Strona 1 z 2

Cz/Jawa 350 - fakty i mity

: 2007-03-16, 13:13
autor: Firewall
Więc jak dobrze pójdzie to może sobie sprawię tą czeską maszynkę, która będzie raczej przeznaczona do "katania". Oczywiście do jej nabycia jest jeszcze długa droga, sam do końca nie jestem pewny czy to wypali. Jest jeszcze kwestia, czy wogóle pakować się w to ustrojstwo. Wiele się czyta, jakie to Jawy/Cz są zawodne...z drugiej strony ich właściciele mówią, że jak się dba to się jeździ i nie powinno się nic psuć. A może Wy mieliście styczność z którymś z tych motorków :?: Chodzi mi bardziej o Cz 350, ale opinie o Jawach również mile widziane ;)

: 2007-03-16, 23:34
autor: Łukasz89
mówią że z jawą jest jak trafisz. jak trafisz na dobra to będzie chodzić a jak nie to będziesz miał tylko problemy. przynajmniej paru moich znajomych tak mówi z doświadczeń. a co do CZ'ety to kumpel kupił taką pół roku temu i jest niezawodna.

: 2007-03-17, 01:34
autor: ŻbiKu
jak trafisz na dobra to będzie chodzić a jak nie to będziesz miał tylko problemy
To dotyczy każdego motocykla używanego, aut zresztą też, chociaż motorki są bardziej wypatentowane. Wszystko zależy od poprzednich właścicieli, rozmawiałem kiedyś z sąsiadami którzy bujali się w epoce takimi sprzętami to Jawy zachwalali.

Jak Fire masz czecha w dobrym stanie technicznym i za niewygórowaną cene i CHCESZ mieć jakiegoś czecha to bierz i nie oglądaj się bo taka gadanina o dupie maryni, krew cię zaleje jak milion różnych opinii się posypie. jeden powie ze jawy się psują bo wujek jeździł to wie najlepiej (ale nie wie że ją katował), drugi że całe lata jedną jeździ i jest ok. Jak dbasz tak masz, niektóre marki i modele trzeba trochę częściej pieścić, niektóre z kolei rzadziej ale jak trzymasz się norm to powinno być ok. Tak jak mówie, dobry stan, niewygórowana cena, chęci, kupuj i śmigaj :zdrowko: A jak będziesz po czasie niezadowolony to ją sprzedasz.

: 2007-03-17, 09:35
autor: Firewall
Właśnie w tym problem, że ta CeZeta miała dość bogatą historię. Natomiast teraz stoi nieużywana od roku. Wiem, że są z nią jakieś problemy dotyczące instalacji elektrycznej i ładowania, więc to trzeba by napewno zrobić na dzień dobry.

: 2007-03-19, 08:12
autor: marianek_spox
Czy mówisz o starym modelu cezet ,takim jak w moim avatarze ?? Co do instalacji elektrycznej w tych motocyklach to nie mam zastrzeżeń z wyjątkiem mechanicznego regulatora ładowania. Jak była nówka na allegro to poszła grubo ponad za 100zł. Można zawsze zamontować elektroniczny odpowiednik - dla ludzi którym nie zależy na oryginalności. Ogólnie rzecz biorąc pamiętam gościa mieszkającego w okolicy i jego przechwalanie jakiegoto kopyta nie ma jego jawa (350) i z którego biegu to on nie rusza.... Skończyło się awarią skrzyni. Widziałem tryby po rozpołowieniu silnika - były łyse ,po prostu zgubiły zęby ;D Więc jeśli myślisz o mocnym dawaniu w dupę temu motorowi to niestety wszystko z umiarem. Popsuć zawsze łatwo.

: 2007-03-19, 14:11
autor: Firewall
Nie marianek chodzi o tą nowszą Cz rocznik 198*. Sprzęt będzie używany do "wyżycia się", ale znowu bez przesady, wszystko z umiarem ;) Wiem, że bolączką tych typów jest właśnie zapłon i częste problemy z instalacją elektryczną oraz sypiąca się skrzynia biegów. Ciągle się zastanawiam czy się w to pakować....

: 2007-04-29, 12:51
autor: misiolek
Czy ja wiem ... miałem jawe 350 (typ 634) zrobiłem nią sporo kilometrów i nie zdażyło mi się żeby wracać z buta do domu.
Instalacja elektryczna nie jest zła .. tylko jak wspominał kolega wyżej regler jest zawodny.
Co do skrzyń biegów - pierwszy raz słyszę, aby się sypały. Z tego co słyszałem od innych właścicieli skrzynia akurat jest dość solidną konstrukcja.
Doczepić się można za to do łożyskowania wału. W jawie ts są już 4 łożyska - w cz/jawach są 3 które lubią się wywalić, a przy okazji bez kontrolowania ich stanu mogą nam nieźle uszkodzić kartery.
Ogólnie rzecz biorąc ... fajny sprzęt, ale w terenie nie da rady. Tył potrafi zamiatać na asfaltowej drodze, a co dopiero na szutrze, piachu itp. Dalej jej masa - jest dosyć ciężka dla słabszych użytkowników - łatwo o wywrotkę. Ogólnie to się u nas przyjęło - zanim jawa dochamuje, wejdzie w zakręt wsk 175 już będzie za zakrętem. ;)

: 2007-05-03, 19:27
autor: Zakor
Witam
Mój Tata miał jawe 350ts i nigdy nie narzekał. Raz mu kondensatory padły (tzn jeden ale na postoju nie ustaisz) to podpioł ziemniaki i jakoś dojechał.
A tak to motor niezawodny jak sie o niego dba.
A z instalacją może być różnmie.
Pozdrawiam

: 2007-12-18, 22:33
autor: Jarek_kam
jak dla mnie to jawa/ CZ 350 jest za ciężka, za dużo pali a na nowe części trzeba wydać majątek, takie np, CZ 175 to już nawet dobre, ale i tak wole WSK 125 :mrgreen:

: 2007-12-18, 22:38
autor: 1angel
nie wiesz co mówisz ;) to że spalanie jest dość wysokie (z całą pewnością wyjdzie powyżej 5L\100km ) jest jak dla mnie usprawiedliwione odczuciem podczas jazdy , niestety na razie sezon się skończył ale gdy tylko zrobi się ciepło z całą pewnością dosiądę znowu Jawę z tym że muszę najpierw kupić kask z szybką bo na swoim nie mogłem osiągać dużych prędkości z powodów małej widoczności po przekroczniu jakichś 120 km/h :) ja tam Jawencję jak najbardziej ubóstwiam :)

: 2007-12-19, 10:59
autor: Wężu
1angel pisze:Jawencję jak najbardziej ubóstwiam
Ja to samo. Jak mnie sąsiad przewiózł na Cz 175 to zbielałem. A byłem przyzwyczajony do poj. 175 bo miałem już M21W2. Potem jak widział że włosy mi dęba stanęły powiedział tak" To jest 1/2 tego co można zrobić na Cz 350" Od tej pory mam takie marzenie: " 18lat + kat. A + CZ 350 z kwitami = Wycieczki po całej Polsce.

: 2007-12-19, 11:40
autor: Firewall
Minęła kupa czasu, kiedy założyłem ten temat... Z Ceśki wyszły nici, zamiast niej jest MZ-tka. Jednak wolałem kupić moto z papierem. Szkoda, że jest tak mało Jaw/Cz w dobrym stanie i z papierami - większość to niestety maszyny dość zgruzowane, służące jedynie do szaleństwa po polach.

: 2007-12-19, 16:57
autor: luk@sz
Firewall, ciesz się że masz MZ ;-) bo przynajmniej masz porządne ładowanie 5 biegów i papierki no i spalanie mniejsze. Co do jaw\cz to mam ogólnie złe wspomnienia jawa była w stanie no igła aż ty nagle ni stąd ni zowąd wszystkie tryby zgoliło na wałku zdawczym za cześciami 2 miechy czekałem. a w cz to ładowanie to masakra :-/ regulatory się palą i to tez trudno dostać. a w MZ to pełna kultura :zdrowko:

: 2007-12-19, 17:02
autor: Wężu
Wszystko zależy od motocykla... Ja w M21W2 miałem problem za problemem a innym się bardzo dobrze spisuje. Tak jest z KAŻDYM starym motocyklem i nikt na to nie poradzi. Fakt jak Jawa/CZ się raz zepsuje to amen ale jeśli chodzi to zawsze bardzo ładnie. U mnie na wsi parę lat temu było bardzo dużo 350 i wszystkie bardzo ładnie chodziły. Tylko jak już coś poszło to pół silnika do wymiany. Z tym że to były turystyki. Jeden taki dziadek ma od 25 lat CZ 350 jeździł bardzo często(teraz już mniej) i nigdy na nic nie narzekał. Wiadomo robił remonty co ile trzeba i docierał jak trza. Ogólnie rozmawiałem z wieloma użytkownikami Jaw/CZ i sobie te motory zachwalają tylko spalanie dość wysokie ale w latach 90 to nie był zbytni problem.

: 2007-12-19, 17:06
autor: luk@sz
Wężu, nie tak zawsze ładnie bo te ustawianie platynek na 2 cylindry :-/

: 2007-12-19, 17:08
autor: Wężu
luk@sz pisze:nie tak zawsze ładnie bo te ustawianie platynek na 2 cylindry
U mnie sąsiad(mechanik) miał zegar więc cała wieś u niego ustawiała z dokładnością do części setnych ;)

: 2007-12-19, 17:15
autor: luk@sz
no chyba ze sie ma pod bokiem fachowca z odpowiednim sprzętem :->

: 2007-12-19, 17:42
autor: ŻbiKu
Zegar możesz kupić na allegro i to często całkiem okazyjnie a ustawić zapłon to żadna filozofia.

Co do Jaw to podoba mi się TS, widać czasami jakąś u nas w mieście..

: 2007-12-19, 17:44
autor: 1angel
wcale nie potrzeba żadnych specjalistycznych sprzętów wystarczy szczelinomierz i wszystko można zrobić bez fachowców :P jedne platynki się zwierają i drugie w tym momencie powinny zaczynać się rozwierać czyli technika prób i błędów i po kilku próbach zapłon ustawiony ;) , a na maksymalnym rozwarciu platynek ustawić tylko odpowiednią przerwę na jednych a potem na drugich i ot. co , no może w rzeczywistość zchodzi się z tym trochę ale nie taki diabeł straszny ... :D
luk@sz pisze:bo przynajmniej masz porządne ładowanie 5 biegów
Jawa 350 też ma 5 biegów :P

: 2007-12-19, 18:10
autor: 125 arek
ja tam mz wole bo ma większe przyspieszenie :mrgreen: a pójdzie porównywalnie z jawą i spalanie mniejsze mz rullez :zdrowko: