WSK M06-66 S-09

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

WSK M06-66 S-09

Post autor: Sebastian440 » 2009-12-05, 23:14

WSK M06-66 nie wiem czy dobrze napisałem nazwę. Jeżeli macie jakieś info lub inne zdjęcia to zamieszczajcie w temacie. Silnik S-09. Fajnie było by gdyby ktoś wygrzebał z książki polskie motocykle info na temat modelu i silnika. Poniżej parę podglądowych zdjęć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 S-09

Post autor: Bercik » 2009-12-06, 01:27

WSK M06-66 wszystko fajnie. A tak na serio to pierwszy raz sie spotykam z takim prototypem. Ciekawe zestawienie SHL i WSK. Wiadomo coś o silniku? 125, 175 ?
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 Delfin

Post autor: Stary » 2009-12-06, 12:33

A. Zieliński, Polskie motocykle 1946-1985, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2004, s. 27-28. pisze:Po silniku typu S-09 powstał tu [w Nowej Dębie] następny prototyp silnika o nazwie Delfin. Charakteryzował się on mniejszymi wymiarami zewnętrznymi i masą o około 3,5kg mniejszą od seryjnego silnika S-01. Nowością był cylinder odlewany ze stopu lekkiego z zalaną żeliwną tuleją i głowicą o użebrowaniu równoległym do żeber cylindra. (...) Silnik był wyposażony w gaźnik typu pegaz i współpracował z czterobiegową skrzynką przekładniową.
Ja na tych zdjęciach nie widzę głowicy typu MZ, więc nie jest do chyba silnik typu Delfin.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 Delfin

Post autor: wueskajarka » 2009-12-06, 14:55

Delfin był prototypem silnika do ramy otwartej z tylnym mocowaniem http://www.wueska.pl/download/file.php? ... &mode=view Czyżby to ten z pierwszej wersji WSK KOS ?
Seba, to co zamieściłeś posiada silnik chyba wywodzący się od WFM 125/150 tylko z alternatorem. Może ktos nas oswieci ?
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 Delfin

Post autor: Sebastian440 » 2009-12-06, 17:31

Kur...de faktycznie pomyliłem się na foto wyżej to silniki S-09 :) a nie Delfin. Temat nadal aktualny, jeżeli chodzi o jakieś konkretne dane.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: WSK M06-66 Delfin

Post autor: starymotocykl » 2009-12-06, 21:22

Silniki S09 i Delfin to dwie kompletnie różne konstrukcje, często niestety mylone... Motocykl z początku tematu to WSK M06B, prototyp z silnikiem S09, w takim samym podwoziu testowano też pierwsze egzemplarze silnika W1.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 Delfin

Post autor: z-tomek » 2009-12-06, 21:30

viewtopic.php?f=9&t=1043
a w tym temacie model B ma inne osłony. Były jakieś 2 wersje modelu B?

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: WSK M06-66 S-09

Post autor: starymotocykl » 2009-12-06, 23:18

Model B byl prototypem późniejszego B1, gdzie próbowano różne silniki i wersje oblachowania. Osłon bocznych były co najmniej 3 rodzaje.

czubus
Posty: 9
Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
GG: 8277110
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 S-09

Post autor: czubus » 2009-12-09, 22:36

to jaka jest 3 werjsa osłon bocznych? Jedna z tego tematu, druga to ten skan podany przezemnie w innym temacie a 3?

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 S-09

Post autor: Sebastian440 » 2010-10-23, 21:52

Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 S-09

Post autor: WSK » 2010-10-24, 17:38

Czysto prospektowa "B" z silnikiem S09.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 S-09

Post autor: Marcin » 2017-10-22, 23:42

Fazero ma ten silnik w swojej MR15 ;)

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-66 S-09

Post autor: s06tuner » 2017-12-03, 23:02

s09 z tego co wiem miał być jednym z wielu następców s01 który był lepszy a itak nie wszedł do produkcji
do badań na hamownie prototypy poszł już w 1957 lub 1959 (chyba ta druga data) silnik miał niby bazować na wielu elementach s01 aby szybko wejść do produkcji ale np skok i średnica wynosiły po 54mm czyli takzwany układ kwadratowy, skrzynia czterobiegowa , gaźnik g20 moc 7 koni przy 5000obr/min. silnik miał zastąpić s01 ale tak się nie stało, natomiast partia tych które wyprodukowano poszła do różnych modeli sportowych na zawody - nawet międzynarodowe i światowe - jak coś przypomne sobie to dopisze

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości