WSK z silnikami innych marek

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Klaudek
Posty: 103
Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Wlkp
Kontaktowanie:

WSK z silnikami innych marek

Post autor: Klaudek » 2008-10-20, 22:31

Ostatnio przeglądałem stare gazety z ogłoszeniami i w Dizmarze znalazłem cos co mnie zaciekawiło...
P.S. Nie dzwoniłem pod numer podany pod ogłoszeniem... Zainteresowanym wyśle go na priv może czegoś się dowiedzą...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: Wojtek » 2008-10-21, 19:29

Kiedy została wydana ta gazeta? Ze dwa lata temu na allegro był ten motocykl. Zdaje się w tej samej cenie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: wueskajarka » 2008-10-21, 19:30

O ile pamietam to nie była pomyłka. Ogłoszenie było we wkładce do Świata Motocykli 2005. Był to motocykl z silnikiem bodaj Hondy 125 ccm, który miał być adoptowany do WSK. Z importu silników nic nie wyszło, ale zostało wspomnienie :> Czy to jest jeden z tych egzemplarzy to niewiadomo. Na naszym Forum jendrek.pzl miał jakąś formę kontaktu ze sprzedającym i nabywcą.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: Stary » 2008-10-22, 09:08

Czy to nie była ta wsk z silnikiem rodeo? Tomek Cyba do dziś ją wspomina - cena śmieszna, dziś by i 10.000 dostał za nią ...

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: ŻbiKu » 2008-10-22, 16:43

No tak, ale silnik RODEO to był dwusuw.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: wueskajarka » 2008-10-22, 17:29

Stary pisze:Czy to nie była ta wsk z silnikiem rodeo? Tomek Cyba do dziś ją wspomina - cena śmieszna, dziś by i 10.000 dostał za nią ...
Chodzi raczej o silnik Moto Guzzi Stornello lub Hondy MT125E - oczywiście 4-takt.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Budda znad morza

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: Budda znad morza » 2008-10-22, 19:16

Od 1 lipca do 21 grudnia służyłem w Lublinie w wojsku , jest to czas Stanu Wojennego , w tym czasie bardzo często byłem w fabryce w Świdniku jako eskorta mojego Kapitana który był w fabryce Komisarzem Wojennym , ( Terenowe Grupy Operacyjne) byłem też częstym "gościem " na wydziale produkcji motocykli , i wszystkich podwydziałów. Nikt w roku 1982 w fabryce w Świdniku nie myślał, nie robił, nie składał, nie pierdnoł nawet, by wyprodukować prototypowy motocykl z silnikiem 4-suwowym, jest to totalna bzdura i powielanie głupoty. W roku 1982 nikt z wolnego świata nie sprzedał by Polsce silnika ani niczego do jego produkcji to czasy Stanu Wojennego embarga i restrykcji „Zachodu” za wprowadzenie tego stanu. Jeśli ktokolwiek dał by nam wtedy jakikolwiek silnik 4-suwowy to tylko kraje demoludów, ale wtedy żaden nie miał małych silników 4-suwowych . Japończycy , Włosi w 1982 roku nie byli zainteresowani już współpracą z nami ( pomysł z silnikiem Motoguzzi technologia z lat 60-tych …….., 4-suwowa Honda :lol: :lol: :lol: trzeba mieć „wyobraźnie” żeby na to wpaść ).Po roku 1987 w Świdniku próbowano sprzedać śmigłowce i helikoptery do krajów Azjatyckich miedzy innymi do Korei południowej i na Tajwan i tamte kraje próbowały jako aport wcisnąć mam różnego rodzaju jednoślady motocykle i motorowery ale wtedy to już w Świdniku nie było nic do produkcji motocykli i po ptokach. Motocykl ten to jakaś samoróbka, lub WT.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: wueskajarka » 2008-10-22, 19:44

Budda znad morza pisze:Od 1 lipca do 21 grudnia służyłem w Lublinie w wojsku , jest to czas Stanu Wojennego , w tym czasie bardzo często byłem w fabryce w Świdniku jako eskorta mojego Kapitana który był w fabryce Komisarzem Wojennym , ( Terenowe Grupy Operacyjne) byłem też częstym "gościem " na wydziale produkcji motocykli , i wszystkich podwydziałów. Nikt w roku 1982 w fabryce w Świdniku nie myślał, nie robił, nie składał, nie pierdnoł nawet, by wyprodukować prototypowy motocykl z silnikiem 4-suwowym, jest to totalna bzdura i powielanie głupoty. W roku 1982 nikt z wolnego świata nie sprzedał by Polsce silnika ani niczego do jego produkcji to czasy Stanu Wojennego embarga i restrykcji „Zachodu” za wprowadzenie tego stanu. Jeśli ktokolwiek dał by nam wtedy jakikolwiek silnik 4-suwowy to tylko kraje demoludów, ale wtedy żaden nie miał małych silników 4-suwowych . Japończycy , Włosi w 1982 roku nie byli zainteresowani już współpracą z nami ( pomysł z silnikiem Motoguzzi technologia z lat 60-tych …….., 4-suwowa Honda :lol: :lol: :lol: trzeba mieć „wyobraźnie” żeby na to wpaść ).Po roku 1987 w Świdniku próbowano sprzedać śmigłowce i helikoptery do krajów Azjatyckich miedzy innymi do Korei południowej i na Tajwan i tamte kraje próbowały jako aport wcisnąć mam różnego rodzaju jednoślady motocykle i motorowery ale wtedy to już w Świdniku nie było nic do produkcji motocykli i po ptokach. Motocykl ten to jakaś samoróbka, lub WT.
W pełni się z Tobą zgadzam. Nikt tu nie napisał, że mówimy o testach silnika w 1982 roku. Nie mówimy też o dziale produkcji. Nie sądzę nawet że ta WSK coś ma wspólnego z jakimkowiek prototypem. Z jednym ALE, co jakiś czas jednak wypływa info o 4-takcie w WSK w takiej czy innej formie z kilku źródeł (może kilku zapaleńców zamontowało takowy silnik na własną rękę WTEDY i nam robią wodę z mózgu TERAZ ?). Poczekamy na jakieś pewne info i wyjaśnienie zagadki.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Budda znad morza

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: Budda znad morza » 2008-10-22, 20:07

Ta….. "treść ogłoszenia " : „WSK M06 B3” - to jedna z bzdur . Rok produkcji „1982” - to druga z bzdur . Nie o tym się rozpisujecie ? .................................................Wszelkie próby ,przymiarki w WSK z różnymi silnikami to lata 1975-78 tyle że przymierzano się do silników dwusuwowych . Była kiedyś na Allegro WSK z silnikiem Hondy ( totalny składak wymieszane części, zdjęcia są na stronach Fenixa ) ale silnik to produkcja z lat 70-tych wiec nasi mogli tylko o licencji starego silnika myśleć, pomysł dobry wtedy. Wystarczy porównać produkcję współczesną z CHIN , w większośći to stare licencje japońskie. Prawda że część prototypowych WSK oznakowana jest rokiem 1980,( nigdy 1981-1985) ale to wynika z tego że w tym roku likwidowano sporo sprzętu z "Prototypowni", wiec dlatego ten rocznik . Prawda że to motocykle składane dużo wcześniej, parę ładnych lat wcześniej, .

Awatar użytkownika
Klaudek
Posty: 103
Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Wlkp
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: Klaudek » 2008-10-23, 13:18

Napisałem tylko to co było w gazecie, nic nie zmyslalem.

Budda znad morza

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: Budda znad morza » 2008-10-23, 20:27

djklaudek pisze:Napisałem tylko to co było w gazecie, nic nie zmyslalem.

Nie mam żadnych do Ciebie pretensji, że opisałeś ciekawostkę z gazety , ludzie sprzedając swoje motocykle często podają, że to jakieś cudownie zachowany prototyp lub wyjątkowy okaz . Wystarczy przeglądnąć Allegro ile tam części od „Perkoza”, naprawdę niestety nic z tym motocyklem nie mają one wspólnego, ale to taki „chwyt marketingowy”, częściej ściema i oszustwo. Więcej szkody i zamętu niestety robią te dalsze posty w tym temacie, niż sam temat o czyjejś ofercie sprzedaży. Dlatego moje "trzy grosze". :evil:

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: wueskajarka » 2009-01-01, 23:12

Chyba już znamy nabywcę tego cudeńka, temat odblokowany i czekamy na info od staregomotocykla :>
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: starymotocykl » 2009-01-03, 03:22

Motocykl odkupiłem jakiś czas temu od gościa, który z kolei odkupił go od byłego pracownika WSK. Tamten twierdził, że powstało kilka takich maszyn pod koniec lat 70-tych. Nie były to oficjalne prototypy WSK, tylko maszyny składane przez samych pracowników z części odkupowanych z zakładu po preferencyjnych cenach, które zalegały w magazynach i nie były przewidziane do wykorzystania w produkcji. Jak wynika z opowieści, niektóre elementy po prostu wynoszono z zakładu, wiadomo jak to kiedyś było... Co ciekawe niemal identyczną historię usłyszałem wcześniej od innego pracownika WSK, notabene również posiadacza niemal identycznego motocykla, którego jednak nie chciał sprzedać. Są więc co najmniej 2 takie maszyny. Co do samego motocykla jest to rama pochodząca z prototypowego M30 (jest to wybite na ramie) z przodem i większością elementów nadwozia z Perkoza. Silnik Moto Guzzi Stornello, czterosuw o pojemności 125 cm. Na wiosnę postaram się dodać fotki motocykla, teraz niestety stoi kompletnie zastawiony innymi sprzętami. Swego czasu oglądałem podobny motocykl z zamontowanym dwusuwem Hondy 125 cm, znam też zachowany egzemplarz modelu M22 z czterosuwem Hondy 175 cm. Są to motocykle, które widziałem na własne oczy, w przyszłości może napiszę o nich więcej. Co ciekawe motocykl z silnikiem Hondy został odkupiony od wysokiej rangi inżyniera z lotniczego działu WSK, a M22 ze sklepu przyfabrycznego w Świdniku. To tylko niewielka część tajemniczych konstrukcji ze Świdnika, mam nadzieję, że kiedyś będę mógł napisać o tym więcej konkretów...

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: @ndi.pl » 2009-01-03, 12:00

czekam na fotki - bardzo ciekawa ta sprawa
a mam pytanko po ile stoja takie silniczki i czy idzie je wogole dostac (tak z ciekawosci pytam)
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
korba222
Posty: 106
Rejestracja: 2007-10-14, 20:48
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik Duży
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: korba222 » 2009-01-06, 23:34

Nie wiem czy to oryginał ale znam kilku ludzi z zakładu doświadczalnego i wiem że były takie WSKi. Brat kolegi z pracy miał z silnikiem Motoguzzi a nawłasne oczy widziałem u gośćia z silnikiem JAWY. Niewiem czy zyskały one miano prototypów. Ale takie motocykle napewno były i były prowadzone rozmowy z japońskimi koncernami i innymi na licencje. Nawet jeden gość z tego działu miał Yamachę czy Hondę i zrobił owiewki do WSKi odwzorowane na tej hondzie. Było dużo różnych przypadków które nie uzyskały światła dziennego z różnych przyczyn. A wykonane rzeczy zostały pozyskane przez pracowników lub zbyte w inny sposób bez zadnego rozgłosu czy udukomentowania.

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: starymotocykl » 2009-01-12, 00:42

Zgadza się, mam np. dokumentację prototypowej WSK M24 w ramie skorupowej i tam w prototypy wmontowali silniki z Jawy 90 Roadster, bo przewidziane do tego modelu prototypowe silniki, zaprojektowane na Politechnice Krakowskiej jeszcze nie były gotowe. Znam też zachowany do dziś motocykl z silnikiem Sachs 125.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: Sebastian440 » 2009-01-12, 19:55

Mam na dysku pare fotek "dwuramówki" z silnikiem Hondy 125, wrzucił bym je ale nie są moje wiec nie wiem. Napewno podobna sprawa była z Yamahą o czym mówił w wywiadzie p.Grześ. Twierzdzenie, że takich motocykli nie było nawet w latach 80 dopiero można nazwać bzdurą.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Budda znad morza

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: Budda znad morza » 2009-01-17, 22:50

sebastian440 pisze: Twierzdzenie, że takich motocykli nie było nawet w latach 80 dopiero można nazwać bzdurą.
Właściwie to bardzo dobrze że mnie zaczepiasz i piszesz tego typu idiotyzmy . Widocznie do niektórych wiedza ( oczywiście kosmiczna ) dociera, do niektórych z powodu defektów wrodzonych, nie . Nie powinno się kopać leżącego, no i obiecałem paru „ normalnym” z forum, że nie dam się sprowokować, wiec nie będę się rozpisywać, jestem w tej uprzywilejowanej sytuacji ze znam dosyć dobrze ten temat to mogę rozpoznać kto pisze idiotyzmy i kto naprawdę ma wiedze o WSK-ch . Proponuje więcej tego typu wypowiedzi i błazenady. Będzie się z czego pośmiać.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: z-tomek » 2009-01-17, 23:02

WSK czterosuw nie wydaje mi się prawdopodobna. Jednak z drugiej strony ktoś mógł coś takiego zrobić nie koniecznie pracownik WSK Świdnik. Nawet jak by ktoś zamontował do pospolitej WSK silnik 4suw to i tak do tego nie dojdziemy bo nie ma żadnej podstawy żeby twierdzić że takowe coś istniało. Moim zdaniem to coś w rodzaju mitu typu ''każdy junak cieknie'' czy to że w WSK 175 jest ''słaba skrzynia'' oraz ''zapłon elektryczny który działa do bani''.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M-06 B-3(123) CZTEROSUW ???

Post autor: Sebastian440 » 2009-01-19, 15:13

No to zaczynamy temat do pośmiania się oczywiście nie twierdze w 100%, że w latach 80 budowanow prototypy z silnikami innych marek ale w latach 1976-1979 śmiało można powiedzieć, że TAK. Nie wiem jak obchodziłeś zakład skoro twierdzisz, że tam byłeś, może motocykle te stały gdzie indziej lub poszły już do przyzakładowego sklepu. Motocykle te powstawały pod okiem inż. Kosa w OBR tam też byłeś?. Jak możesz twierdzić że takie motocykle te nie powstawały po 80 roku ? Nie dziwie się, że nie ma żadnych fotogarfi prospektowych tych motocykli bo temat był do dagadania się co dotyczyło licencji na silnik. Dobrze wiesz że już w pierwszej połowie lat 70 ostro rozmawiano na silnikiem hondy w ramie motocykla M22 który isnieje a fotki są w automobiliście, co ciekawe motocykl stoi we Wrocławiu i może marwsk się wypowie. W wywiadzie ze Stanisławem Grześem wyraźnie słychać, że OBR sprowadzał motocykle aby kopiować zapewne niektóre rozwiazania. Jak niby powstał silnik Formaero 2. Motocykle sprowadzano z Niemiec, Włoch, Japoni. Maszyny różnych firm : Nsu, suzuki, kawasaki, honda, yamaha. Przy współpracy z yamaha fabryka dostała 20 motocykli w tym 3 wyścigówki. Czemu nie mieli by zabudowywać tego w swoje ramy? Dlaczego 125 4t miałaby nie powstać skoro było tak z hondą ? I to twoje twierdzenie jest niestety bzdurą bo nie można zaprzeczyć istnienia tych motocykli. Pewnie, że tak jak napisałeś na 1 sronie nie chodziło o wyprodukowanie silnika 4t do wsk lecz o zabudowe isniejących już silników innych marek. Napisałeś: " 4-suwowa Honda trzeba mieć „wyobraźnie” żeby na to wpaść ". Jak wpaś skoro motocykl istnieje ??? Przykro mi, że tym razem kosmiczna wiedza zawiodła. Poniżej dowody. 2 Fotki z "automobilisty" modelu M22 z silnikiem hondy 4t i internetu Wsk 125 2t honda. Może nie widziałeś, że w tym czasie ktoś w tym kierunku "piednoł" na zakładzie, bo na wzór yamahy już wtedy podejmowano prace nad silnikami 3.40 które wyzulanie przypominają bardzo konstukcje japońską o czym napewno wiesz ;-) .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości