Polerowanie felg i silnika

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: Tukan » 2011-02-02, 08:24

Wymiary simmeringów są na forum. Do motoryzacyjnego nie idź, bo tam rzeczy typu łożyska, simmeringi są 3 razy droższe niż w zwykłym sklepie z częściami do ciągników.

motobernat
Posty: 79
Rejestracja: 2011-01-20, 14:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: motobernat » 2011-02-02, 14:50

Wracając do głównego wątku to mam pytanie, głowicę piaskować czy szkiełkować i czym ją później zabezpieczyć żeby nie rdzewiała? Lakierem bezbarwnym - to chyba nie jest dobry pomysł.
Na skuterdebica.hg.pl głowica aluminiowa 46zł ale się błyszczy a oryginalna z tego co wiem to jest żeliwna i wyjeżdżając z fabryki się nie błyszczała.

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: sopi220 » 2011-02-02, 14:52

głowice zawsze były aluminiowe.głowicę możesz wyszkiełkować

motobernat
Posty: 79
Rejestracja: 2011-01-20, 14:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: motobernat » 2011-02-02, 19:09

Czy po szkiełkowaniu nie będzie robił się nalot rdzy jak po piaskowaniu.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: pawel15 » 2011-02-02, 19:29

motobernat pisze:Czy po szkiełkowaniu nie będzie robił się nalot rdzy jak po piaskowaniu.
Szkiełkuje się zasadniczo aluminium. A piaskować możesz stan(np. ramę lub inne części blacharskie WSKi, lub też cylinder żeliwny). Po piaskowaniu należy koniecznie zabezpieczyć goły metal/żeliwo, gdyż bardzo szybko pokryje to rdza(nawet powierzchowna). Aluminium po szkiełkowaniu możesz normalnie użytkować(np. kartery, czy głowicę).

motobernat
Posty: 79
Rejestracja: 2011-01-20, 14:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: motobernat » 2011-02-02, 19:50

Wielkie dzięki pawel15, jeszcze mi tylko powiedzcie felgi i bębny to też aluminium czy stal?

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: Brat » 2011-02-02, 20:23

motobernat pisze:Wielkie dzięki pawel15, jeszcze mi tylko powiedzcie felgi i bębny to też aluminium czy stal?
Jeśli nie potrafisz odróżnić stali od aluminium, to porzuć wszystko co związane jest z motocyklami, mechaniką, majsterkowaniem i idź piec pączki na tłusty czwartek.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: xradusx » 2011-02-02, 20:26

motobernat pisze:Wielkie dzięki pawel15, jeszcze mi tylko powiedzcie felgi i bębny to też aluminium czy stal?
Polecam magnes i sam sprawdz co aluminium a co stal. Bębny aluminium a felgi stal.

A teraz pytanie zakładaj temat ze swoim moto i tam pokaż czego dokonałeś już przez te kilka dni a nie masz kilka tematów wszyscy się spuszczają i komentują nieraz głupie pytania typu powyżej a tak naprawdę nic nie widać co idzie w kierunku naprawy motocykla.

motobernat
Posty: 79
Rejestracja: 2011-01-20, 14:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: motobernat » 2011-02-03, 17:21

Teraz dopiero wrócił mój lakiernik z Anglii więc wszystko stało i czekało, dlatego jeszcze wstrzymywałem się z piaskowaniem żeby zaraz rdza nie wrociła, część gratów odłożone do chromowania ale na to najpierw muszą być finanse a do tego to mój pierwszy motor który odnawiam i najpierw chce wiedzieć co z czym się je zanim coś popsuje.

Ale obiecuje xradusx że założę temat z budowy i zobaczysz foty.
A z tym magnesem to faktycznie nie pomyślałem.

Od razu mam pytanie, bo te moje koła są siwe czy tak samo na siwo je odmalować zgodnie z oryginałem czy zrobić je na połysk.
To samo tyczy się wydechu który obecnie jest czarny a chyba lepiej będzie wyglądał błyszczący?

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie felg i silnika

Post autor: pawel15 » 2011-02-03, 17:59

motobernat pisze:Od razu mam pytanie, bo te moje koła są siwe czy tak samo na siwo je odmalować zgodnie z oryginałem czy zrobić je na połysk.
To samo tyczy się wydechu który obecnie jest czarny a chyba lepiej będzie wyglądał błyszczący?
Jak zależy Ci na jak najbardziej oryginalnym wyglądzie motocykla, to koniecznie stare części odnów zgodnie z oryginałem(co malowane np. felgi, to do malowania). A jak Ci zależy na pięknym wyglądzie to felgi, tłumik i co tam chcesz do chromowania.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości