Strona 1 z 1

Jawa Mustang - dysza wolnych obrotów zalewa silnik

: 2014-01-04, 21:24
autor: grześ19
Witam. Przytoczę krótko swoją historię. Mam silnik 1750km po remoncie. Po dotarciu krótko miałem problemy z ustawieniem gaźnika, bo świcea była czał czas okopcona ale się z tym uporałem i morot był mocny, na 3-ce pod wszystkie góry w okolicy. Dodatkowo przez ok 1300 km jazdy silnik nigdy nawet na chwilę się nie zająknął, jawka 70 km/h swobodnie przekraczała, po prostu bajka. Jednak idyyla nie trwała długo. Po ok 300 km pojawił się problem, z tym że czasami śweca miała kolor taki jak potrzeba a raz była mocno okopcona, i silnik zaczął przerywać, szarpać i stawać. Trzeba było wykręcać świecę, czyścić, przekopać silnik i się gimnastykować żeby znów zapalił. Ostatnio odkryłem sedo sprawy. Pddczas jazdy świeca ma piękny kolor, a podczas pracy na wolnych obortach dysza wolnych obrotów zalewa silnik i po ok. 30 sek świeca jest okopcona. Silnik na wolnych bedzie pracował ale już się nie da ruszyć bo zaczyna przerywać szarpać i gaśnie. Wie ktoś jaksię z tym uporać, kiedy dysza wolnych obrotó w Ikovie jest nieregulowana?

Re: Jawa Mustang - dysza wolnych obrotów zalewa silnik

: 2014-01-04, 22:01
autor: MajkelCIN
Nie jest czasami rozkalibrowana? Kup nową i sprawdź, ewentualnie przepchał się czymś jakiś kanał powietrzny w gaźniku i dzieją się cyrki.Dodatkowo wyczyść gaźnik na myjce ultradźwiękowej. A może iglica się rozkalibrowała i przepuszcza po zamknięciu przepustnicy?.

Re: Jawa Mustang - dysza wolnych obrotów zalewa silnik

: 2014-01-04, 23:58
autor: grześ19
Majkel, bardziej postawił bym na iglicę, bo dysza jest oryginalna czechoszłowacka 38 i nigdy jej żadnymi drutami nie przepychałem, co najwyżej włosiem z pędzla, aceton i spreżone powietrze. A jawką przejechałem jż wiel tys. km i wcześniej nie było problemu.

Re: Jawa Mustang - dysza wolnych obrotów zalewa silnik

: 2014-01-05, 01:28
autor: MajkelCIN
To nie pozostaje nic innego, jak rozebrać w mak gaźnik i obadać sprawę, nawet z lupą do pomocy :) .