Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 955
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: Wojtek » 2010-03-14, 16:41

Czy macie jakiś wypróbowany sposób na poprawę przedniego światła w WSK? Inny wkład lampy, inna oprawa żarówki czy jeszcze inne rozwiązania? Był temat o przekaźnikach i na pewno po modyfikacji będę chciał go użyć jednak najpierw chciałbym poprawić dwie kwestie. Uzyskać możliwość montażu mocniejszej żarówki oraz wyeliminować typ żarówki zastosowany w WSK. Jeśli chodzi o typ żarówki (z lutowanymi stykami zamiast wsuwek) to produkują je tylko gówniane firmy i nie można mieć pewności że wytrzyma 100km. Po prostu dno. Inna sprawa że takiej żarówki nie ma gdzie kupić po drodze. Tylko w sklepach wueskowych, których jakoś przy szosach nie widuje się zbyt często.

Miałem nadzieje że uda mi się przełożyć lampę z FSO 125p. Średnica wydawała się bardzo zbliżona jednak niestety nie zda to egzaminu. Trzebaby zastosować jakiś pierścień przejściowy z uszczelkami aby reflektor z fiata przylegał do ramki lampy w WSK.
Jedyne co z tej lampy fiata dałoby się wykorzystać to obsada żarówki. Ma ona odrobinę mniejszą średnicę niż kołnierz odbłyśnika ale chyba uda się to jakoś zgrać. Żarówka R2 to już będzie pewna poprawa gdyż można ją kupić na każdej stacji i moc także ma większą. Z tego co pamiętam 45/45W. W obecnej chwili wykonam taką modyfikację. Będę musiał także obsadzić jakoś żarówkę światła pozycyjnego ale to nie będzie problem.

Być może jednak ma ktoś gotowy patent na montaż jakiegoś odbłyśnika z obsadą dla żarówki H4 lub H7? To by było najlepsze rozwiązanie (poza cenami żarówek :) ) Podzielcie się swoimi pomysłami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: Jarek_kam » 2010-03-14, 16:50

Myślałem kiedyś o zastosowaniu innego odbłyśnika ale zrezygnowałem.
Napewno wypróbuje taką żarówke: http://motoallegro.pl/item955994475_zar ... k_wsk.html

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 955
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: Wojtek » 2010-03-14, 17:07

Właściciele motocykli MZ (i jawa) mają prostą sprawę bo za kilkadziesiąt złotych mogą kupić nowy wkład lampy przystosowany do montażu żarówki H4. Niestety średnica tego wkładu jest większa. W WSK 150 mm w MZ 180mm. Może chociaż w Jawie skorzystam z tego dobrodziejstwa.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: z-tomek » 2010-03-14, 17:28

Do WSK pasuje wkład np od Ursusa. O co ci chodzi z tym że piszesz '' to produkują je tylko gówniane firmy i nie można mieć pewności że wytrzyma 100 km'' Skoro te żarówki padają ci bardzo szybko to ja bym posprawdzał cewki.

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: wskocyklista04 » 2010-03-14, 20:27

z-tomek pisze: '' to produkują je tylko gówniane firmy i nie można mieć pewności że wytrzyma 100 km''
Wojtku dobrze trafiłeś z tymi gównianymi firmami :D w końcu firma osram tak się troche kojarzy :)

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: wafelson » 2010-03-14, 20:46

Ja mam wkład od ursusa i żarówkę h4 z osadzeniem r2. Ale wydaje mi się, że na drogowym jakoś źle świeci, bo za wysoko i nie można wybrać kompromisu między wysokością drogowego i mijania. Ewentualnie zastosować jakiś korektor świateł aby podczas jazdy zmieniać wysokość. :D
Może wiecie czy do ursusa można kupić cały element optyczny przystosowany do h4? Bo ja się z takim nie spotkałem, ale wydaje mi się, że powinny być.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 955
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: Wojtek » 2010-03-15, 02:37

z-tomek pisze:Do WSK pasuje wkład np od Ursusa. O co ci chodzi z tym że piszesz '' to produkują je tylko gówniane firmy i nie można mieć pewności że wytrzyma 100 km'' Skoro te żarówki padają ci bardzo szybko to ja bym posprawdzał cewki.
Wszystkie odbiorniki mam zasilane z baterii. Przednią lampę także. Chodzi mi o to że wszystkie sklepy sprzedają żarówki firm typu obsraj się. Nawet nie chodzi mi o podobieństwo nazwy tylko o jakość. Nie mam problemów ze skokami napięcia bo jest ono stabilizowane. Mam zamontowany alternator. Lutowane styki w żarówce wykruszają się a włókna przepalają bardzo szybko. Gdybym znalazł faktycznie żarówki Osram tego typu to pewnie bym nie narzekał bo jest to renomowana firma.

http://www.allegro.pl/item960526454_ref ... grati.html
Tutaj widzę w miarę podobną średnicę. Zastanawia mnie tylko fragment opisu.
Przystosowane do żarówek typu:
· R2 12V 45/40W lub R2 24V 55/50W
· H4 12V 60/55W lub H4 24V 75/70W
· T4W 12V lub 24V o trzonku BA9s
Żarówki R2 i H4 mają różne oprawy. Czy pomijając 3 zęby w H4 średnica oprawki jest taka sama i można je zamieniać?

Dzięki za podsunięcie tego pomysłu. Zastosuję.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: sopi220 » 2010-03-15, 02:56

ja przerobiłem od fiata 45W,podłaczyłem 2 cewki świateł i działalo.z tyłu bylo mi nie potrzebne:)przednia ramka lampy wsk odgięta lekko kombinerkami+reflektor fiat/polonez.klej zrobiłem ze steropianu i benzyny.wkleiłem w ramkę i było ok.

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: tomasz87 » 2010-03-15, 16:07

Ja mam u siebie wkład z ursusa. Zapłaciłem za komplet szkło z odbłyśnikiem i ramką. Wymiarowo pasuje bez przerabiania czegokolwiek do wsk. Jest tam pozycja i mijania/drogowe. A samo szkło pasuje też do oryginalnej ramki z wsk. A zapłaciłem chyba coś ok 20zł w sklepie z maszynami rolniczymi.Jest troszkę inne szkło jak w oryginale ale jak komu bardzo nie pasuje to zam odbłyśnik z mocowaniem żarówki można przekleić.

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: soltys_16 » 2010-05-31, 19:26

Z tego co słyszałem lampy w ciągnikach, a raczej odbłyśniki są kierunkowe, czyli jak zaadaptujemy je w motocyklu gdzie jest centralnie jeden reflektor będzie nam świeciło po krzakach. Jak to się ma w rzeczywistości ?

Trochę z innej beczki: http://moto.allegro.pl/item1030636418_n ... quada.html
Co o tym myślicie ? Taki żarnik potrzebuje jedynie 35 W, oczywiście przy "starcie" jest trochę więcej - użytkownicy alternatora z Jawy raczej by tego nie odczuli, a jakby to miało się przy standardowej prądnicy ?

SuLeK

Re: Światło mijania/drogowe - modyfikacje

Post autor: SuLeK » 2010-05-31, 19:50

Soltys nie bedzie tak jak napisałeś bo w ciągniku jest przykręcone bokiem, ale w wsk na prosto! Miałem tak i wiem że jest dobrze.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości