Szczytne plany Rybaka
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
W cylindrze masz wywalić troszkę większą dziurę w dolocie Najlepiej od razu okno powiększyć przy tym.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Po prosu membranę musi dać jak najbliżej tuleji a ten króciec wg mnie nic nie przeszkadza (od gaźnika do membrany) dolot przecie musi powiększyć do rozmiaru odpowiadającemu gardzieli gaźnika..
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
EDIT:
Nie opłaca sie.
Nie opłaca sie.
Ostatnio zmieniony 2011-09-14, 22:26 przez Skinder, łącznie zmieniany 1 raz.
- rybak117
- Posty: 54
- Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
- GG: 9783467
- Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
- Lokalizacja: k/Częstochowy
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Moglibyście mi podać "na szybko" przykładowe linki z allegro jakie mam zakupić części do CDI według tego schematu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu
Re: Szczytne plany Rybaka
Już widzę jak rybak wkłada zapłon za 700zł do wueski wartej z 500.. Jakby była odpicowana na maxa to można nad takim zapłonem myśleć..
- rybak117
- Posty: 54
- Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
- GG: 9783467
- Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
- Lokalizacja: k/Częstochowy
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
To prawda nie dam 700 zł za zapłon ale tak do 250 mógłbym dać .hartman pisze:Już widzę jak rybak wkłada zapłon za 700zł do wueski wartej z 500.. Jakby była odpicowana na maxa to można nad takim zapłonem myśleć..
myślałem juz nad używanym motoplatem ale drogo chodzą
Jak na razie zastępuje platynki impulsatorem !! Ale zobaczymy co z tego wyniknie
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Motoplatu nie trzeba dobrze zrobiony na impulsatorze wyciąga dużo więcej rpm niż ty potrzebujesz
- rybak117
- Posty: 54
- Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
- GG: 9783467
- Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
- Lokalizacja: k/Częstochowy
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Dziś podłączałem (prowizorycznie) cdi według tego schematu download/file.php?id=10868&mode=view .Ale niestety niema iskry .Może problem w tym tkwi ze dałem moduł od 4t z 6 pinami (dla sprawdenia iskry) bo od 2t muszę kupić !! Transformator - regulator napięcia dałem od kymco super 9 bo miałem taki !!I podłączyłem go tak jak poniżej.Dodam ze mam prądnice na 5 kabli i wszystkie złączyłem a czarny od platynek wyrzuciłem. Może coś pokombinowałem z tym modułem czyli dałem na odwrót kable czyli np oznaczenie 1 do 3 itp ??
Pomóżcie
Pomóżcie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Jeżeli dałeś regulator napięcia zamiast trafka to nie dziw się że nie ma iskry. Musisz z prądnicy wyciągnąć przewód gdzie będzie napięcie zmienne i dać je na trafek.
- rybak117
- Posty: 54
- Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
- GG: 9783467
- Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
- Lokalizacja: k/Częstochowy
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Dziś miałem wolny czas wiec wziąłem się za modyfikacje wsk .Polerowałem skrzynie korbową i odchudziłem i wypolerowałem korbę. na 1 foto dokładnie widać że komorę na błysk wypolerowałem i tak też jest z korbą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Troszkę słabej jakości fotki. Ile Twój korbowód ma grubości? Jest wypolerowany na "super lustro"? Robiłeś to papierami czy jakąś maszyną? Jeżeli ręcznie, to mógłbyś podać kolejność gradiacji papierów jakie stosowałeś? Też troszkę bawię się z korbowodem, ale jak na razie ograniczyłem się do usunięcia napisu "zmd hg" itp. z jednej strony korby. Tak z innej beczki, co taki usprawnienie może nam pomóc? Mniejsze masy wirujące, tak?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Nie wiem czy to zdjęcie ale chudziutka ta korba strasznie jest
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Odchudzenie korbowodu to zmniejszenie masy, która wykonuje ruch. Przekłada się to na zmniejszenie obciążenia łożyska korbowodu. Mniejsza masa to również szybsze wkręcanie się na obroty - przynajmniej w teorii. Polerowanie zaś z jednej strony ma na celu zmniejszenie oporów przepływu mieszanki przez skrzynię korbową, zaś z drugiej strony usunięcie nierówności, karbów, rys, nadlewów zwiększa wytrzymałość korbowodu. Na wszystkich nierównościach korbowodu tworzą się naprężenia - tzw. efekt karbu.
Trochę teorii na poziomie akademickim na ten temat można znaleźć tutaj: http://www.jankowskimarek.ukw.edu.pl/ja ... ENIOWA.pdf
Trochę teorii na poziomie akademickim na ten temat można znaleźć tutaj: http://www.jankowskimarek.ukw.edu.pl/ja ... ENIOWA.pdf
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Niby tak , a skutkiem ubocznym nie jest to że od za wysokiej mocy może ją pogiąć?
- rybak117
- Posty: 54
- Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
- GG: 9783467
- Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
- Lokalizacja: k/Częstochowy
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Fotki na razie takie bo cykam je z W910i . A kolejność papierów to 100 ->200->400->600 i na końcu czyściwo żeby wypolerować na glanc !! Grubości nie mierzyłem ale bawiłem się z korbą z pół dnia !! to usprawnienie zmniejsza tarcie o mieszankę i to co mówisz!!
