mz ts 150

Odpowiedz
lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

mz ts 150

Post autor: lukasz2008 » 2008-09-25, 19:13

witam mam problem z ladowaniem w mz ts 6v a mianowicie wcale go nie ma. chcialbym zapytac po co jest to cos http://www.allegro.pl/item441798787_cew ... s_250.html" target="_blank
bo zauwarzylem ze nie posiadam takiego czegos. reszta czesci sprawdzona i dzialajaca. chcialbym spytac ekspertów czy da sie to jakos zastapic i do czego sluzy to cudo
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: adasiek185 » 2008-09-25, 21:32

To nie cewka tylko rezystor. On nastawia jeden prąd który wchodzi do wirnika do wzbudzenia. Jest przykrecony do prądnicy. Sprawdź regulator napięcia. Następnie przewody i prądnice czy ma przejście plus wirnik to samo
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: lukasz2008 » 2008-09-26, 15:40

czyli bez tego da sie normalnie jezdzic tak?
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: adasiek185 » 2008-09-26, 16:39

Na logikę. Gdyby dało się to wyeliminować to stwórcy tego motocykla na pewno by to zrobili. Skoro jest to być musi. 80% że to wina regulatora lub przewodów
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: lukasz2008 » 2008-09-26, 20:16

jutro pobawie sie z regulatorem. ale skoro mówisz ze to od wzbudzenia to wydaje mi sie ze nie jest potrzebna to do ladowania. np w etz mozna odlaczyc ten kabel i ladowanie bedzie
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: rutkowski » 2008-09-26, 20:40

jeśli alternator sie nie wzbudzi to nie będzie ładował to chyba logiczne to ustrojstwo jes po to by uruchomić altka bez tego altek nie da ci ani volta

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: lukasz2008 » 2008-09-26, 21:06

alternator wzbudza sie przy odpowiednich obrotach a te wzbudzenie pomaga mu w dolnej parti obrotów z tego co wiem. a pozatym w ts jest pradnica a nie alternator a to spora róznica
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: adasiek185 » 2008-09-26, 23:08

Poczytaj jak wogóle działa takie coś i do czego to służy. Oddałbym wiele żeby mieć zamiast magnesów taki wirnik w oryginale w wsk. To służy do regulacji prądu. Im wyższy prąd wychodzi z prądnicy tym regulator niższy podaje na wzbudzenie na wirnik, przez co utrzymuje jedno stale napięcie na wyjściu. Nie kombinuj z tym. Jest-ma być. Jak chcesz to możesz próbować założyć alternator na 12v od etz. One są dużo mniej awaryjne i o wiele więcej prądu dają niż prądnice 6v. Ale czy to wejdzie to nie wiem bo w ts nie widziałem wału. Robiłem instalke w trophy, też 6v. Wymień regulator i wtedy zobacz co będzie
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: lukasz2008 » 2008-09-27, 16:47

wiem do czego sluzy regulator. ale tu mowa o rezystorze. pytalem w sklepie i nie ma takiego czegos a zalezy mi na czasie wiec allegro odpadalo. myslalem ze da sie to jakos ominac (ten rezystor.
a od etz nie wejdzie bo jest szerszy stojan alternatora ale wirnik na wal pasuje
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Awatar użytkownika
tomw88
Posty: 28
Rejestracja: 2007-06-30, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: tomw88 » 2008-09-27, 20:53

Z tego co pamiętam to wały różnią sie korbowodami w 150 a w 250 czopami i sposobem smarowania ( w starszych ts na wal idzie najpierw simering potem łożysko a w nowszych ts i etz odwrotnie) wirniki będą pasowały ale w kartery nie wsadzisz stojana- trzeba przerabiać. To jest chyba cewka wzbudzenia, miałem z tym problemy u siebie ale ja ten drut przewijałem i działało

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: adasiek185 » 2008-09-27, 21:52

Widzę mój przedmówca niedaleko mnie mieszka :) można to przewinac. Jak każda cewke, tu rezystor, ale jeśli to wogóle jest. Odpowiedni drut, dokładność, zwoje i jazda
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: lukasz2008 » 2008-09-28, 10:46

no wlasnie wczoraj wpadlem na pomysl nawiniecia tego od nowa.
dzis wieczorkiem sie za to wezme i jutro napisze jak dziala;]
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: 125 arek » 2008-09-28, 11:35

w ts 250 można zastosowac wał od etz zmieniając łożyska i simmeringi zatyakjąc kanały smarujące łożysk a zeby zastosowac zapłon etz z alternatorem trzeba stoczyć karter bez tego rezystora nie będziesz miał ładowania on musi być
Ekipa Południe®

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: lukasz2008 » 2008-09-28, 12:27

dzieki. dzis wieczorkiem sprobuje go przewinac.
mam nadzieje ze sie uda
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: adasiek185 » 2008-09-28, 13:03

A wiesz jaki drut? Ile zwoi?
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
tomw88
Posty: 28
Rejestracja: 2007-06-30, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: tomw88 » 2008-09-28, 16:20

adasiek185 pisze:A wiesz jaki drut? Ile zwoi?
on bedzie przewijał tym drutem co był :P

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: adasiek185 » 2008-09-28, 16:44

lukasz2008 pisze: bo zauwarzylem ze nie posiadam takiego czegos. reszta czesci sprawdzona i dzialajaca. chcialbym spytac ekspertów czy da sie to jakos zastapic i do czego sluzy to cudo
napisane wyraznie ze tego nie ma
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: mz ts 150

Post autor: lukasz2008 » 2008-09-29, 16:44

nawiniete drutem z silniczka elektrycznego;] udalo mi sie porzyczyc od znajomego takie ustrojstwo i na wzór robilem i jakos dziala;p
ladowanie jest. na swiatlach i zaplonie dobrze ale przy kierunkach bez aqu gasnie. ale najwarzniejsze bylo ladowanie które sie znalazlo
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości