Silnik z piętrowym układem tłoków.

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: 175mirek » 2009-06-02, 18:06

O właśnie tak to jest.Wuprzedziłeś mnie Korpek ;) narysowałem to samo ale później i nie tak dokładnie.Uszczelniacze są jakiejś nowej technologii jak mówił Komenda w swoim artykule
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: maykii » 2009-06-02, 18:08

Uszczelnienia są pewnie zastosowane takie jak w silnikach "wankla". Takie silniki były już dawno temu wynalezione lecz nie było opcji żeby je trwale uszczelnić ;) Tak więc "mazda" wynalazła takie uszczelniacze.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: Korpek » 2009-06-02, 18:22

Na moje oko nie ma to trochę sensu nie wiem jak z odprowadzaniem ciepła na głowicy, łożyskowania korbowodu tez dostaną ze względu na ponad dwukrotnie większa masę, i sworzeń zapewne jest z aluminium i szybko się wytrze :D
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: @ndi.pl » 2009-06-02, 18:24

sory za off ale wytłumaczcie mi jak polaczony jest ten tlok u gory ???
swoja droga ciekawe czy dalo by rade np ze 125 cos takiego zrobic

EDIT: dzieki mirek albo nie bylo wczesniej albo nie zauwazylem

swoja droga bardzo madre to rozwiazanie
Ostatnio zmieniony 2009-06-02, 18:26 przez @ndi.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: 175mirek » 2009-06-02, 18:25

Masz narysowane i podpisane na dole
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: rutkowski » 2009-06-02, 19:40

Oczywiście że dało by radę z WSK 125 i z innymi silnikami 2T też, rozwiązanie bije prostota za wyjątkiem jednego szczegółu, zagadką pozostaje jeszcze sposób uszczelnienia, sworznia który łączy tłoki. Nie sądzę żeby jakiś zimering wytrzymał taką temperaturę i ciśnienie.
Komenda to geniusz :shock:

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: pawel15 » 2009-06-02, 19:44

A może sworzeń jest pełny(cały wypełniony materiałem z którego został zrobiony) albo zaślepiony tylko w miejscach dziur. Tylko, ze sworzeń pełny jest o wiele cięższy zapewne od zwykłego. Jeżeli czegoś nie zrozumieliście to przepraszam- nie znam fachowego słownictwa.

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: Korpek » 2009-06-02, 20:39

im nie chodzi o sworzeń tłoka tylko sworzeń łączący dwa denka tłoków
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: sismon » 2009-06-02, 21:28

mnie ciekawi jak ten stworzeń jest przymocowany do denka tłoka ?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: wujcio » 2009-06-02, 21:34

Może być wywiercona dziura w obu tłokach z podtoczeniem tak że sworzeń opiera się a na końcach jest nakrętka z zabezpieczeniem.
Sworzeń raczej na pewno nie jest z aluminium tylko z twardej stali więc spawanie nie w chodzi w grę.

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: Korpek » 2009-06-02, 21:40

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... N/76295463 A mi się wydaje ze właśnie jest z aluminium i pospawany z tłokami :)
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: wujcio » 2009-06-02, 21:44

ale pomyśl przecież gdyby było jakieś uszczelnienie pomiędzy komorami które napewno jest i było by ono np z żeliwa to zdarło by szybko tego sworznia...
Szczelność musi być idealna bo inaczej będzie słaba kompresja
Moim zdaniem sworzeń jest z twardej stali a w środku pomiędzy cylindrami jest przegroda z aluminium z otworem w którym znajduje się uszczelnienie z pierścionka żeliwnego lub innego materiału kompozytowego.

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: Korpek » 2009-06-02, 21:52

nie mówię ze nie :) ale jak on połączył tłoki z tym sworzniem ?? chyba sam konstruktor tylko to wie :P
Ring ding ding :)

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: rykun » 2009-06-03, 17:03

Tylko jakie korzyści wynikają z takiego układu? Dolny cylinder pracuje prawidłowo zgodni z powszechnie znanym obiegiem dwusuwowym. W górnym brakuje komory korbowej. Komora jest ale już nie korbowa. Przestrzeń nad drugim tłokiem jest całkowicie pusta, wolna od układu korbowego. Standardowe kanały dochodzą do tej przestrzeni umożliwiając wymianę ładunku i jego sprężenie. Brak konieczności pomieszczenia wału i korbowodu sprawia że pojemność tej komory może być bardzo mała przez to maksymalnie spręża mieszankę pod tłokiem (efekt wypełniaczy wału). Uzyskujemy dużo większą sprawność. Poza tym są mniejsze straty energii na układzie korbowym gdyż jest pojedynczy. Poza tym masa jest dużo mniejsza w porównaniu do twina. Kłopotem może być zachowanie osiowości obu tłoków i łącznika. Prowadzi to do kłopotów z szczelnością i trwałością tego uszczelnienia. Można zastosować szereg pierścieni, ale może być kłopotliwe ich smarowanie przez co spada trwałość Oczywiście oryginalny wał długo nie pociągnie masy takiego zestawu, ale to jest najmniejszy kłopot.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: wujcio » 2009-06-03, 17:18

Taki układ to już jest silnik jedno suwowy ;p bo na jeden obrót wału przypadają dwie eksplozje mieszanki (czyli na jeden suw jedna)

Ciekawe jak z wibracjami w takim silniku bo wał jest wyciągany do góry przez górnego tłoka.

Ten sworzeń pomiędzy tłokami jest narażony na wiele niekorzystnych czynników tj: wysoka temperatura, spaliny, nagar ale panują też korzystne warunki bo napewno jest dobrze smarowany mieszanką ze względu na to że jak tłoki idą na dół mieszanka spływa centralnie z góry (przy napełnianiu komory spalania górnego tłoka (przepłukiwanie)) na sworznia i kompresja wpompowuje jakąś ilość paliwa z góry na dół.

Konstrukcja jest bardzo innowacyjna ale wg mnie do użytkowania na dłuższą metę nie nadaje się
Sam fakt że ktoś coś takiego wymyślił i to działa to już jest duże osiągnięcie :)

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: sismon » 2009-06-03, 19:12

ja jestem ciekawy jak to sie wkreca na obroty , ile ma KM ? jaki moment? Czy ktoś kto widział ten motocykl na żywo nie zapytał o te dane konstruktora?

pawelk1993
Posty: 13
Rejestracja: 2008-12-30, 18:17
GG: 837897
Lokalizacja: MIerzeszyn (pomorskie)
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: pawelk1993 » 2009-06-03, 19:50


Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: 175mirek » 2009-06-03, 20:36

Chodzi tak samo jak jawa 350 :D normalnie cudo chciał bym pogadać z p.Komendą
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Andrzej_88

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: Andrzej_88 » 2009-06-03, 20:42

I kopa też ma jak trzeba !!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: silnik z piętrowym układem tłoków

Post autor: wujcio » 2009-06-03, 20:45

szkoda że słabo słychać ;/

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości