CZ 175-remont

Odpowiedz
Vellar
Posty: 42
Rejestracja: 2010-05-25, 18:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 S1
Cezet 175
Simson sr50
Lokalizacja: Olkusz
Kontaktowanie:

CZ 175-remont

Post autor: Vellar » 2010-06-20, 15:53

Witam, Posiadam Cz 175 po rozebraniu silnika okazało się ze na nominalnym cylindrze jest spory próg
a wał jest wybity ze się w głowie nie mieści,mam kilka kwesti w których potrzebuję porady
jaki tłok, wyczaiłem orginał (goły 60zł ) na 1 szlif ale jak mój tata zobaczył podróby za 40 zł (komplet: sworzeń warty 5 zł i pierwścienie)
to stwierdził ze raczej zrobimy na zamienniku lub kupimy 2 cylinder po szlifie z tłokiem org za 100(2 szlif)
kolejnym problemem jest wał, moje pytanie brzmi czy da się zregenerować wał na starej korbie i czy to ma sens

ps. jeżeli zna ktoś jakieś konkretne forum o Cezet itp to proszę o link na PW

Riders

Re: CZ 175-remont

Post autor: Riders » 2010-06-20, 18:47

Oczywiście, że możesz zrobić regeneracje wału na starej korbie o ile jest ona prosta. Będziesz potrzebował tylko zamontować tam nowe łożysko ponieważ to ono jest winowajcą luzów na wale. Musisz dorwać prasę. którą rozdzielisz 2 połówki. Następnie wszystko ładnie czyścisz, wkładasz nowe łożysko i wszystko razem "składasz" za pomocą prasy. Następnie czujnikiem zegarowym wszystko dokładnie jest ustawiane czy ciężarki są równo itp. Jeżeli masz więcej pytań pisz na PW chętnie odpowiem.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: CZ 175-remont

Post autor: Brat » 2010-06-20, 21:51

Ja bym brał na twoim miejscu ten cylek z tłokiem po szlifie za 100, nie daj boże jak coś się stanie np. wypadnie zabezpieczenie, to nie będziesz mieć cylka na zapas. Cena nie jest wysoka wiec bierz komplet, nie pożałujesz. Wiem to po sobie jak miałem cz 175, cylek szlak trafił, a potem nie szło nigdzie takiego załatwić :(

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CZ 175-remont

Post autor: Wojtek » 2010-06-20, 23:00

Tłok jeśli faktycznie znalazłeś oryginalny a nie robiony przez czeskiego prywaciaża to warto kupić. Tylko sprawdź najpierw czy cylinder wyda na pierwszy nadwymiar.
Jest forum www.jawacz.pl

Jeśli z cylindrami jest taki problem to warto kupić na zapas jednak nie panikowałbym. Szlif wykonać w dobrym zakładzie, złożyć prawidłowo i zapomnieć na 30 tys. kilometrów.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Vellar
Posty: 42
Rejestracja: 2010-05-25, 18:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 S1
Cezet 175
Simson sr50
Lokalizacja: Olkusz
Kontaktowanie:

Re: CZ 175-remont

Post autor: Vellar » 2010-06-21, 09:19

a co są warte tłoki allmotu, oto tłok który ja znalazłem http://allegro.pl/item1079043164_jawa_c ... zeski.html

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości