® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2010-11-01, 11:14

Tym razem już moja własna trialowa WSK :)
http://mr16bp.blogspot.com/2010/11/wsk- ... 00009.html
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: xradusx » 2010-11-01, 17:01

O wkońcu widzę Krakowiaka :P Oj Seba chyba święta będą cienkie u Ciebie :P i będziesz musiał rypać nadgodziny

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2010-11-03, 21:15

Będę musiał coś sprzedać, żeby przeżyć :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2010-12-12, 13:45

Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2011-08-17, 14:17

Witam !
Słuchajcie. Zastanawiam się, polerować czy szkiełkować bębny ? Może ktoś z was zajmował się już tym i ma zdjęcia jak wyglądają.
Druga sprawa to, cynkować szprychy czy może chromować? Jeżeli chromował ktoś szprychy niech podpowie jak się takie coś prezentuje.

Pozdr i dzięki.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Savier » 2011-08-17, 14:19

Jak dla mnie porządne przygotowanie powierzchni pod ocynk + jego późniejsza polerka i będzie spoko w niskiej cenie.

A bębny to hmm, polerka niby fajna, ale czy wytrzyma?

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: 175mirek » 2011-08-17, 14:27

Polerka nie wytrzyma. Ja radziłbym Ci szkiełkować bębny. Do tego pochromować szprychy albo tak jak Savier pisze ocynkować i przepolerować.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

hans

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: hans » 2011-08-17, 15:49

Ja tam poleruje bębny i wytrzymuje długo a jak zmatowieje to pasta, szmatka 5min roboty i znowu się błyszczy. Plus polerki jest taki ze się błoto tego nie trzyma czego nie powiem o orginalnej fakturze(szkiełkowanie, piaskowanie)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Johnny » 2011-08-17, 15:53

Osobiście porowata powierzchnia po szkiełkowaniu mi się nie podoba :/ W orginale była delikatna polerka na matowo. Zastanawiam czy nie warto by było najpierw wyszkiełkować żeby się syfu pozbyć, a później delikatnie wyrównać na półmat papierem o bardzo wysokiej gradacji ....

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Savier » 2011-08-17, 22:39

Seba, znalazłem pewne info, które być może Ci pomoże:

http://www.shlka.fora.pl/remont,37/m17- ... 56-45.html
Co mogę od siebie dodać to chciałbym wyjaśnić wątek chromu na szprychach.Mianowicie u mnie w M11 takowy jest i po 2 sezonach czyli dokładnie 8 tyś kilometrów nie stwierdziłem żądnych uszkodzeń.Więc panowie śmiało chromujcie bo naprawdę efekt jest zdumiewający ...

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Stary » 2011-08-17, 23:49

Johnny pisze:Osobiście porowata powierzchnia po szkiełkowaniu mi się nie podoba :/
Ja również wolę fakturę oryginalnego odlewu. Miałem natomiast idealny blok silnika do Junaka i musiałem go wyszkiełkować ponieważ był spolerowany przez poprzedniego właściciela (a co o tym myślę to chyba wiecie). Ku mojemu zdziwieniu całość wyszła bardzo ładnie. Mało tego - bez problemu można utrzymać silnik w czystości, czyści się odczuwalnie łatwiej niż oryginalny odlew. "Trudne czyszczenie i przylepianie się błota" to totalny mit - chyba, że jakiś geniusz wypiaskował kartery zamiast je szkiełkować. Dużym minusem jest to, że bardzo widać rysy - blok po szkiełkowaniu jest matowy, a rysy się "świecą". Tutaj wychodzi przewaga elementów polerowanych bo na nich rysy nie rzucają się tak bardzo w oczy, a płytkie zadrapania wystarczy spolerować i nie ma śladu.

Polerowanie wszystkiego z góry na dół to dla mnie totalne [CENZURA] motocykla. Zależy jeszcze gdzie kto tą polerkę robi - silnik WSK175 nawet się do tego nadaje, ale polerować silnik w Junaku?! :o

Obrazek

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Johnny » 2011-08-17, 23:55

Wydaje mi się, że wszystko zależy od tego kto piaskuje, a przede wszystkim czym. Granulacja szkła jest przecież różna. Obawiam się, że najtańsze zakłady szkiełkuja czym popadnie i później powierzchnia wychodzi porowata. Zastanawiałem się kiedyś nad sodowaniem. Tutaj jednak granulat jest bardzo delikatny. Trzeba by spróbować. Zwykle soduje się elementy precyzyjne (np. gaźniki), gdzie zależy nam na utrzymaniu wymiaru i nie uszkodzeniu (a przede wszystkim nie zebraniu) powierzchniowej warstwy materiału.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2011-08-21, 14:44

Ok postanowione. Graty oddam do szkiełkowania. Polerowane zostaną jedynie klamki i zabierak zębatki tylnej. Ogólnie efekt po szkiełkowniu bardzo mi odpowiada. Boje się jedynie tego czy po wjechaniu w większe bajoro
wsk mr16 bp 175 sebastian440.jpg

elementy pozostaną szare i ciemne mimo czyszczenia. Stary jednak daje za to głowę więc najwyżej dostanie po pi...
Przeglądałem też oryginalne zdjęcia i większość motocykli ma niepolerowane dekle
wsk mr16 bp 175 w2r seba440.jpg
W tym tygodniu udało się również kupić tylną oryginalną obręcz w chromie :) Oczywiście nowa :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Stary » 2011-08-21, 15:06

Rozwiązanie problemu jest bardzo proste - jedną BP zrobisz polerowaną, a drugi egzemplarz szkiełkowany :D

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2011-08-21, 15:17

Czy ma ktoś na sprzedaż oryginalną pompkę z WSK ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Johnny » 2011-08-21, 15:31

Na allegro pompki sprzedawał "StaryRomet". Nówka sztuka po 75zł. Kupiłem kiedyś jedną od niego .... pompka wykonana w najwyższej jakości PRLu ;)

A ta chromowana obręcz, którą kupiłeś jest taka sama jak w cywilnych WSK 18" :?: Oryginalną fabryczną kupowałeś czy np. włoski odpowiednik :?: A jeżeli fabryczny oryginał to zdradź dojście :)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2011-08-24, 20:52

Obręcz kupiona od jednego z naszych użytkowników Oryginał WSK, 68 mm szerokości za 120 zł. Chrom w super stanie. Zdecydowałem się na nią odrazu. Za pochromowanie używanej wołają ok 220 zł, więc rachunek jest prosty. Tylna obręcz w BP była taka sama jak w seryjnej 175. Tylko triale miały aluminiowe obręcze.

dopisano :
Części silnika i osprzęt poszedł do szkiełkowania. Odbiór około poniedziałku. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Muciek » 2011-08-24, 23:52

Ty tam na swoim blogu pisałeś coś o membranie z żyletek możesz wrzucić fotkę jakąś?

Awatar użytkownika
Vinduro
Posty: 22
Rejestracja: 2011-07-10, 23:08
Moje maszyny: Mińsk 125
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Vinduro » 2011-09-01, 11:15

sebastian440 pisze:Witam !
Słuchajcie. Zastanawiam się, polerować czy szkiełkować bębny ? Może ktoś z was zajmował się już tym i ma zdjęcia jak wyglądają.
Druga sprawa to, cynkować szprychy czy może chromować? Jeżeli chromował ktoś szprychy niech podpowie jak się takie coś prezentuje.

Pozdr i dzięki.
Jeżeli Sebastian robisz na oryginał to najlepiej wyczyść alu bez polerowania a tym bardziej szkiełkowania .Mój znajomy niedawno za wyszkiełkowanie alu w IŻu stracił sporo punktów przy ocenianiu oryginalności itd.

Estetycznie lepiej wypolerować ,zawsze syf szybciej odpadnie ,przy szkiełkowaniu łątwo takią powierzchnię ubrudzić i potem domyć . Kiedyś miałem w moto silnik szkiełkowany i polakierowany bezbarwnym ..SuperGlass,,
Długo trzymało a i efekt był ładny .

Co do szprych to ja w mojej WSKa mam pochromowane szptychy i ładnie to wygląda . Wcześniejszy włąściciel
miał dojście do taniej chromowni to dawał co popadnie :)

Na koniec moich wypocin dodam Seba że jestem pełem podziwu dla Twojej pasji i trzymam kciuki :D

pozdr...
Vintage Enduro www.ec-classic.com

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®

Post autor: Sebastian440 » 2011-09-19, 21:55

Części dałem jednak do szkiełkowania. Efekt jest naprawdę super. Nie wiedziałem, że po szkiełkowaniu są tak widoczne niektóre wady odlewnicze. Według mnie dodaje to smaku. Powierzchnia jak narazie daje się łatwo myć. Ubrudziłem dekiel lekko w piach i oleju z diesla . Syf i malaria. Dekiel wystarczyło umyć benzyną ekstrakcyjną i czyściutko. Przy okazji skończyłem już zębatkę tylnią. Zamiast zasłonki stalowej podobnie jak irek u którego to rozwiązanie podpatrzyłem zastosowałem uszczelniacz na dekielek zabieraka do tego nowe łożysko i nity. Zębatka została ponownie ocynkowana na żółto. Reszta prac przy BP narazie stoi z braku hajsu. Efekt można zobaczyć poniżej. Vinduro ciekawe to co piszesz o punktacji, trochę to dziwne ale co poradzić. Za polerowane dekle też odejmują ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości