Strona 1 z 1

Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-21, 22:13
autor: MrPiter
Witam po dłuższej nieobecności,

Mam pytanie czy w jakiejkolwiek WSK 175 była kiedykolwiek wersja silnika oznaczona symbolem 059-2?

Bo jeśli to inwencja twórcza właściciela to po kiego grzyba wybijać błędny numer zamiast właściwego? Tu akurat jest Dudek i powinien być chyba nr 059-3?

Dzięki wielkie za pomoc!
Piotr
IMG_4885.JPG
IMG_4886.JPG

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-22, 10:02
autor: daroohd
A jaki masz zaplon patrze na swoje 059>3 i cyfra 5 jak i 9 wygl troszke inaczej

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-22, 12:04
autor: MrPiter
Hej,

zapłon zwykły i gaźnik też więc 059-1 na bank odpada... Sam nie wiem o co chodzi.

Dzieki!

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-22, 13:34
autor: franq87
To nie jest numer nabity w fabryce. Nie ta wielkość, nie te numeratory.

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-23, 22:20
autor: MrPiter
Dzieki za pomoc. Ciekawi tylko fakt dlaczego ktos zamiast 059-3 nabił 059-2... No cóż, bedzie nowy typ silnika;)!

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-24, 08:47
autor: daroohd
Nabijaja xs i nr aby wziasc wiecej $$

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-24, 22:22
autor: marcin3ta
i ten spaw koło głowki ramy dziwny

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-25, 08:50
autor: MrPiter
Hej,

Rama jest OK tylko na zdjęciu jakieś dziwne krople wyszły. Co do numerów silnika to najprawdopodobniej wielka chęć posiadania Dudka sprawiła że dałem siebie zrobić w dudka;).

Na szczęście moto kompletne więc po lekkiej kosmetyce będą z niego ludzie.

Dzięki wszystkim za pomoc!

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-25, 10:38
autor: halcik
Polecam przeczytać ostatnią część historii - "Kupno nowego skutera i co z tego wynikło"
http://luni-strony.net/Opisy-anegdoty.html

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-25, 12:15
autor: halcik
MI również utkwił w głowie i ten cytat "widziałem jak pijane operatorki wiertarek ustawiały byle jak maszyny do nawiercania tych otworów".

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-25, 15:26
autor: franq87
Ale takich numeratorow nie było w zakladzie . Używano numeratorow wykonanych metodą szlifowania, a te są odkuwane. Najgorzej się naoglądać Barei i potem stulać jak by się tam było.
W tamtych czasach numer silnika musiał się zgadzać z numerem w dowodzie ,więc chyba nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo trzeba było sie wysilać, aby to było zgodne.

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-25, 17:14
autor: halcik
Najgorzej to pisać o dowodach, które wydawane są przy rejestracji pojazdu przez nowego właściciela, a mówić o etapie produkcji. Patrząc po innych motorach silniki miały jedną linie, a ramy drugą. Spotykały się w miejscu montażu silnika w ramę. Podchodził pracownik, brał z regalu silnik, montował, a na koniec szła tabliczka znamionowa.

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-25, 18:49
autor: franq87
Numer silnika był nabijany w Dębie, nie w Świdniku. Dęba do znaczenia numeru silnika , selekcji cylindra ,oraz serii obudów używała tylko numeratorów szlifowanych i nie są to opowiadania pijanego Lesia. Wyobraź sobie ,że caly etap wykonania obudów silnika Wiatr był w pełni zautomatyzowany ,był tylko jeden człowiek do odbioru gotowego detalu. A np montaż zaczynał się z pieca, gdzie obudowy były wygrzewane. To ty masz błędne wyobrazenie o tym jak to wyglądało.

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-25, 20:54
autor: daroohd
Tak jak pisalem wczesniej nr w moim 059>3 maja taki sam wyglad jak gorne i cyfra 5 jak i 9 ma ladne wygiecia nie takie jak wspolczesne numeratory. Wiec na pewno ktos jak zmienial silnik albo skladal motor to ingerowal w to aby wygladal jak ma byc.

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-25, 22:06
autor: franq87
No to jeszcze żeby nieco rozjaśnić sytuację.
Ktoś zapyta czemu akurat numerator szlifowany?
A no odpowiadam- bo ma możliwość wielokrotnego ostrzenia.
Jutro postaram się dodac zdjęcie jak to wygląda, to będzie widać jak to rozpoznać.
W fabryce było bardzo dużo kompletów numeratorów ,i nie chodzi o to że mieli jeden ,tylko o to że traktowane były jako narzędzia .
Trzeba sobie wyobrazić, że w okresie produkcji silnika ze zdjęcia na godzinę z linii schodziło ponad 300 S-01 , drugie tyle motorowerowych pięćdziesiątek i jeszcze ok 70 W-2. Więc taki numerator miał co robić i musiał dawać się osyrzyć.
Do nabijania typu silnika 059 i później 060 były stosowane numeratory okuwane ,bo tego nie schodziło dużo i z resztą nie było to przewidziane . Zauważcie, że każdy inny typ silnika nabijany był tymi samymi co numer a jako jedyna 175 tka w ostatnich wersjach tymi czteromilimetrowymi odkuwanymi, a ten na zdjeciu jest ewidentnie większy.

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2017-08-26, 23:55
autor: MrPiter
Witam,

Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc. Nawet jesli numery na silniku nie są oryginalne to i tak cieszę sie w ogóle z posiadania Dudka. A myślę, że chyba lepiej zeby ocalony został kolejny motocykl nawet jesli jego silnik nie będzie oryginalny niż żeby miał iść na części czy w najgorszym wypadku na złom. A co do numeratorów uzywanych w fabryce to patrząc po moich modelach widzę też, że inna była czcionka używana do nabijania numerow ramy w latach 70 i pózniej w 80tych, wiec różnice mogą być.

Pozdrawiam

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2018-03-11, 21:45
autor: lukasz1155
Witam Mam pytanie czy to oznaczenie silnika pod numerem jest konieczne w Dudku ?

Re: Dziwny numer silnika w Dudku - 059-2

: 2018-03-11, 22:24
autor: Texas Ranger
Za prawidłową pracę silnika to ono nie odpowiada, więc idąc tą drogą, to nie jest konieczne.