Moduły zapłonowe do WSK

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-05-13, 18:57

Dzisiaj nastąpiła pierwsza rundka z cewką od tico.
W zasadzie ciężko mi mówić o obserwacjach bo ich nie mam. To co mi się rzuciło w oczy to wyjątkowo jak na 2T równa praca na wolnych obrotach kiedy motocykl stoi na luzie. 'dzyń dzyń' następowało wyjątkowo regularnie.
Wstępnie na szybko zapłon ustawiłem najpóźniej na ile pozwala regulacja. Na początku coś mi nie szło odpalenie i popchnąłem motor żeby go uruchomić. Po paru godzinach zapalił już lepiej niż zwykle od kopnięcia.
Będę się starał dojść do jak najlepszego odpalania bo coś do tej pory musiałem parę razy kopnąć żeby maszyna zapaliła.

Z ciekawości zmierzyłem opór samej fajki i wyszło około 10 omów. Nie wiem czy zostawić taką.
Poza tym cewka do tico wymaga końcówki kabla wn z 'wtyczką'. Kupiłem taki kabel ale w rezultacie zaadaptowałem samą końcówkę do zwykłego przewodu z wiązką z drutu bo ta samochodowa jest wykonana z jakiegoś tworzywa. Opór samego przewodu zmierzyłem i wyszło około 10 kilo omów :shock: Nie wiem czy tak ma być czy nie. Czy może pod napięciem zmieniają się właściwości tego tworzywa. W każdym razie użyłem tradycyjnego przewodu. Może jeszcze użyję fajki beż żadnego opornika. Albo tej świecącej mimo że nie jestem nią zachwycony.

Zniknął też chyba problem padającej świecy. Zrobiłem parę kilometrów i świeca działa. Sama cewka spełnia wymagania modułu jeśli chodzi o opór uzwojenia pierwotnego. Pewnie tutaj wcześniej tkwił problem.

No i jeszcze co do samej cewki. Nie bardzo wiem czym się różnic cewka zwykła od 'elektronicznej'. Tico/matiz to już w miarę nowe samochody także w swojej niewiedzy przypuszczam że ta cewka zalicza się do elektronicznych :)

http://www.allegro.pl/item192888400_dae ... atis_.html

Użyłem takiej cewki.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-05-13, 20:30

Jak już zauważyłeś, cewki sterowane modułami nie potrzebują żadnych fajek a tym bardziej z dodatkowymi dławikami .
zaadaptuj drugą końcówkę tego kupionego kabla do tego z wiązką z drutu , na świecę zakręć tą tulejeczkę adaptującą z dwoma garbami i załóż kabel bezpośrednio bez fajki .
Kabel powinien mieć tylko taką długość jaka jest niezbędna by połączyć cewkę ze świecą .
Pamiętaj by przerwa na przerywaczu była mniejsza , około 0,2 mm powinno być dobrze .
No i jeszcze ustaw ten zapłon bo przestawienie w skrajne położenie to nie jest metoda, dla prób wystarczy jak ustawisz zapłon w GMP co jest bardzo łatwe i nie wymaga żadnych przyrządów . ( tłok na samą górę i wtedy iskra)

Jeżeli cewka ma oporność poniżej lub blisko 1,5 ohma to jest na pewno "elektroniczna"

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-06-24, 20:47

Odłączyłem w końcu ten moduł bo już cholery dostawałem. Największy problem jest taki że świece niszczą się w tempie ekspresowym. Jedna przejażdżka i ledwo co iskrzy. W rezultacie mam problem z odpaleniem motocykla. Po jakimś czasie oczyściłem taką uszkodzoną świece, oczyściłem szczotką drucianą i papierem ściernym i znów zaczęła dobrze ikrzyć jednak wciąż krótkotrwale.
Druga sprawa to słabe osiągi. Przestawiłem się na przerywacz kondzior i cewkę od tico i od razu się poprawiło. Najprawdopodobniej jest to kwestia ustawień ale próbowałem już kliku i wyraźnego efektu nie osiągnąłem. Nie wiadomo tak na prawdę jakie powinno być ustawienie wyprzedzenia dla takiej konfiguracji (moduł i cewka od tico) także nie wiem od czego zaczynać. Nawet na nowej świecy ciężko mi jest odpalić motocykl.
Chwilowo pojeżdżę tak jak jest bo szkoda mi teraz czasu na eksperymenty.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-06-26, 21:12

Jakoś do mnie nie trafia przekonanie że moduł może niszczyć świece w taki sposób jak to opisałeś, postawiłbym raczej na skład mieszanki to jest główny winowajca niszczenia świec zapłonowych, jeżeli świece nie są dobrze wypalone (na cegiełkę) a są wręcz mokre to radzę Ci zabrać się na poważnie za gaźnik , w moim gaźniku iglica jest ustawiona na górnym rowku i tak musi być bo mam przerobiony układ dolotowy , ale nawet założony ten słynny filter od kaszlaka już wymagał ograniczenie benzyny .