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Weź tak nie krzycz, bo późno .
Muciek,nie sądzę, żeby się "pogięło", ot, może bokiem wyskoczy, ale to mało prawdopodobne. Rybak, nie myślałeś, żeby wypolerować przeciwwagi?
Muciek,nie sądzę, żeby się "pogięło", ot, może bokiem wyskoczy, ale to mało prawdopodobne. Rybak, nie myślałeś, żeby wypolerować przeciwwagi?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Lepiej zrób podkowę Zamiast tych polerek .
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Panowie Szanowni, jaja sobie robicie z tym tarciem korby o mieszankę? wueskowy korbowód i tak pod tym względem wybitnie nie zaburza ruchu mieszanki bo ma nietypowy (płaski) kształt. Dlatego to normalna grubość Muciek, w2b tak ma.
Jedyny sens polerki jest taki jak pisał Johnny odnośnie karbu - fabryczna odkuwka na dużo niedoskonałości. Czyli teoretycznie dobrze - a praktycznie to trzeba do tego wyjąć korbowód z wału bo polowe opiłków pewnie masz już w złożeniu igiełkowym na stopie. A jeśli byłeś przezorny i zabezpieczyłeś przez szlifowaniem to żeby nie było za pięknie powiem Ci że największy karb powstał Ci właśnie w miejscu w którym już nie mogłeś dopolerować bo się korba chowała się w przeciwwadze i masz granice super wypolerowanego z odlewem. Ostatnia kwestia: polerując ściągasz warstwę miedzi która zabezpiecza przed korozją, a ruda tylko czeka Mimo mojego zrzędzenia i tak nic złego się nie stanie bo to jebitny kawał dobrej stali i łatwiej go zepsuć niewłaściwym montażem poszczególnych podzespołów niż nadmiarem mocy.
A na polerkę korbowej straciłeś tylko swój cenny czas, a prawda jest taka że mitycznego przyrostu prędkości mieszanki nie odczujesz za to pogorszyłeś sobie chłodzenie skrzyni co ma kapitalne znaczenie w działaniu silnika. Ale tak jak wyżej - i tak nic się nie stanie
A zamiast polerować przeciwwagi to lepiej wypolerujcie okna w domu - będzie to miało równie znikomy wpływ na sprawność silnika jak polerowanie przeciwwag, a chociaż mama się ucieszy :->
Jedyny sens polerki jest taki jak pisał Johnny odnośnie karbu - fabryczna odkuwka na dużo niedoskonałości. Czyli teoretycznie dobrze - a praktycznie to trzeba do tego wyjąć korbowód z wału bo polowe opiłków pewnie masz już w złożeniu igiełkowym na stopie. A jeśli byłeś przezorny i zabezpieczyłeś przez szlifowaniem to żeby nie było za pięknie powiem Ci że największy karb powstał Ci właśnie w miejscu w którym już nie mogłeś dopolerować bo się korba chowała się w przeciwwadze i masz granice super wypolerowanego z odlewem. Ostatnia kwestia: polerując ściągasz warstwę miedzi która zabezpiecza przed korozją, a ruda tylko czeka Mimo mojego zrzędzenia i tak nic złego się nie stanie bo to jebitny kawał dobrej stali i łatwiej go zepsuć niewłaściwym montażem poszczególnych podzespołów niż nadmiarem mocy.
A na polerkę korbowej straciłeś tylko swój cenny czas, a prawda jest taka że mitycznego przyrostu prędkości mieszanki nie odczujesz za to pogorszyłeś sobie chłodzenie skrzyni co ma kapitalne znaczenie w działaniu silnika. Ale tak jak wyżej - i tak nic się nie stanie
A zamiast polerować przeciwwagi to lepiej wypolerujcie okna w domu - będzie to miało równie znikomy wpływ na sprawność silnika jak polerowanie przeciwwag, a chociaż mama się ucieszy :->
- rybak117
- Posty: 54
- Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
- GG: 9783467
- Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
- Lokalizacja: k/Częstochowy
- Kontaktowanie:
Re: Szczytne plany Rybaka
Przeciwwag chyba nie będę polerował bo to pewnie nic nie da ale na pewno za dnia będą wypełniacze + żywica epoksydowa !!! A co do korby to tak jak pisał Alien nie jest zrobiona z plastiku żeby była mięciutka . Doradźcie mi w sprawie zapłonu jaki mam założyć ?? A może zrobię według tego schematu http://imageshack.us/photo/my-images/707/cdizapon.jpg/ bo tamten co wcześniej wysyłałem jest niezbyt dobry / łatwy. Szukam do 200 zł ale ciężko ,myślałem nad motoplatem ale chodzą drogo
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu
Re: Szczytne plany Rybaka
I co tam z tym zapłonem ruszyło się coś ? Może popatrz za tym motoplatem 2 kable to nie ma co źle podpiąć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości