiekszy luz ale skraca zywotnosc, te 0,07-0,09 przy kiepskim tloku. Tylko jaki jest ses kupowaniac kiepskiego tłoka????!!!!!!! zaoszczedzic 10 czy 15zl? chybe lepiej dołorzyc i kupic Gorzycki, czy ew almot i jeszcze mu poprawic owalizacje jesli jest troche mała. i zrobic luz 0,05mm, albo 0,04 Ale przy dobrym tloku oczywiscie, Dotrzec i jezdzic.

Ja tam janka nie upalalem od razu i zrobiłem mniejszy luz juz nie pamietam bo to były lata temu ale nie wiekszy jak 0,08 raczej cos w okolicy 0,06mm i pracowal bez problemów, mial poprawione smarowanie (uszczelnione polaczenie magistrali olejowej miedzy deklem a wlotem kanalu do wału, (bolączka junaków, jedna z wielu;) ) wlasnego pomysłu :), bardzo to poprawiło ciśnienie w całej magistrali, tym samym poprawiajac smarowanie łozyska korbowodu i rozbryzg go na culinder i tlok, przez co tłok mial obficie oleju, i mozna było zrobic mniejszy luz ;) i bylo wszystko ok, a sprężanie mialem 9,5atm )

Normalnie junak w orginale ma strasznie kiepskie smarowanie przez co własnie wszystko tam sie rozlatuje po 20tys km, do tego kiepskie (archaiczne wrecz) łozysko korbowodu. Czasem to sie zastanawiam czy ten silnik nie byl zaprojektowany na zuzycie? a nie na jazde, jak by mu ktos program samodestrukcji wrzucił na wyjsciu z fabryki. Koszmar! ale za to duże pole do popisu przy usprawnieniu, bo wszystko tam w silniku nadawało sie do poprawy, no moze bez srednic zaworów, które były wystarczajace nawet przy zwiekszeniu pojemnosci, i krzywek rozrządu które tez jak na tamten czas były o dobrym zarysie.

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 14:37
autor: Savier
OK, ale jak owalizować tłok?

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 15:02
autor: Muciek
Odsyłam do lektury opracowań T Sałka aka "magika z PRL" :hyhy:

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 15:37
autor: bayu
Bardzo prosto:) juz pisze.
potrzeba nam jest
-Papier scierny (płutno) gradacja 150 lub zbliżona
-papier Scierny (płutno) gradacja 250 lub zbliżona, do wykonczenia
-Płaski blat, jakis kawałek płaskiej grubej blachy lub kawałek szyby, albo kawałek deski laminowanej, czyli blat tsoły starego, cos płaskiego i rownego
-klej, lub cos czym przymocujemy paier scierny na tym plaskim czyms:) wedlóg uznania mozna czyms np ciezkim przycisnac krance papieru.

Bierzemy Paier scierny i mocujemy go (przyklejamy najprosciej, moze byc nawet budapren) do tego plaskiego czegos co znajdziemy, Sciernicą do góry i czekamy az klej zastygnie, jesli bedziemy to kleic to dobrze jest papier docisnąc czyms ciężkim na całej powierzchni, zeby tez byl plaski po sklejeniu.

Gdy juz mamy tak przygotowaną plyte, to bierzemy tłok i zaznaczamy na nim powierzchnie do owalizacji, czyli wycinek walca na boku od strony otworów na sworzeń, mozna tam zrobic mała ryse od linijki rysikiem czy czyms ostrym, na długosci plaszcza, a na denku np pisakiem zaznaczyc jak na rys5

Potem kładziemy tłok na nasza prowizoryczna plyte i poruszajac nim ruchem "obrowym" w wyznaczonych miejscach (czyli jakies ćwierc obrotu) dociskamy lekko i robimy tak do uzyskania interesujacej nas owalizacji, dokonujac pomiarow, rys6

Mozna potem wygładzic drobniejszym papierem, ok 250 ale maly rysy moga byc bo one trzymaja olej i ułatwiaja docieranie, papier trzeba dobrac do faktury w jakiej jest wykonany tłok, mniej wiecej. Podane gradacje sa wystarczajace nie trzeba jechac 500ką bo to nie potrzebne, (to tak dla nadgorliwych) dobrze było by tez zatoczyc denko tloka na stożek

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 15:58
autor: Muciek
No dobra tylko tłoki nie zacierają się w miejscu zaznaczonym na rysunku ale po całej powierzchni.

Bardziej chodzi o coś takiego Obrazek

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 16:06
autor: Savier
Tak wygląda przyłapany kilka razy almot. Wueska chodziła na nim w miarę. Zmieniłem tłok na nowy i znowu łapała (cylinder źle spasowany?)

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 4330f89bc7

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 16:26
autor: bayu
No to zalezy o czym rozmawiamy, bo mowa była o zwiekszeniu owalizacji przy dobrym storzkowaniu tłoka, bo owalizacja jesli jest storzek a przewazne jest to jest potrzebna i dzieki niej tłok ma mniejsza tendecje do zacierania, bo ma miejsce gdzie sie rozszerzyc a jesli owalizacji niema to sie zaciera na całym obwodzie bo puchnie na srednicy i jakby to powiedziec niema gdzie uciec przy owalizcji własnie tak ucieka. Natomiast to co pokazałes to tez ok jesli nie było stozkowania tloka w wykonaniu fabrycznym ale prucz tego owal. Pozatym owalizacja zmniejsza tarcie bo boki tloka nie stykaja sie z tuleją. A w chwili przegrzania tam sie rozszerza, zeby sie nie zatarł.

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 17:12
autor: bayu
Savier pisze:Tak wygląda przyłapany kilka razy almot. Wueska chodziła na nim w miarę.
Noladnie przyłapało, na jednym ze zdiec widac ze zlapało na krawędzi owalizacji, (z tyłu tłoka po prawej stronie) czyli potwierdzaja sie slowa Auriolla, Poprawil bym owalizacje, ewentualnie lekko stożek poprawil ale to naprawde lekko kilka setek, 0,02-0,05max, tez za pomoca papieru i płyty, poprzez obracanie tloka i dociskanie go od strony denka tłoka, tak na długości do ok 15mm od pierscieni w dół.

A jakie miałes pasowanie?, i w jakich okolicznościach czy przy jakim przebiegu mu sie to stalo?
Sprubuj zrobic owal i lekko stożek zwiekszyć z przodu tloku, i powinno byc ok:)

Jak sie ma dostep do takarki to mozna to zrobic na tokarce, i przy okazji podtoczyć wewnętrzną scianke plaszcza tloka (od dołu, ta nadlewka) i zrobic faze tez na zewnątrz krawedzi płaszcza, wtedy polepsza sie smarowanie bo olej z cylindra jest jakby wciagany pod płaszcz tłoka, i poprawia jego smarowanie

Re: Nowy cylinder WSK 125 - warto?

: 2012-09-23, 18:39
autor: auriol77
bayu pisze: Graniczny luz kwalifikujacy do naprawy to 0,11mm
Tutaj się mylisz. Nie chodzi o graniczny luz na takim poziomie. Chodzi o zużycie o dodatkowe 0.11 powyżej zalecanego szlifu na te 0.05 np. Czyli do luzu 0.05 dodaj te 0.11.

Nawet polecę cytatem z zalewskiego

"Cylinder nadaje się do wymiany jeśli jego średnica powiększyła się o 0.12mm"