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-06-26, 23:03

W żadnym wypadku świeca nie jest mokra. Kolor kawy z mlekiem. Ładnie wypalona. Mam oryginalną puszkę filtra z oryginalnym filtrem. Na skład mieszanki jestem uczulony i kontroluję to.
Popracuję jeszcze nad tym ale fakt jest faktem że na module krótka przejażdżka i po świecy a po przełączeniu się na poprzednią konfigurację, bez ruszania gaźnika zrobiłem w dwa dni około 100km wielokrotnie gasząc i odpalając motocykl. Świeca jest nadal sprawna.


Na module nie ma takiego zjawiska że silnik gaśnie. Jak jedzie to jedzie. Jednak zapalenie za pomocą kopniaka jest później niemal niewykonalne.

Ja zdaje sobie sprawę że sam aparat zapłonowy raczej rzadko niszczy świece. Częściej jest to właśnie wina składu mieszanki. No ale po krótkich doświadczeniach wnioski są takie jak wyżej.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-06-28, 23:40

Zrób sobie moduł sam taki jak ja mam to masz problem z głowy. Spróbuj moze pojeździc na tym swoim module z świecą samochodową, zobaczymy co bedzie...
Garaż: wsk 175 Kobuz

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-06-30, 08:31

Wojtku odłącz ładowanie i sprawdź czy problem ze świecą się powtarza, jezeli ustąpi powiem Ci co trzeba zrobić .
Pozdrowienia

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-19, 23:52

Wojtek prosił bym popisał co nieco o module.

Kupiłem moduł ze strony

http://www.digitech2.republika.pl/spis.html

Fenix ma chyba taki sam.

Model to STS-116N.
Obrazek

Iskra na świecy aż "trzeszczy" gdy się pojawia :) Jest OGROMNA. Niestety na razie za wiele napisać nie mogę, ponieważ jeździłem tylko kilka min przed 22 koło garażu bo mam kolanko do wymiany ale od razu czuć ogromną różnicę w motocyklu. Szybko wkręca się na obroty, ciągnie od samego dołu do samej góry, idzie gładko i dynamicznie, nie szarpie, po prostu cud malina :) Można rzec, że dostał kopa w dupe w kulturalny sposób. Zupełnie inny motocykl, a co do wolnych obrotów to chodzi niebywale równo. Na razie ma przerwę 0,75mm na świecy (nienaładowane AQ) ale po naładowaniu nieomieszkam zmienić na 1mm :) Na razie na 1mm gubił suwy przez to AQ.

Moduł wytrzymuje max. temp 150*C, jak widać jest zalany jakąś żywicą? Także nic mu nie grozi. Obsługa w sklepie jest na wysokim poziomie, dostępna na gg praktycznei o każdej porze, udzielają konkretnych i co najważniejsze fachowych odpowiedzi. Wysyłka bez zarzutu, natychmiastowa, priorytetem.

Po wymianie tego nieszczęsnego kolanka (poszło mocowanie na szpilkę :-/ ) zrobię test na trasie, a później będę szukał optymalnego ustawienia zapłonu na zegarze i napiszę jak poszło.

Dodaję fotkę, jak to się prezentuje gabarytowo:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2007-09-05, 22:43 przez ŻbiKu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-08-20, 00:20

Nie było mnie cały lipiec a jak wróciłem to nie wszystkie nowe posty były zaznaczone jako nowe gdyż przekroczyłem limit. Z tego powodu umknął mi post skierowany do mnie przez Andiego. Przy najbliższej okazji to wypróbuję. Jednak nie wcześniej niż w następny weekend bo mój motocykl jeździ można powiedzieć wyłącznie dzięki ładowaniu. Akumulator pełni rolę symboliczną. Nie pojadę na nim 5 metrów. Kupię nowy i sprawdzę moduł ponownie. Ostatnie kilometry robiłem na oryginalnym zapłonie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-22, 00:45

No więc jestem zdumiony moim łobuzem :) Dynamiczna bestia, górki które wcześniej pokonywał na 3 pokonuje teraz na 4!! :) Jutro będę się bawił z wyprzedzeniem.

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Moduł z charta w wsk

Post autor: misiolek » 2007-08-22, 00:55

Witam
Po krótkiej pogawędce ze żbikiem o modułach naszedł mnie pewien pomysł zastosowania modułu z rometa charta do wski.
Napięciami są prawidłowe oba sprzęty mają 6v, ale czy coś takiego w ogóle będzie działało ?
Pozdrawiam
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-27, 20:50

Wojtek, mnie prosił bym po kombinacjach z wyprzedzeniem napisał co nie co. Więc zapłon opóźniałem itd. ale najlepszym jak dla mnie jest jest 3,9mm przed GMP, czyli prawie jak wartość oryginalna. Ze mną i Bercikiem na pokładzie, czyli motocykl miał prawie że dopuszczalne obciążenie gnaliśmy przez miasto bez problemu prawie 80km/h i trzeba już było hamować (światła) ;) Oczywiście nie pod góre. Możliwe, że można jeszcze by było wyszukać jakąś wartość np 3,94mm przed GMP ale nie wiem czy jest sens i byłoby to odczuwalne w czasie jazdy. Na razie zostawiam tak jak jest.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-08-28, 07:57

A jak z odpalaniem? Powiedzmy po dwóch dniach przerwy bez problemu wystarczy kopnąć 1,2,3 razy? Spodziewałem się wartości ~1mm przed gmp.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-08-28, 16:35

na tym module i na oryginalnej cewce, nie spodziewajcie się innego wyprzedzenia zapłonu , moduł tego nie załatwi, czas reakcji cewki jest tutaj kluczowy .

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-28, 21:05

Rozmawiałem właśnie o tym z gościem zaraz po kupnie modułu. Pisał, że moduł niweczy efekt spalania stukowego i faktycznie zapłon można opóźnić ale jednak najlepszy efekt uzyska się na aktualnym wyprzedzeniu. Rozwodził się i to dość szczegółowo dlaczego ale robiłem format i archiwum poszło w...

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

moduł w 125

Post autor: lukasz2008 » 2008-03-03, 20:20

witam wszystkich. Może ktoś miał już do czynienia z takim czymś http://www.allegro.pl/item321912932_ele ... _inne.html
wiecie może co to daje i czy efekty są takie jak w opisie bo zastanawiam sie nad zakupem

edit:
Następnym razem zapoznaj się z zawartością forum.
Zachęcam do zapoznania się z tym tematem.
Żbiku
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Moduły zapłonowe do WSK

Post autor: qwert45 » 2008-03-05, 11:22

Taki moduł z allego to nie moduł tylko odciażacz przerywacza. A najgorsze są te
''mikroprocesorowe'' gówna za ponad 200zł do MZ, zrobine na kostce 555. I to ma być mikroprocesor za 2,40?? Prawdziwy modul jest zaprogramowany, ma stale dla jednego typu silnika dane dotyczace wyprzedzenia zaplonu tylko w tym silniku. Niektórzy sprzedawcy wymieniają wszystkie motory jakie znają. Ludzie im wierzą kupują szmelc i kto powie, żę kupil gówno za 200zł?? Takie jest moje zdanie na ten temat, nie czytalem wszystkich postów, ale ktos pisał że lepiej kupiż na allegro niz jezdziec na chalupniczo wyprodukaowanym gównie które sie rozleci. Nwet nie zdaje sobie sprawy jak w domowych waunkach, przy odrobinie wiedzy można przescignąć oryginalne firmy (na allegro domowe firmy) które produkują to masowo niezadbawszy o szczeguły.

przepraszam za te byki ale juz jestem spuzniny do szkoly jaw wroce to poprawie

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Moduły zapłonowe do WSK

Post autor: Fenix » 2008-03-05, 11:40

No to leć, leć! Tylko uważaj na wichury jak będziesz leciał, żeby nie wyszło jak z tym niemiecki airbusem (co zawadził skrzydłem o pas startowy). I nie łap "punktów karnych" w szkole...
A co do twojego zdania w sprawie modułów zapłonowych, to może pogadamy trochę, jak już kupisz jakiś z nich, pojeździsz i wtedy opowiesz o efektach.
Bo tym razem trochę namieszałeś a wypowiedź jest przecież publiczna, czyli siejesz "wrogą propagandę". Ktoś - jakiś nowicjusz weźmie to za prawdę i narobisz mu niepotrzebnych... kłopotów. Ten marcek (nie pamiętam dokładnie jaki ma nick na allegro, ale chyba właśnie marcek) już kiedyś "bywał" na starym naszym forum (to wtedy nazywało się jeszcze forum Fenixa), opowiadał o swoich modułach i trzeba powiedzieć, że chłopak gadał rozsądnie: można mu wierzyć. Choć też nie jest to zawodowa działalność.
Ostatnio zmieniony 2008-03-05, 11:42 przez Fenix, łącznie zmieniany 1 raz.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Grandes
Posty: 26
Rejestracja: 2008-01-24, 16:11
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Moduły zapłonowe do WSK

Post autor: Grandes » 2008-03-05, 11:41

wez mnie qwert nie zalamuj ;/ chce kupic taki moduł do swojej MZ https://ssl.allegro.pl/item321604234_mi ... z_etz.html
:-D

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Moduły zapłonowe do WSK

Post autor: Fenix » 2008-03-05, 11:55

No - tak jakbym zgadł: jest pierwsza ofiara "wrogiej propagandy" qwert45. W tym przypadku ważne jest, kto jest autorem modułu, kto to sprzedaje. A jest to robinson00 , ja osobiście bym mu wierzył! chociaż nie miałem modułu jego produkcji.
Swego czasu, jakiś rok temu - była w necie gorąca dyskusja, właściwie to nawet pyskówka -między właśnie robinson00, a jakimś domorosłym "elektronikiem" pod tytułem mechanik32 (z allegro). I z samych wypowiedzi wynikało, że robinson00 wie co mówi, i co sprzedaje, a ten drugi... tylko sprzedaje! ubierając całość w pięknie mądre słowa (zresztą zrzynane z robinsona i o to zresztą poszła cała pyskówka).
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości