Współcześnie produkowane części

Odpowiedz
Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: xradusx » 2010-09-21, 21:51

:O za parę lat będzie nowy sport prosto ze skutera made by china :P

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: irek » 2010-09-22, 20:39

A wszystko dzięki mnie... Nie chwaląc się :P A tak serio to ja zapodałem pomysł wyprodukowania zgarniaczy i dałem swój na wzór.
Oglądałem też te nowe. W sumie wierna kopia oryginału. Tylko widać, że forma inaczej wykonana bo w innym miejscu jest kreska (nadlew gumy) ale nawet w mniej widocznym bo na dole i to zrobili lepiej. Od mojego jest na pewno bardziej miękki.
A tak na marginesie to dziś żałuje, że nie zrobiłem sam formy i nie zleciłem produkcji tego.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: wujcio » 2011-02-12, 15:26

Dziś zdjąłem pokrywę sprzęgła i o dziwo okazało się że nowy łańcuszek sprzęgłowy Kaz-Romet zakupiony w skuterze Dębica 2 lata temu (Wacek zapewniał że jest jeszcze ze starej produkcji ale na opakowaniu widniał rok 2003 ;]) wyciągnął się do 2 cm (mierząc jak w załęskim) przy przebiegu 2 tysięcy km więc moim zdaniem to szajs...

W skuterze jest teraz oferta dwóch łańcuchów jeden Kaz-Romet 16 zł i drugi bez opisu za 23 zł z tego co pamiętam to jakiś czas temu widniał opis że jest to czeski łańcuch i było zdjęcie z pudełkiem Kaz-Romet :D (teraz brak dodatkowego opisu) orientuje się ktoś co to za łańcuch i czy opłaca się w niego inwestować?
U Wronki na allegro jest też chyba ten sam łańcuch w podobnej cenie 24 zł.

Luk254
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-27, 17:59
GG: 4842113
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Luk254 » 2011-02-13, 14:14

A jakby tak zagadać tu: http://www.lancuch.pl/index.php?go=porady
Na pewno dla przemysłu nie robią łańcuchów z plasteliny. Mogliby nam zrobić na wzór coś o lepszej wytrzymałości. Musiałby ktoś porachować stosunek ceny do jakości. Gdyby zebrać większą grupę chętnych może dałoby radę o jakąś zniżkę dla entuzjastów historycznej polskiej motoryzacji. Jakby się sprawdziły to wygyryzłyby to obecne ogólnodostępne gówno wykonane z masła.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: maykii » 2011-02-18, 12:15

wujcio pisze:W skuterze jest teraz oferta dwóch łańcuchów jeden Kaz-Romet 16 zł i drugi bez opisu za 23 zł z tego co pamiętam to jakiś czas temu widniał opis że jest to czeski łańcuch i było zdjęcie z pudełkiem Kaz-Romet :D (teraz brak dodatkowego opisu) orientuje się ktoś co to za łańcuch i czy opłaca się w niego inwestować?
U Wronki na allegro jest też chyba ten sam łańcuch w podobnej cenie 24 zł.
W skuterze jest to łańcuszek firmy OKINOI. Nie wiem czy zkładać go do silnika czy lepiej czekać na coś lepszego ?
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: adimen2007 » 2011-02-18, 17:03

A czy na dzień dzisiejszy jesteście w stanie określić jeden konkretny i wytrzymały łańcuszek sprzęgłowy teraźniejszej produkcji?

Awatar użytkownika
marian6666
Posty: 120
Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang
Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: marian6666 » 2011-05-04, 12:06

Kranik:) Na początku wszystko fajnie, szczelny,po wkreceniu w zbiornik trzyma aż miło, nic nie cieknie. Ale chyba nie został zaprojektowany do wykręcania odstojnika, bo juz po drugim wykręceniu okazało się ze nie da się go spowrotem wkręcić.. musiałem go reanimować poprzez zalanie z zewnątrz żywicą epoksydową i teraz jest spokój. Ale to chyba i tak nieźle przy kraniku za 3 piwa:D
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: man on the WSK » 2011-05-04, 12:10

adimen2007 pisze:A czy na dzień dzisiejszy jesteście w stanie określić jeden konkretny i wytrzymały łańcuszek sprzęgłowy teraźniejszej produkcji?
Jeżeli chodzi o łańcuszek do WSK 125 to polecam czeskiego Favorita. Mam go w swojej B3 już ponad 2 lata i jest ok.

Irek.S.

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Irek.S. » 2011-05-04, 18:50

Cóż moge powiedzieć:
-kran- sam w sobie niezły lecz gumowa uszczelka jest do du*y, ale w sklepach z częściami do Wuesek, Rometów itd których jest sporo idzie dostać bardzo porządne korkowe uszczelki (ja płaciłem 50gr/szt). Zakładamy taką uszczelkę i mamy świetny kran.
-tłok- Al-Moty są bardzo dobre nawet mocno nagrzany nie puchnie.
-przerywacze- bdb ładnie stykają
-kondensatory- ok
-gaźniki- wg mnie super oszczędny dobre osiągi lekko pali lecz różnie bywa jeden egzemplarz dobry drugi lipny.
-linki-ok
-uszczelki-pod głowice nawet te z papierowych kompletów są ok reszta tragedia za to świetne są te produkowane przez firme Ajust - 15zł na Allegro ale wg mnie zawsze warto.
To tyle z moich doświadczeń.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: pawel15 » 2011-05-05, 13:47

Irek.S. pisze: -przerywacze- bdb ładnie stykają
:shock: Ja kiedyś kupiłem przerywacz do 125(ok. 2 lata temu), to to "coś" koło przerywacza nie leżało. Chyba jakaś zmiana producenta, czy sposobu wykonania nastąpiła?

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: WSK » 2011-05-05, 16:17

pawel15 pisze:
Irek.S. pisze: -przerywacze- bdb ładnie stykają
:shock: Ja kiedyś kupiłem przerywacz do 125(ok. 2 lata temu), to to "coś" koło przerywacza nie leżało. Chyba jakaś zmiana producenta, czy sposobu wykonania nastąpiła?
Pff, nadal ten sam shit z tymi przerywaczami, po prostu to jest loteria, raz trzeba podginać, drugi raz rozpiłowywać a niekiedy płakać bo nie da się tego założyć, trzeba mieć szczęście żeby kupić założyć i jeździć bez żadnych ingerencji :roll:
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Irek.S.

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Irek.S. » 2011-05-09, 21:42

W tej '85 mam i dobre są, w '73 też miałem i OK były.

A miał ktoś może cylinder Almot albo Cross Impex? Ponoć Almoty dobre są ale chciałbym pare opinii jeszcze przeczytać ;)

Awatar użytkownika
valkoz
Posty: 31
Rejestracja: 2010-12-13, 16:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz, Lambretta Li150, wcześniej MZ TS150, SHL M11
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: valkoz » 2011-05-11, 14:43

maykii pisze:To jak ty wciskasz na sucho ? Ja zawsze podgrzewam tłok palnikiem i sworznie pasują elegancko. Sworzeń musi bardzo ciasno siedzieć. Zmieniałem już pare tłoków i większość to były oryginały i bez problemu sworzeń pasuje. Wystarczy podgrzać tłok palnikiem i sworzeń wchodzi elegancko. pozdrawiam
To nieprawda, że sworzeń musi bardzo ciasno siedzieć w otworach tłoka.
On tam powinien wchodzić na lekki wcisk od 0 do 0,008mm maksymalnie-to jest według ciebie bardzo ciasno?
Po to tłoki i sworznie sa selekcjonowane i należy stosować sworzeń z tej samej grupy selekcyjnej jak otwór w tłoku.
Pytałem kiedys sklepy które sprzedają sworznie czy są one oznaczone według danych grup selekcyjnych- nikt nie miał pojęcia o czym mówię- wniosek prosty-sworznie mają taki wymiar na jaki przypadkowo uda się go wyszlifować... nikt tego nie sprawdza aby było w okolicach 18mm lub 13mm...

Irek.S.

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Irek.S. » 2011-05-13, 18:52

Od razu mówie nie kupujcie cylindrów CX... ch*jostwo potworne v-max 60km/h.... tak samo nowe kolanko w ogóle nie pasują...

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 18:58

Trochę przeginacie ! Za prlu się zdarzały nawet gorsze gnioty jak teraz.Zawsze były części różnej jakości.

Niektóre kartery z dęby wyglądają jakby je odlewali ze starych klamek w dymarkach piastowskich albo w ognisku.
Nadwozia WFM-ek były zrobione jako dwuramowe z prostego powodu z takiej stali pojedynczej ramy się nie dało zrobic nawet do roweru.Idźmy dalej amortyzatory przednie w wfm i wczesnych wsk-ach góra wytłaczana z blaszki od konserw dół niewiele lepszy te z wfm praktycznie niemożliwe w naprawie. Cylindry żeliwne odlewane tak krzywo że ślepy widzi ze coś jest nie halo.Cewki zapłonowe izolowane jakąś parafiną zamiast żywicy , łańcuchy nadające się do jakiejś maszyny rolniczej ale nie do motocyklu nawet tak słabego jak wsk125. Lakier kładziony bez podkładu na gołą często już przyprószoną korozją blachę.

Mam wymieniać dalej ??

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Szczepan » 2011-05-13, 19:02

Ja też dodam coś do siebie.
1. Nowe kolanka do dwuramówek to jakaś ściema w ogóle nie pasują, trzeba je doginać na giętarce do rur żeby to coś pasowała. Ale chrom ma całkiem ładny, po 2 tygodniach jazdy nic nie odpadło ani się nie przebarwiło.
2. Nowe kraniki puchnie guma i nie puszczają paliwa.
3. Linki do b3 z alu klamkami pasują ale do starszych z zespolonymi klamkami jest problem, albo za krótkie albo za długie.
4.Nowe kopnianki do s01... są całkiem ok nieźle wykonane i mają 3 pozycje składania co jest fajnym bajerem ;)
5. Nowe tłumiki do 125 są całkiem Ok brzmienie bardzo fajne cichutkie, lecz po zakupie trzeba je pomalować bo to co jest na nim to ciężko powiedzieć.Tłumik jest grubszy niż org, więc opaska mocująca od 125 nie pasuje trzeba zakładać od 175.
6. Nowe tarcze sprzęgłowe bez zarzutu.
7. Zębatki kosza sprzęgłowego odradzam straszny bubel miękkie przy nitowaniu potrafi pęknąć.
8.Zębatki tylne napędowe. Kupiłem nową z ag-motu stary typ do dwuramówek i jest całkiem Ok po dwóch tygodniach jazdy jest cała.
9. Gumy podnóżków jak najbardziej Ok, brakuje tylko ładnego napisu Bydgoszcz.
10. Pokrowce siedzeń od Tapicer11 ładnie i porządnie wykonane bez zastrzeżeń.
Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę.
Volk piszesz o motocykli z lat, kiedy zaczynano produkcję motocykli w Polsce i nie było w ogóle z nimi doświadczenia , nie odrazu Kraków zbudowano z roku na rok było coraz lepiej. A zresztą jak tak na te motocykle marudzisz to po co w ogóle się udzielasz ? Dla mnie Wsk to też mega archaiczny sprzęt, ale to w nim lubię ;) I chyba pomyliłeś działy to jest temat o współczesnych częściach a nie o jakości wykonania motocykli. Dla mnie większość Prlowskich części jest o wiele lepsza jak chińskie śmiecie które rzadko kiedy pasują, a jeśli pasują to po jakimś czasie zaczynają padać.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 19:08

Zapomniałem powiedzieć.Dla chętnych - mam możliwość dorobienia dowolnej części metalowej z każdego dostępnego dziś materiału co daje jakość części taką że za prlu to jedynie pomarzyć można było o takiej.
Oczywiście ceny raczej przynajmniej 2X oryginał chyba że kilku z Was się skrzyknie na daną część.Żadne odlewanie czy tłoczenie wszystko skrawane z odp. materiału wybranej klasy i twardości możliwość wystawienia
rachunku/faktury ale ostrzegam terminy nie będą krótkie.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Tukan » 2011-05-13, 19:37

Borewicz ocenianie niektórych elementów po 2 tygodniach użytkowania to lekki nietakt. Gumy podnóżków to jedno wielkie gówno, po jednym sezonie (nie staniu w garażu) pękają i przecierają się. Niejedna używana guma z Bydgoszczy wygląda lepiej niż ten te skrawki z produkcji dętek do taczki uformowane na kształt podnóżka do WSK.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Szczepan » 2011-05-13, 19:42

Widać trafiłem na jakieś lepsze ;). Myślę że jeśli kolanko po 2 tyg się nie przebarwiło to już nie powinno, reszta części jeździ już dłuższy czas.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 19:46

Wystarczy dobrze pomierzyć takie kolanko te co się przebarwiają są produkowane z cieńszego materiału przez co element osiąga większą temperaturę co powoduje powolny termiczny rozkład powłoki chromowej.Najlepiej kupić kawał rurki nierdzewnej i znaleźć kogoś kto ma dobrą giętarkę rozklepanie końca pod nakrętkę jest banalne nawet na zimno i macie nierdzewne i nieprzebarwialne kolano koszt trochę większy ale bez żadnego tam zaraz bankructwa.Jeśli motocykl robi się dla siebie to warto.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości