cylinder mz etz 300

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

cylinder mz etz 300

Post autor: czochu » 2009-07-05, 22:35

http://www.swistak.pl/a3426259,MZ-ETZ-2 ... UNING.html chłopaki co sądzicie o tym zestawie a dokładnie chodzi mi tylko o jakość , po tłoku widać ze leprzy stop ale wole sie poradzic bo moze ktoś kupował, bo chce załozyć do swojej mz z góry dzięki ;)

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: Anzel » 2009-07-05, 22:53

500zł? Za te pieniądze kupisz nowy cylinder,tłok,głowicę i jeszcze Ci na pełen bak zostanie...21KM w Etce całkowicie wystarcza.Moim zdaniem szkoda pieniędzy na coś współczesnej produkcji.W Krakowie jeszcze niedawno widziałem orginalne cylindry i resztę niemieckiej produkcji.Sam muszę kupic cylinder do mojej ETZ (zerwany wewnętrzny gwint nakrętki kolanka) i napewno nie kupię jakiejś podróby,chocby kosztowała połowę mniej.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: 175mirek » 2009-07-05, 23:48

Ten cylinder jest oryginalny niemiecki i tłok tez ale 500zł troche przesada.jak dobrze śmiga to po co ulepszać.wał długo nie pociągnie
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: bing17 » 2009-07-06, 08:14

Jak dobrze pamiętam to taką 300 można zrobić samemu mając cylinder od 250. Trzeba wtedy przeszlifować cylinder na tłok od Trabanta. Bodajże tak było w oryginale, a słyszałem historyjkę że ktoś takie coś zamontował w MZ, zresztą w W3T po tłokach od MZ stosowali te od Trabanta.

mati17_17
Posty: 214
Rejestracja: 2008-06-19, 11:42
GG: 13417607
Moje maszyny: Wsk 175 1974r
Mz etz 83r
Lokalizacja: Książenice woj.śląskie
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: mati17_17 » 2009-07-06, 10:05

takie coś można zrobić ale z cylkiem od 251 jest troche inny i jemu ta specyfikacja nie zaszkodzi a tłok już kiedyś można było kupic tylko ze tzreba było go sprowadzać z niemiec

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: czochu » 2009-07-06, 10:35

175 mirek , z kąd wiesz ze ten cylinder jest naprawde oryginalny ddr?? mam 2 cylindry 251 i jeden 250, w oryginalnych mz etz 301 były wały takie same jak w 250 i 251 więc wał wytrzyma , a ja jeżdze spokojnie więc nie ma obaw ;)

mati17_17
Posty: 214
Rejestracja: 2008-06-19, 11:42
GG: 13417607
Moje maszyny: Wsk 175 1974r
Mz etz 83r
Lokalizacja: Książenice woj.śląskie
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: mati17_17 » 2009-07-06, 11:45

wał na pewno wytrzyma przyrost mocy też bedzie tylko zużycie paliwa pójdzie w góre i to mocno z tego co słyszałem to kopa ta modyfikacja daje niezłego ale w baku robi sie też potem wir

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: wskocyklista04 » 2009-07-06, 12:56

czochu pisze:175 mirek , z kąd wiesz ze ten cylinder jest naprawde oryginalny ddr?? mam 2 cylindry 251 i jeden 250, w oryginalnych mz etz 301 były wały takie same jak w 250 i 251 więc wał wytrzyma , a ja jeżdze spokojnie więc nie ma obaw ;)

no więc jak jeździsz spokojnie to po co taka modyfikacja?? i 500 zł w plecy;/

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: czochu » 2009-07-06, 15:44

bo czasem lubie ją przycisnąć , albo gdy chce wyprzedzić samochód itd czasem 250 nie starcza:/ . chłopaki powracam do pytania czy to jest rzemiosło czy oryginał?? bo 175 mirek coś mówił ze oryginał ddr

ps . tak na marginesie chciałbym mieć mz 301 dlatego chce zrobić tak swoją zaczynam od silnika

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: 175mirek » 2009-07-06, 21:47

czuchu pisze w aukcji i z tego to wywnioskowałem...
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: czochu » 2009-07-06, 22:28

hm ciekawe ile to z tego to oryginał hm :/ ważne zeby tłok był z dobrego stopu ak20 i był jak w oryginale co do długości bo gdy kupiłem do 250 z pistona to był krótki;/ no i bardzo wazne zeby tuleja cylindra sie nie wycierała jak masło

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: wskocyklista04 » 2009-07-06, 22:30

tego chyba nikt ci nei zagwarantuje;/

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: Anzel » 2009-07-07, 08:49

250 nie wystarcza? Głupie gadanie.21KM spokojnie wystarcza w trasie żeby przy 110km/h wyprzedzac co popadnie.Ale jeśli masz za dużo kasy to modyfikuj.Te 500zł wolałbym odłozyc,dozbierac,sprzedac ETZ i kupic rozsądne GS500.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: jannex » 2009-07-07, 15:27

Odpowiadam na wszelkie pytania:
- cylek nie jest oryginalny tylko współczesny - widac po grubości tulei. Oryginalne 301 miały lekko zmienione kartery i cylek z grubą tuleja tak, że oferowano również nadwymiary
- przerobić można tylko etz 251 (inne czasy otwarcia okien pluczących niż 250).
- po takiej modyfikacji nie pali więcej ponieważ czas otwarcia okna ssącego pozostaje bez zmian
- tłok od trabanta nie pasuje do etz tylko es i ts 250 - inna odległość osi sworznia do denka.
Jak ktos ma cylek po 4 szlifie to warto się pobawić bo almot produkuje takie tłoki. Po przerobcenie oczekujcie cudów z prędkością bo silnik zyska raptem 3 km. Cała modyfikacja odbija się negatywnie na sprzęgle - same tarcze musiałby być inne ponieważ lubi pełzać przy dużym obiążeniu.

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: czochu » 2009-07-07, 23:02

czyli to bubel co ten gość sprzedaje??

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: czochu » 2009-07-11, 23:15

halo chłopaki pomózcie czy o to jest bubel czy nie??

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-07-15, 14:15

Przewiduje że ten temat musisz poruszyć na forum mz-ki bo tutaj dużo osub chyba sie tym nie interesowało ( tylko nie zrozum tego źle ) A po dwuch zdjęciach na aukcji moge tylko stwierdzić że w miare ładny odlew. Do odebrania w jakims tam sklepie więc może jedz i ogladnij jeśli nie masz strasznie daleko.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: jannex » 2009-07-15, 23:08

Tak mam napisać? TO JEST BUBEL!!

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: czochu » 2009-07-15, 23:11

mam inne rozwiązanie , przeszlifuje org cylinder od mz 251 na 300ccm i kupie tłok do 300 stopu ak 20 , gadałem z kolegą który robił 1 szlif w swojej mz etz 301 i załatwił mi tłok ak 20 nominał do 300 i wszystko będzie grać :-D

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: cylinder mz etz 300

Post autor: jannex » 2009-07-15, 23:15

Pamiętej, że to musi byc oryginalny cylek od 251 (patrz na oznaczenie koło wydechu), musisz mieć sprawny i czysty wydech oraz wykonać zatocznie na głowicy bo tłok będzie o nią walił.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości