Wał do wymiany...
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Wał do wymiany...
4 lata po remoncie silnika zaczęły się problemy. Stuki przy obciążeniu silnika, ciężkie odpalanie, nagłe gaśnięcie...
W efekcie w tym roku silnik pracował tylko kilka minut. Po rozgrzaniu gasł i nic nie pomagało. Wczoraj rozkręciłem silnik. Myślałem, ze pękły pierścienie ale o dziwo nie. Wyrobił się otwór na sworzeń, tuleja górna w korbowodzie i oczywiście dolne łożysko korbowodu czyli wał.
Myślę, że początek usterek to przegrzanie rok temu silnika na dożynkach. Tutaj foto uszkodzonego tłoka.
(nad sworzniem widać duży prześwit)
A tu filmik na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=8lkyT0lay7I
Do wymiany wał i tłok (akurat mam zapasowe te części), więc koszty znikome...
Zobaczymy co z tego będzie.
W efekcie w tym roku silnik pracował tylko kilka minut. Po rozgrzaniu gasł i nic nie pomagało. Wczoraj rozkręciłem silnik. Myślałem, ze pękły pierścienie ale o dziwo nie. Wyrobił się otwór na sworzeń, tuleja górna w korbowodzie i oczywiście dolne łożysko korbowodu czyli wał.
Myślę, że początek usterek to przegrzanie rok temu silnika na dożynkach. Tutaj foto uszkodzonego tłoka.
(nad sworzniem widać duży prześwit)
A tu filmik na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=8lkyT0lay7I
Do wymiany wał i tłok (akurat mam zapasowe te części), więc koszty znikome...
Zobaczymy co z tego będzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Kosmos :O ja się dziwie ,ze to w ogóle nie rozerwało silnika. Jak można silnik do takiego stanu doprowadzić?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Ja jestem w szoku, że tak wyrobiło tłok...
Tuleję rozumiem, ale tłok????!!!
Ja rozbierając zakatowane silniki to sworzeń musiałem wyciskać!
Tuleję rozumiem, ale tłok????!!!
Ja rozbierając zakatowane silniki to sworzeń musiałem wyciskać!
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Łatwo. Od pierwszych objawów do takiego stanu to tylko 50km!auriol77 pisze:Kosmos :O ja się dziwie ,ze to w ogóle nie rozerwało silnika. Jak można silnik do takiego stanu doprowadzić?
Myślę, że wykrzywiło wał i korbowód ciągnął tłok w bok.AudioBas pisze:Ja jestem w szoku, że tak wyrobiło tłok...
Tuleję rozumiem, ale tłok????!!!
Ja rozbierając zakatowane silniki to sworzeń musiałem wyciskać!
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
I prace ruszyły...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Adrian.
- Posty: 247
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
- GG: 11487935
- Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3 - Lokalizacja: Okolice Szczytna
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Widze na zdjeciach nowy wał czeka na wstawkę? :->
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 2011-09-13, 20:13
- GG: 11702713
- Moje maszyny: Jawa 350TS
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Masakra.Wał,który miałeś był nowy chiński/tajwański?Może zapłon był za wczesny.
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Oba wały są z epoki ZMD.
Nowy używany inny wał czekał na półce 4 lata i się doczekał. Wczoraj czyli w piątek zmieniłem wał.
(lewy to nowy, prawy to stary)
O dziwo poszło bez większych problemów. Jednak bez pożyczonego ściągacza ani rusz... To bardzo przydatne urządzenie... A tu większa ilość elementów... Wymienione:
Wał (z półki garażowej)
tłok (j.w.)
zabezpieczenie śruby sprzęgła (j.w.)
zabezpieczenie sworznia (1zł)
pierścienie (3,50zł/szt) Po złożeniu moto odpaliło od 4 kopa.
Oczywiście po zalaniu cylindra paliwem.
Niestety wchodzi na obroty i muszę wyczyścić gaźnik i sprawdzić zapłon
ponieważ nic nie regulowałem.
Nowy używany inny wał czekał na półce 4 lata i się doczekał. Wczoraj czyli w piątek zmieniłem wał.
(lewy to nowy, prawy to stary)
O dziwo poszło bez większych problemów. Jednak bez pożyczonego ściągacza ani rusz... To bardzo przydatne urządzenie... A tu większa ilość elementów... Wymienione:
Wał (z półki garażowej)
tłok (j.w.)
zabezpieczenie śruby sprzęgła (j.w.)
zabezpieczenie sworznia (1zł)
pierścienie (3,50zł/szt) Po złożeniu moto odpaliło od 4 kopa.
Oczywiście po zalaniu cylindra paliwem.
Niestety wchodzi na obroty i muszę wyczyścić gaźnik i sprawdzić zapłon
ponieważ nic nie regulowałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Łożyska, simmeringi włożyłeś stare??
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Były wymienione 4 lub 5 lat temu. Mają nie wielki przebieg. Są dobre wiec zostały. Naprawa ma być jak najtańsza.
- bartek582
- Posty: 278
- Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 m21w2
- Lokalizacja: Barczewo
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Najtaniej może wyjść drogo.Mając rozpołowiony silnik lepiej dać nowe łożyska ale zrobisz jak będziesz uważał za stosowne.HP pisze: Naprawa ma być jak najtańsza.
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Przez te 4 czy 5 lat może przejechałem 3 lub 4 tyś km, a wtedy łożyska były zmieniane. To tak jak w aucie naprawia się skrzynie biegów, zmienia się tylko zużyte elementy...
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Łożyska powinny przejechać do około 20 tys km. Skoro Ich przebieg wynosi 3-4 tysiące to jeszcze posłużą . Jedynie do simeringów bym się przyczepił to powinno się zmieniać po każdym rozpołowieniu silnika
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Łożyska po ich ściąganiu z wału tak jak na zdjęciach (założenie ściągacza na zewnętrzny pierścień gdy "trzyma" pierścień wewnętrzny) może spowodować takie ich naciągnięcie, że dostaną luzu Łożyska jak mają być powtórnie założone trzeba ściągać tak żeby siły nie były przenoszone przez bieżnię
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
Oba łożyska zostały w karterach (widać na foto) a na wale ze ściągaczem jest wyrzucone.
I tak po 3 dniach od zlokalizowania usterki moto jest złożone. Obroty zrobione, pali z kopa i wygląda jak wcześniej!
I tak po 3 dniach od zlokalizowania usterki moto jest złożone. Obroty zrobione, pali z kopa i wygląda jak wcześniej!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Re: Wał do wymiany...
W innych postach pisałem o różnych usterkach, to znaczy: falujące obroty, problemy z odpalaniem raz na ciepłym raz na zimnym silniku, nagłe gaśnięcie. Wszystkie te objawy ustały po wymianie wału! W motocyklu przestały być odczuwalne wibracje!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości