siła magnesów...

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

siła magnesów...

Post autor: wskyellow » 2007-06-29, 15:40

hey.
mam pytanko
jak mocne są magneta w waszych wskach?
bo u mnie jedne magnesiki są dość mocne, a jedne bardzo słabe.
czy u was też tak jest?
MoTóR nie umiera nigdy ;)

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-06-29, 16:20

Magnesy powinny przyciągać z równomierną siłą. U mnie jest dobrze. A co do tych słabych magnesów to może Ci sie magneto masz rozmagnesowane? Da sie to sprawdzić jak przeciągasz w pobliżu magnesów przeciągasz śrubokręt i sprawdzasz które magnesy przyciągają lepiej a które gorzej.

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

Post autor: wskyellow » 2007-06-30, 10:39

właśnie tak sprawdzałem. jak przytykałem śrubokręt do brzeżku, to magnes był silny, a jak głębiej to ten sam magnesik przyciągał słabiej
MoTóR nie umiera nigdy ;)

Awatar użytkownika
Ignacy_Robert
Posty: 18
Rejestracja: 2007-10-27, 17:37
Lokalizacja: Pasłęk
Kontaktowanie:

Post autor: Ignacy_Robert » 2007-10-31, 18:49

mam pytanko odnosnie magneta. Chce sobie dorobic krzywke bo stara ma wytarty frez na klin. Teraz nie wiem czy jak ja dotocze i potem zanituje czy kolo nie bedzie mialo bicia??? Nie wiem czy to jest mozliwe bo niby nity sa prawie przy osi czyli wale, ale nie jestem pewien. Jak magneto bedzie niewywarzone to mi moze wal urwac;/. Wiecie cos na ten temat, robiliscie kiedys cos takiego to prosze o pomoc. Thx z gory:)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-10-31, 19:29

Z tego co wiem ludzie nitowali i działa. Na pewno trzeba to robić na jakiejś prasie czy czymś tego rodzaju i tak jak w przypadku kosza sprzęgłowego i zębatki - zachować metodę krzyżową to cię zabezpiecza przed biciem.

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-10-31, 21:08

Nitowałem nową krzywkę do magneta. Krzywkę miałem wykonaną niedobrze ,więc musiałem w blasze magneta wypiłować dodatkowe 2 otwory na śrubki do ściągacza ,bo należało krzywkę obrócić o jedną dziurkę. Jeśli zdecydujesz się kupić takową ,to koniecznie porównaj ją ze starą (chodzi o położenie magnesów względem wycięcia na klin). Starałem się jak mogłem aby magneto było zbite jak najlepiej , i nie miało bicia. Niestety się nie udało . Magneto działa ,nie obciera ale gdy obraca się to krawędź boczna ma bibie ok 1mm .Aktualnie załatwiłem jedno w stanie fabrycznym , a drugie (które też pracuje w innym silniku. jest nieco gorsze). Ogólnie - nie polecam wykonywania we własnym zakresie.
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-10-31, 21:59

A czym je zbijałeś?

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-11-01, 15:03

Nitami stalowymi ,średnicy nie pamiętam ,ale idealnie pasowały w otwory krzywki i magneta. Hmm ,chociaż może chodzić Ci jeszcze o narzędzie którym zbijałem nity.....

Zbijałem nity odpowiednim prętem z "dołkiem" formującym łepki . W imadło wkręciłem pręt miedziany ,o który opierał się nit dolną częścią. Ojciec trzymał magneto w odpowiedniej pozycji ,ja pobijałem nit z góry poprzez pręt stalowy z dołkiem. Według mnie ani razu nie dotknęliśmy z ojcem krawędzi blachy magneta ,zawsze (!!!) trafiałem w nit ,jednak okazało się że magneto ma bicie. Wątpię aby miało to jakieś złe skutki ,magneto jest sprawne ,silnik nie ma nadmiernych wibracji. Chodziło mi o to że fabryki w tej kwestii nie zastąpisz.
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-11-01, 19:27

Zapomnieliście jeszcze o wyważeniu całości u tokarza i w tedy byłby spokój.
Garaż: wsk 175 Kobuz

Awatar użytkownika
Ignacy_Robert
Posty: 18
Rejestracja: 2007-10-27, 17:37
Lokalizacja: Pasłęk
Kontaktowanie:

Post autor: Ignacy_Robert » 2007-11-02, 12:13

Dzieki wielkie za porady. Popytam u tokarza moze ma taka prase to by od razu zanitowal. Nie wiem moze sie na to zdecyduje albo inne magneto kupie. thx

Awatar użytkownika
zawisza154
Posty: 66
Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
GG: 0
Lokalizacja: Janów Lubelski
Kontaktowanie:

Post autor: zawisza154 » 2007-12-01, 19:22

Ja miałem w simsonie krzywke zmienianą tylko zmieniali w Holandii to potem co 0,5 roku musiałem poprawiać zatwierdzając nity mocniej bo robił się luz. Nie polecam tego.


A jakie będo objawy wsk'i jak będzie magneto rozmagnesowane??
WSK-a odpalona, ale są inne problemy :|
http://www.wbv.pl/gallery.php?entry=ima ... mioj1y.jpg

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-12-01, 19:39

zawisza154 pisze:A jakie będo objawy wsk'i jak będzie magneto rozmagnesowane??
rozmagnesowanie się koła po tylu latach jest nie możliwe więc nie masz się co obawiać :P
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
zawisza154
Posty: 66
Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
GG: 0
Lokalizacja: Janów Lubelski
Kontaktowanie:

Post autor: zawisza154 » 2007-12-01, 20:03

a jeżeli jest jajkowate magnet?? Bo moja wsk nie pali i nie wiem czego się już czepić.
WSK-a odpalona, ale są inne problemy :|
http://www.wbv.pl/gallery.php?entry=ima ... mioj1y.jpg

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-12-01, 23:08

a przyciera o cewki ??
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
zawisza154
Posty: 66
Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
GG: 0
Lokalizacja: Janów Lubelski
Kontaktowanie:

Post autor: zawisza154 » 2007-12-18, 20:31

czy ociera? No chyba ociera.
WSK-a odpalona, ale są inne problemy :|
http://www.wbv.pl/gallery.php?entry=ima ... mioj1y.jpg

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-12-18, 22:08

Zmiana koła magnesowego może pomóc. Jeśli nie to dotrzyj powierzchnię tak by nie tarła.

Awatar użytkownika
zawisza154
Posty: 66
Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
GG: 0
Lokalizacja: Janów Lubelski
Kontaktowanie:

Post autor: zawisza154 » 2007-12-19, 19:56

aha, myślałem że może trzeć to co lepiej dotrzyć magnesy czy cewke?? A jak by spróbował go rozgiąć??
WSK-a odpalona, ale są inne problemy :|
http://www.wbv.pl/gallery.php?entry=ima ... mioj1y.jpg

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-12-19, 20:29

ozmagnesowanie się koła po tylu latach jest nie możliwe więc nie masz się co obawiać
Jest to mozliwe mam koło magnesowe do Gnoma które nie utrzymało by zyletki tak samo wirnik iskrownika od Junaka tez mam galancie rozmagnesowany jak bede miał czas to sprubuje zrobic sobie magnesnice do namagnesoawania tych rzeczy.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
zawisza154
Posty: 66
Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
GG: 0
Lokalizacja: Janów Lubelski
Kontaktowanie:

Post autor: zawisza154 » 2007-12-27, 19:38

to jak z tym jest....
WSK-a odpalona, ale są inne problemy :|
http://www.wbv.pl/gallery.php?entry=ima ... mioj1y.jpg

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: konan » 2007-12-29, 19:44

Magnes stały można rozmagnesować na 3 sposoby:
1. przez uderzenie młotkiem
2. Wygotowanie go w wysokiej temperaturze
3. I chyba przez przyłożenie jakiegoś innego pola magnetycznego ale nie jestem pewien musiał bym sie spytać Profesora od materiałoznawstwa miałem to na lekcjach jakiś czas temu i nie do końca pamiętam ;)

zawisza154, A co do gięcia magneta nie polecam lepiej chyba będzie znaleźć inny sposób;) :zdrowko:
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość