Ładowanie w M21W2S2
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Taa dziś odizoluję prostownik i sprawdzę czy nadal występują jakies problemy.
Andi, noo niewiem, czy każdy chciałby tyle czasu spędzać przy Wuesce i nie móc do czegoś dojść. To denerwuje, gdy musisz czasem siedzieć do poźna w nocy i próbując naprawić coś. Już czasem sobie myślę, ze chyba nigdy mi sie ni skończą problemy w motorze, zawsze coś musi być nie tak. Ale dzięki za rady Pozdro wszystkim za pomoc!!
Andi, noo niewiem, czy każdy chciałby tyle czasu spędzać przy Wuesce i nie móc do czegoś dojść. To denerwuje, gdy musisz czasem siedzieć do poźna w nocy i próbując naprawić coś. Już czasem sobie myślę, ze chyba nigdy mi sie ni skończą problemy w motorze, zawsze coś musi być nie tak. Ale dzięki za rady Pozdro wszystkim za pomoc!!
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Tak też zrobię, bo mam zamiar dziś pojeździć dość długo i przetestować Motór po remoncie.
Taak, to jest teraz napewno coś z ładowaniem, nigdzie juz nie ma zwarć, po prostu po pół godziny jazdy Aqu sam z siebie sie rozładował ( jeździłem na światłach ) Musze sprawdzić ładowanie i cewki od ładowania, czy jakiś prąd jest, czy też nic nie ma .
Taak, to jest teraz napewno coś z ładowaniem, nigdzie juz nie ma zwarć, po prostu po pół godziny jazdy Aqu sam z siebie sie rozładował ( jeździłem na światłach ) Musze sprawdzić ładowanie i cewki od ładowania, czy jakiś prąd jest, czy też nic nie ma .
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Xabi - ale powiedz ty mi wreszcie: dlaczego tak się upierasz przy tym angielskim prostowniku?!
Ja na twoim miejscu już dawno kupiłbym sobie najzwyklejszy mostek greca (to się tak właśnie wymawia), który kosztuje dosłownie kilka złoty ( chyba nie więcej niż 5 zł), dostaniesz go w najbliższym sklepie z klagami elektronicznym. I będziesz miał wreszcie spokój i radochę z jeżdżenia a nie ból głowy od głowienia się na tematem: co tu się spierdziliło??!
Ja na twoim miejscu już dawno kupiłbym sobie najzwyklejszy mostek greca (to się tak właśnie wymawia), który kosztuje dosłownie kilka złoty ( chyba nie więcej niż 5 zł), dostaniesz go w najbliższym sklepie z klagami elektronicznym. I będziesz miał wreszcie spokój i radochę z jeżdżenia a nie ból głowy od głowienia się na tematem: co tu się spierdziliło??!
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Fenixie, wcale nie musze zostawać przy oryginale, ja po prostu nie wiedziałem, ze on jest do D**y, teraz go wymienie i mam nadzieję, że w końcu bedzie z prądami spokój.
[ Dodano: 2007-11-26, 19:04 ]
Teraz to juz kompletnie nie moge sie w tym wszystkim połapać.
Mam swój prostownik LUCASa, który rzekomo działa, kupiłem mostek Graetza, i pożyczyłem od kumpla Selenowy. Dalej jest to co było, a mianowicie nie ma nic, naładowany Aqu podłączam pod motor, najpierw sprawdzał na każdym z osowna ładowanie, na każdym jest ładowanie, naewt sprawdzałem czy po zetknięciu dwóch przewodów żóltych będzie świecić żarówka, okazuje się, ze świeci. Gdy podpinam Aqu, działa przez jakieś 20- 30 min, potem stopniowo przygasa. Dodam, ze instalacja jest teraz zrobiona najkrócej jak to możliwe. A więc niemożliwością jest to, aby ten prąd ot tak sobie gdzieś uciekał czy coś go "pożerało". Wegług mojego Ojca wszystko jest w porządku podłączone, a nie działa tak jak powinno
[ Dodano: 2007-11-26, 19:04 ]
Teraz to juz kompletnie nie moge sie w tym wszystkim połapać.
Mam swój prostownik LUCASa, który rzekomo działa, kupiłem mostek Graetza, i pożyczyłem od kumpla Selenowy. Dalej jest to co było, a mianowicie nie ma nic, naładowany Aqu podłączam pod motor, najpierw sprawdzał na każdym z osowna ładowanie, na każdym jest ładowanie, naewt sprawdzałem czy po zetknięciu dwóch przewodów żóltych będzie świecić żarówka, okazuje się, ze świeci. Gdy podpinam Aqu, działa przez jakieś 20- 30 min, potem stopniowo przygasa. Dodam, ze instalacja jest teraz zrobiona najkrócej jak to możliwe. A więc niemożliwością jest to, aby ten prąd ot tak sobie gdzieś uciekał czy coś go "pożerało". Wegług mojego Ojca wszystko jest w porządku podłączone, a nie działa tak jak powinno
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Tak mi przyszło do głowy w czym problem. Wspomniałeś że wszystkie odbiorniki masz zasilane prądem stałym, czyli z akumulatorem w obwodzie. Jedna cewka nie ma szans tego wszystkiego zasilić. Ona ma pewnie kilka Watów mocy. Bilans wychodzi ujemny bo wsyzstkie odbiorniki razem wzięte mają ponad 30W.. Co z pozostałymi cewkami w prądnicy? Jedna to zapłon, dwie to światła i jedna ładowanie. Tak? Co w takim razie dzieje się z dwoma pozostałymi?
Ja nie widzę sensu zasilania światła mijania/drogowego prądem stałym. To tylko komplikowanie sobie życia. Odłącz światło przednie od obwodu ładowania i zasilaj je cewkami które do tego oryginalnie służą.
Jeśli już koniecznie chcesz zasilać światła prądem stałym to musisz 2 pozostałe cewki również podłączyć do obwodu ładowania. Tylko czy to będzie działać poprawnie jeśli w oryginale było inaczej? Może to zupełnie urojony problem ale czy przesunięcie fazowe nie będzie wykluczało poprawnej pracy?
Recept wujka Wojtka jest następujący: Prądem 'z akumulatora' zasilaj tylko te odbiorniki które fabrycznie są nim zasilane czyli pewnie światło stop, pozycyjne przednie i tylne, sygnał dźwiękowy. Podłączyłeś pod jedną cewkę dodatkowo światło mijania które bierze taki prąd że rozładowuje ci akumulator. Jeśli tam jest 6V a masz żarówkę 35/35W to płynie tam prawie 6 amperów! Czyli trochę ponad godzinka i akumulator jest rozładowany. A może jeszcze mocniejsza żarówka tam siedzi?
Wcześniej napisałeś że oryginalnie tylne pozycyjne też jest zasilane z tych samych cewek co mijania/drogowe. Nie jest to prawda.
Qwert, podaruj nam proszę takie historię z ładowaniem w obie strony...
Ja nie widzę sensu zasilania światła mijania/drogowego prądem stałym. To tylko komplikowanie sobie życia. Odłącz światło przednie od obwodu ładowania i zasilaj je cewkami które do tego oryginalnie służą.
Jeśli już koniecznie chcesz zasilać światła prądem stałym to musisz 2 pozostałe cewki również podłączyć do obwodu ładowania. Tylko czy to będzie działać poprawnie jeśli w oryginale było inaczej? Może to zupełnie urojony problem ale czy przesunięcie fazowe nie będzie wykluczało poprawnej pracy?
Recept wujka Wojtka jest następujący: Prądem 'z akumulatora' zasilaj tylko te odbiorniki które fabrycznie są nim zasilane czyli pewnie światło stop, pozycyjne przednie i tylne, sygnał dźwiękowy. Podłączyłeś pod jedną cewkę dodatkowo światło mijania które bierze taki prąd że rozładowuje ci akumulator. Jeśli tam jest 6V a masz żarówkę 35/35W to płynie tam prawie 6 amperów! Czyli trochę ponad godzinka i akumulator jest rozładowany. A może jeszcze mocniejsza żarówka tam siedzi?
Wcześniej napisałeś że oryginalnie tylne pozycyjne też jest zasilane z tych samych cewek co mijania/drogowe. Nie jest to prawda.
Qwert, podaruj nam proszę takie historię z ładowaniem w obie strony...
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Wojtku!!
Po pierwsze to ja mam WSK M21W2S2, a tam jest całkiem inna prądnica
Po drugie to już nie mam zasilanej przedniej lampy, tzn mijania i drogowych świateł przez Aqu, tylko postój
Po trzecie, to kupiłem Mostek Graetza i po godzinnej przejażdżce wszystko działa idealnie mocno i dobrze(odpukac ).
Po pierwsze to ja mam WSK M21W2S2, a tam jest całkiem inna prądnica
Po drugie to już nie mam zasilanej przedniej lampy, tzn mijania i drogowych świateł przez Aqu, tylko postój
Po trzecie, to kupiłem Mostek Graetza i po godzinnej przejażdżce wszystko działa idealnie mocno i dobrze(odpukac ).
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Ja wiem że tak jest inna prądnica co nie znaczy że generuje on jakieś ogromne moce. Jak Andi to określił jest ona tak samo chałowa jak polska. Z poniższego cytatu wywnioskowałem swoją teorię.
To cytat z twojego postu z pierwszej strony. Tyle było sprzecznych informacji w tym temacie że straciłem rachubę. Skoro działa po wymianie prostownika to ok.oryginalnie światło przednie mijania i tylne pozycyjne było zasilane z cewki z prądnicy, u mnie teraz jest zasilane wszystko z Aqu
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
SIEmka a ma ktoś wogóle z was schemat podłączenia elektryki do sporta2??? to może by mi ktoś zesłal albo wrzucil na forum>> bron@amorki.pl
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2008-01-24, 16:11
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
mam pomysl:)
jakby tak przerobic ten caly kosz cewek na alternator 12V ??;]
mamy taki pewien pomysl, moze troche jeszcze niedopracowany:
-dwie cewki w tym calym koszu cewek daja 12V -(wywnioskowalem ze schematu instalacji 12v wsk 175)
-jest tam ich 6 sztuk, wiec laczymy po dwie i mamy 3 pakiety po dwie cewki, czyli 3X12V
-laczymy poczatki tych pakietow ze soba, wypuszczamy 3 kable z koncow tych pakietow
na zewnatrz. Mamy juz uzwojenie trojfazowe polaczone w gwiazde- jak w alternatorze:]
-jak juz wypuscimy te trzy plusowe kable to wstawiamy do naszej wski prostownik 9-diodowy od MZ ETZ 150/250
i juz prawie mamy alternator:D brakuje jeszcze regulatora napiecia;/ no z tym mam maly dylemat bo nie wiem czy sie zmiesci wszystko pod pokrywa....
ale pomysl jest;] :
-wyciagamy z magneta magnes i zastepujemy go cewka od alternatora (mozna dac nawinac-raczej nie problem)
-mocujemy na magnecie dwa pierscienie od alternatora - to taki pseudokomutator (mozna kupic w sklepie motoryzacyjnym okolo 20zl)- i tu wlasnie obawiam sie ze bez toczenia sie nie obejdzie i jeszcze nie mam pomyslu jak tego dokonac;/
mniejsza z tym to jest narazie tylko nie dopracowany pomysl;]
Zakladam ze jakos sie uda te pierscienie zamontowac potrzebny beda jeszcze szczotki, mysle ze od BIG fiata z alternatora powinny styknac;] mocujemy jakos...
-puszczamy kabel od szczotek do regulatora elektronicznego od BIG fiata, drugim kablem lecimy od regulatora do prostownika i ostatecznie ten sam kabel do kontrolki ladowania;]
mamy alternator jak w ETZ:D tylko co z platynkami???????? gdzie zaplon??????
mysle ze halotron od strego golfa z modulem styknie:] problem z zalozeniem;/ i miejscem pod pokrywa;/
w mz ts 250 wstawilem alternator i zaplon halotronowy od vw;] dziala SUPER to dlaczego nie w wsk?
Prosze nie pisac bzdur, ze to niemozliwe!! ;] pamietajcie "wszystko jest mozliwe " tylko trzeba miec troche wiedzy i dobry pomysl:D (sory za bledy-xp eng)
podkreslam ze to jest tylko pomysl i jak znajde troche czasu to postaram sie w ferie cos takiego skleic w calosc, a nastepnie poinformowac was o wynikach moich badan:D
[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2008-01-25, 10:42 ]
Uzupełnij profil.
jakby tak przerobic ten caly kosz cewek na alternator 12V ??;]
mamy taki pewien pomysl, moze troche jeszcze niedopracowany:
-dwie cewki w tym calym koszu cewek daja 12V -(wywnioskowalem ze schematu instalacji 12v wsk 175)
-jest tam ich 6 sztuk, wiec laczymy po dwie i mamy 3 pakiety po dwie cewki, czyli 3X12V
-laczymy poczatki tych pakietow ze soba, wypuszczamy 3 kable z koncow tych pakietow
na zewnatrz. Mamy juz uzwojenie trojfazowe polaczone w gwiazde- jak w alternatorze:]
-jak juz wypuscimy te trzy plusowe kable to wstawiamy do naszej wski prostownik 9-diodowy od MZ ETZ 150/250
i juz prawie mamy alternator:D brakuje jeszcze regulatora napiecia;/ no z tym mam maly dylemat bo nie wiem czy sie zmiesci wszystko pod pokrywa....
ale pomysl jest;] :
-wyciagamy z magneta magnes i zastepujemy go cewka od alternatora (mozna dac nawinac-raczej nie problem)
-mocujemy na magnecie dwa pierscienie od alternatora - to taki pseudokomutator (mozna kupic w sklepie motoryzacyjnym okolo 20zl)- i tu wlasnie obawiam sie ze bez toczenia sie nie obejdzie i jeszcze nie mam pomyslu jak tego dokonac;/
mniejsza z tym to jest narazie tylko nie dopracowany pomysl;]
Zakladam ze jakos sie uda te pierscienie zamontowac potrzebny beda jeszcze szczotki, mysle ze od BIG fiata z alternatora powinny styknac;] mocujemy jakos...
-puszczamy kabel od szczotek do regulatora elektronicznego od BIG fiata, drugim kablem lecimy od regulatora do prostownika i ostatecznie ten sam kabel do kontrolki ladowania;]
mamy alternator jak w ETZ:D tylko co z platynkami???????? gdzie zaplon??????
mysle ze halotron od strego golfa z modulem styknie:] problem z zalozeniem;/ i miejscem pod pokrywa;/
w mz ts 250 wstawilem alternator i zaplon halotronowy od vw;] dziala SUPER to dlaczego nie w wsk?
Prosze nie pisac bzdur, ze to niemozliwe!! ;] pamietajcie "wszystko jest mozliwe " tylko trzeba miec troche wiedzy i dobry pomysl:D (sory za bledy-xp eng)
podkreslam ze to jest tylko pomysl i jak znajde troche czasu to postaram sie w ferie cos takiego skleic w calosc, a nastepnie poinformowac was o wynikach moich badan:D
[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2008-01-25, 10:42 ]
Uzupełnij profil.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2008-02-27, 20:08 przez Grandes, łącznie zmieniany 2 razy.
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re:
Przepraszam, że wskrzeszam wątek, ale nie wyświetlają mi się żadne zamieszczone w nim obrazki, jakby ich zupełnie nie było - wnoszę że były zamieszczone z treści postów. Nie wiem czy to kwestia ich usunięcia przez imageshacka, czy "wcięło" je przy przenosinach Forum. Tak czy siak - ja niczego nie widzę.bronek-2007 pisze:SIEmka a ma ktoś wogóle z was schemat podłączenia elektryki do sporta2??? to może by mi ktoś zesłal albo wrzucil na forum>> bron@amorki.pl" target="_blank" target="_blank
Czy w związku w powyższym któryś z Was, koledzy, mógłby raz jeszcze zamieścić schemat instalacji do 175-tki z zapłonem SEM? Dzięki z góry!
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Ładowanie w M21W2S2
Wszystko jest
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości