Strona 1 z 1

Mińsk

: 2009-10-08, 18:17
autor: Marq21
witam zastanawiam się nad kupnem Mińska z tej aukcji http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=772896750 tylko nie wiem jak dostępnością części jest do tego motocykla czy ktoś może ma jakieś zdjęcia a może części

Re: Mińsk

: 2009-10-08, 18:21
autor: Wężu
Z tego co mi wiadomo to silnik wzorowany na tym samym silniku od DKW co nasze S01.

Re: Mińsk

: 2009-10-08, 19:05
autor: pawel15
Sorki, że trochę nie na temat ale macie może jakieś schematy skrzyni biegów do mińska? Bo właśnie remontuje silnik od takiego motocykla i mam problem ze skrzynią(może być problem z jej poskładaniem).
A co do silnika to dość ciekawa konstrukcja(bardzo ciekawy patent z "przykrywką" skrzyni biegów(gdy skrzynia nawali można ją naprawić bez rozpoławiania silnika z wałem jak to ma miejsce z silnikiem np. WSKi). I skrzynia biegów w pełni łożyskowana(a nie oparta na tulejkach(wałek pośredni) jak w WSK).
EDIT: Chodzi mi o silnik Mińska 400A. Przepraszam za pomyłkę :(.

Re: Mińsk

: 2009-10-08, 19:51
autor: Anzel
Silnik jest w pełni wymienny z wueskowym,tj uchwyty się pokrywają.

Re: Mińsk

: 2009-10-08, 20:24
autor: jarek_moto
Ten Mińsk to model M1M najprawdopodobniej z drugiej połowy końca lat 50. Pogoogluj trochę na ten temat to znajdziesz trochę fotek i informacji, w Polsce też jest trochę sztuk tego motocykla.

http://album.ee/album/261493/50157803

Re: Mińsk

: 2009-10-08, 20:29
autor: Wężu
Wygląda jakby był wykopany z ziemi... Na szczęście u naszych wschodnich sąsiadów kupisz części za pół darmo.

Re: Mińsk

: 2009-10-08, 21:08
autor: Marq21
Dzięki chłopaki udało sie wam trochę pomóc :)

Re: Mińsk

: 2009-10-11, 13:25
autor: kamil_Ziomek
Ale na moje oko to trzeba będzie dużo czasu żeby to doprowadzić do stanu używalności. W naszych sklepach jest mały problem z częściami do mińska 400a. Ten silnik ma potencjał.
Kolega pewnie ma problem z wyskakującym 4 biegiem , alt to się da załatwić podpiłowując zabieraki przy zębatkach pod skosem.

Re: Mińsk

: 2009-10-11, 14:38
autor: pawel15
kamil_Ziomek pisze:.
Kolega pewnie ma problem z wyskakującym 4 biegiem , alt to się da załatwić podpiłowując zabieraki przy zębatkach pod skosem.
Jeżeli o mnie chodzi, to w tym silniku który remontuje jest problem z wyskakującym 2 biegiem i 4 też. Czy koła zębate drugiego biegu też trzeba podpiłować?

Re: Mińsk

: 2009-10-12, 18:59
autor: Biper
wiec podzielę się swoimi doświadczeniami z ruskimi 125
to jest akurat minsk m1m rozwiniecie minska m1a który był na sztywnym ryle i trapezie
w tym egzemplarzu powinny być dwa pojedyncze siedzenia i krotki bagażnik
ja osobiście bym się na Twoim miejscu rozejrzał za k125/m minskiem m1a bądź moskwą m1a
o wiele ładniejsze to to a ceny podobne

silnik pasuje od wsk 125 idealnie ,tylko musisz pamiętać ze rama jest po środku i jeśli zakłada to tylko z cylindrem w którym wydech jest wyprowadzony na bok
bo inaczej rura nie wykręci przed ramą
i nie mieszajcie minskow, temat o biegach minska 400 przewalcie gidze indziej bo to nie ten motocykl!

jeśli zaś zdecyduje się ktoś na ten egzemplarz z podanej aukcji to tak;

koła będziesz szukać latami, a jak znajdziesz to bedą drogie, u ruskich nie znajdziesz tak łatwo ,sam szukam już z 2 rok
koła NIE pasują ani od wfm wsk shl itp itd

Amorkiszybciej kupisz drugi z nimi niż znajdziesz je same, a "szczypce" czyli takie coś co łączyło wahacz i ramę razem z amortyzatorem to chyba łatwiej dorobisz niż znajdziesz

siedzienianie pasują ani od iża ani od emki kaski czy innego rusaka, każde oferowane na allegro nie podejdzie
musi być albo gumowane z wyjściem na sprężyny albo obłożone skórą logiem minsk/moskwy(wymienne) także z wyjściem na sprężyny

klamkipasują od iża 49 ale kosztują sporo

"puszka prądów"rzecz tak droga ze nawet nie będę pisać;)

wydasz na cały motocykl nie wiadomo ile kasy
a cena odnowionego sięga max 8tysiakow i ciężko bardzo ciężko sprzedać

najlepiej jak pisałem poszukaj k125/m i innych 125 ze sztywnym tyłem
większa wartość




pozdrawiam Robert

Re: Mińsk

: 2009-10-14, 17:07
autor: kamil_Ziomek
Tego już dokładnie nie pamiętam ale jak weźniesz zębatki założysz na wałek i jedną zatrzymasz a drugą będziesz chciał obkręcić i będą się odpychać to trzeba zeszlifować pod kątem. Problem z tymi biegami występuje w większości tych silników. Któreś zabieraki w mińsku są bardzo twarde a od wałka zdawczego chyba miękie i to przez to nie ma 4 biegu.

Re: Mińsk

: 2009-10-16, 22:31
autor: jarek_moto
No i już po aukcji, czy ktoś z forum zakupił tego Mińska? Cena 260 zł, według mnie warto było jak najbardziej za tą kasę, nawet jeśli z częściami jest tak cholernie ciężko jak pisał Biper.

Re: Mińsk

: 2009-10-18, 18:31
autor: Marq21
Ja niestety go nie kupiłem na sekundę przed końcem mnie przelicytował :(

Re: Mińsk

: 2009-10-19, 08:19
autor: Biper
tu masz ładny egzemplarz w 98% oryginał
rozebrać pomalować na pełen oryginał w szparunkach i będzie ładny motorek
http://www.allegro.pl/item771078082_min ... 5_125.html
i cena nawet nie jest odstraszająca
zawsze można kopic do niego ramę ze sztywnym tyłem co samo w sobie nie kosztuje sporo bo ok 2 stów i powinny elementy pasować, poza błotnikami bo te są tgzw "antyblotne"

pozdrawiam