Zaplon CDI do jawy 250

Stasiek
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
Lokalizacja: Karpiny
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: Stasiek » 2015-06-29, 09:55

Iskra się znalazła :))
Miałem moduł zepsuty, wymieniłem moduł i iskra jest, jawa odpalona.

Mam takie pytanie, impuls przechodzi na początku znacznika czy na końcu znacznika??
Muszę ustawić wyprzedzenie zapłonu i nie wiem w którym miejscu jest przeskok napięcia.

Stasiek
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
Lokalizacja: Karpiny
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: Stasiek » 2015-08-12, 16:18

Panowie już zrobiłem zapłon, wszystko działa oki.
Chce teraz przerobić zapłon wg schematu Szymona, mój iskrownik ma inaczej polutowane przewody wiec proszę o pomoc co i jak mam odlutować i przylutować.
poniżej zdjęcie mojego iskrownika.
Obrazek

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: 125 arek » 2015-08-15, 16:27

Odlacz koniec cewek od masy, i przylutuj tam szary przewod a miejsce po szarym zostaw wolne i to wszystko. Na koniec podepnij regulator od atv 200 i masz super cdi.
Ekipa Południe®

Stasiek
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
Lokalizacja: Karpiny
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: Stasiek » 2016-04-08, 11:21

Savier pisaliśmy na forum jawy o moim CDI i cos sknociłem a mianowicie w zimie jak przerobiłem stator na bezmasowy wg wskazówek Twoich podłączyłem wszystko i motor uruchomiłem, światła wszystko było. Jest taki problem że podczas ponownego podłączania straciłem iskrę, nie mam iskry, światła działają klakson jest bo prąd jest z akumulatora. Tak się zastanawiam czy podczas ponownego podłączania nie spaliłem regulatora napięcia (5 pinowy) ?? pozostałe podzespoły na pewno mam dobre bo jak przykręciłem stator masowy to iskra była, w tym zestawie (masowym) używam regulator przypominający pudełko zapałek (4 pinowy).
Mogę mieć splony regulator napięcia??

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: Savier » 2016-04-08, 12:28

Możliwości są dwie:
  • źle połączone kabelki
  • jakaś niesprawna część
Ale z tego co zrozumiałem podłączałeś z powrotem masowe i chodziło, więc opcja numer 2 odpada.
Te zapłony, które mamy to AC-CDI, więc są niezależne od akumulatora i co za tym idzie - układu ładowania.

Więc teraz protip: masz miernik? Ustaw go na opcję sprawdzania przejścia między kablami i po kolei sprawdź masę na module i na cewce.
I to jest 99% przyczyn niesprawności CDI :).

Stasiek
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
Lokalizacja: Karpiny
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: Stasiek » 2016-04-11, 11:01

Widzę ze to jest większa zabawa ze sprawdzeniem układu.
Ja wróciłem na stator masowy bo mam dodadkowy stator który przerobiłem na bezmasowy.
wiec tylko odkręcam i przykręcam stator oraz podmieniam regulator napięcia w postaci kostki (stator masowy) na regulator pięciopinowy (stator bezmasowy) i przy układzie ze statorem bezmasowym podłączam akumulator.
nie wiem jak moim miernikiem za 20 zetów sprawdzać czy podzespoły działają :((
Myślałem że mam spalony regulator napięcia, bo wszystko mi przez jakiś czas pracowało.
Na razie sobie odpuszczę,
ale dziękuje za pomoc, jak najdzie mnie wena naprawcza to się odezwę.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: Savier » 2016-04-11, 11:25

Jeżeli sprawdzenie dwóch kabelków to więcej zabawy no to w sumie przekręcaj statory :D.
Możesz porównać rezystancję cewek do ładowania modułu. (tej największej)
Jeden przyteks do masy, drugi do kabla z tej cewki. ;-)

Stasiek
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
Lokalizacja: Karpiny
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: Stasiek » 2016-04-11, 12:58

nie, że lubię przekręcać statory. Wolę jeździć niż szukać i grzebać dlaczego ten stator bezmasowy nie działa.
Podłączę i sprawdzę czy mam prąd na tych cewkach co piszesz. Podłączając układ masowy w też sprawdzałem prąd na tych cewkach.
posprawdzam i dam znać jakie mam tam napięcie.

Stasiek
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-08, 15:16
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 250 '63 ; Jawa 175 '59
Lokalizacja: Karpiny
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: Stasiek » 2016-04-15, 08:20

Savier uruchomiłem jawę na statorze bezmasowym. Tak jak pisałeś musiałem mieć gdzieś coś źle zmasowane. Motór chodzi ładnie światła są mocne sygnał mocny. Podłączyłem wszystko bez akumulatora. Z czasem nakręcę filmik jak silnik pracuje to podeślę Ci.
Dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zaplon CDI do jawy 250

Post autor: Savier » 2016-04-15, 08:45

Super, cieszę się!
Tak kończy się 90.. co ja mówię, 95% domniemanej niesprawności CDI.
I teraz wyobraź sobie, że ktoś kupił ode mnie taki zapłon i ma taką samą sytuację jak Ty :P. Wyślę mu moduł, podłączy go drugi raz dobrze i chodzi :D. Inna sprawa, że ten pierwszy jest tak samo sprawny jak dosłany :D.
Założyłem się kiedyś, że CDI jest sprawne - jakiś mechanik szykował i był pewien, że coś jest nie tak z moim układem.
Tak to się skończyło :D https://www.youtube.com/watch?v=Nvx5JJX4D6A

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość