Jawa 50

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-01-31, 18:51

Mam pytanie co do jawki mustang kopniak chodzil idealnie aż w pewniej chwili gdy podszedłem do sprzętu i próbowałem kopnąc to tak jakby niełapała zębów chodzi delikatnie <tak jakbym kopał na sprzęgle> sprężyna odbija.

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: adasiek185 » 2009-01-31, 19:12

Nie wiem jak ten silnik w środku wygląda. Może zębatka która jest napędzana półksiężycem spadła, zęby pękły czy coś. A z pycha pali?
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: rutkowski » 2009-01-31, 19:29

według mnie sprzęgło się ślizga
wyreguluj sprzęgło

Kermit

Re: Jawa 50

Post autor: Kermit » 2009-01-31, 19:38

Według mnie to wyrobił się tam taki klin co przechodzi przez wałek i wchodzi na niego półksiężyc. Jeśli sprzęgło się nie śliska to tak czy inaczej musisz rozebrac silnik bo półksiężyc razem z klinem jest w środku

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-01-31, 19:57

z pychu pali a niewiecie ten klin który prawdopodobnie sie wyrobił bądż wypadł jest w tym lewym deklu ? Półksiężyc i zębatki chyba OK bo nic nie lata delikatnie chodzi tak jakbym na sprzęgle kopał ale sprzęgło wyregulowane odpowiednio.

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: rutkowski » 2009-01-31, 20:02

to nie ten klin jest winny,
gdyby to było to to kopniak by nie odbijał
zrób tak jak ci mówię poluzuj śrubę od regulacji sprzęgła

wiem bo mam już 3 remonty silnika jawki za sobą

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-01-31, 20:06

Ja jestem jeszcze całkiem swierzy jawke mam dopiero miesiąc mówisz że wystarczy wyregulować sprzęgło? Gdzie orientacyjnie znajduje się ta śruba ?

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: rutkowski » 2009-01-31, 20:11

na środku pokrywy od strony zapłonu
wykręć ją lekko i kopniak powinien załapać
potem lekko wkręcaj śrubę aż napotkasz opór i w tym miejscu zakontruj nakrętką[klucz nasadowy 10]

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: Brat » 2009-01-31, 20:29

w jawkach jest to często spotykane ze kopka nie łapie i jeśli na pych pali to znaczy że sprzęgło na tyle nie ślizga, a więc tak jak poprzednik wyżej pisał w jawce jest taki klin miedzy wałkiem a pół księżycem i on się czasem zrywa albo wypada i wtedy kopka w ogóle nie zazębia bo półksiężyc ślizga się na wałku bo niema klina, nie reguluj sprzęgła bo na pewno jest dobrze, ale jak by nie było żeby ta kopka łapała musisz rozpołowić silnik.

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-01-31, 20:36

zobaczymy najpierw spróbuje tą śrubkę a w jawce polksiezyc znajduje sie pod deklem czy całkiem w środku ?

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: Brat » 2009-01-31, 20:38

w środku, bez połowienia silnika się nie obejdzie.

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-01-31, 20:41

Może jednak wystarczy tylko wyregulować bo niedawno przed tą "awarią" naciągałem a właściwie nakładałem linke sprzęgła

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: adasiek185 » 2009-01-31, 20:45

A mi się wydaje że półksiężyc i os kopa jest jedną częścią. I żadnego klina tam nie ma. Coś kojarze jak dawno dawno to rozbieralem że to była całość ale głowy nie dam
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-01-31, 20:52

jeszcze tak troche nie na temat ale.... Z czego można dorobić ten klin który blokuje linke tylnego hamulca przy dzwigni noznej

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: adasiek185 » 2009-01-31, 20:55

A jak wygląda? Jak półkole to z wiertła a jak podłużny to z klucza imbusowego. Tak wypadło. Twardy materiał
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-01-31, 20:58

Ok przetnę w środku rowek dotne na rozmiar i jakos zaklepie i bedzie git;p Dzięki

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: adasiek185 » 2009-01-31, 21:04

Albo ewentualnie z podkładki sprężynowej. Do simsona na klin do magneta idealnie pasuje na śrube m8. Tylko dociąć, doszlifowac ile potrzeba i gitara. Podkładka też twarda jest. Tylko sprężynowa. Zwykła nie
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-01-31, 21:06

Lepszy będzie klucz imbusowy

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: adasiek185 » 2009-01-31, 21:12

Dobierz grubość, utnij na długość, szlifierka dopasuj i ciesz się z jazdy :)
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
marian6666
Posty: 120
Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang
Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: marian6666 » 2011-05-04, 19:46

znalazłem w garażu stary wał od tej bestii;D leciałem vmax i w pewnym momencie umarła, myślałem ze wypadło zabezpieczenie, zdjalem cylinder a tu o dziwo tłok wyszedł bez problemu... przyczyna awarii jak widać. pierwszyy raz widzę żeby korbowód nie dał rady
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość