Wał do wymiany...

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Wał do wymiany...

Post autor: HP » 2012-05-31, 20:37

4 lata po remoncie silnika zaczęły się problemy. Stuki przy obciążeniu silnika, ciężkie odpalanie, nagłe gaśnięcie...
W efekcie w tym roku silnik pracował tylko kilka minut. Po rozgrzaniu gasł i nic nie pomagało. Wczoraj rozkręciłem silnik. Myślałem, ze pękły pierścienie ale o dziwo nie. Wyrobił się otwór na sworzeń, tuleja górna w korbowodzie i oczywiście dolne łożysko korbowodu czyli wał.
Myślę, że początek usterek to przegrzanie rok temu silnika na dożynkach.
Zdjęcie0044.jpg
Tutaj foto uszkodzonego tłoka.
(nad sworzniem widać duży prześwit)
A tu filmik na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=8lkyT0lay7I
Do wymiany wał i tłok (akurat mam zapasowe te części), więc koszty znikome...

Zobaczymy co z tego będzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: auriol77 » 2012-05-31, 20:55

Kosmos :O ja się dziwie ,ze to w ogóle nie rozerwało silnika. Jak można silnik do takiego stanu doprowadzić?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: AudioBas » 2012-05-31, 22:31

Ja jestem w szoku, że tak wyrobiło tłok...
Tuleję rozumiem, ale tłok????!!!

Ja rozbierając zakatowane silniki to sworzeń musiałem wyciskać!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: HP » 2012-06-01, 15:01

auriol77 pisze:Kosmos :O ja się dziwie ,ze to w ogóle nie rozerwało silnika. Jak można silnik do takiego stanu doprowadzić?
Łatwo. Od pierwszych objawów do takiego stanu to tylko 50km!
AudioBas pisze:Ja jestem w szoku, że tak wyrobiło tłok...
Tuleję rozumiem, ale tłok????!!!

Ja rozbierając zakatowane silniki to sworzeń musiałem wyciskać!
Myślę, że wykrzywiło wał i korbowód ciągnął tłok w bok.

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: HP » 2012-06-01, 19:08

I prace ruszyły...
Zdjęcie0047.jpg
Zdjęcie0046.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: Adrian. » 2012-06-01, 20:37

Widze na zdjeciach nowy wał czeka na wstawkę? :->

marian
Posty: 38
Rejestracja: 2011-09-13, 20:13
GG: 11702713
Moje maszyny: Jawa 350TS
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: marian » 2012-06-02, 14:44

Masakra.Wał,który miałeś był nowy chiński/tajwański?Może zapłon był za wczesny.

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: HP » 2012-06-03, 10:10

Oba wały są z epoki ZMD.
Nowy używany inny wał czekał na półce 4 lata i się doczekał.
Zdjęcie0054.jpg
Wczoraj czyli w piątek zmieniłem wał.
(lewy to nowy, prawy to stary)
O dziwo poszło bez większych problemów.
Zdjęcie0053.jpg
Jednak bez pożyczonego ściągacza ani rusz...
Zdjęcie0051.jpg
To bardzo przydatne urządzenie...
Zdjęcie0050.jpg
A tu większa ilość elementów...
Zdjęcie0052.jpg
Wymienione:
Wał (z półki garażowej)
tłok (j.w.)
zabezpieczenie śruby sprzęgła (j.w.)
zabezpieczenie sworznia (1zł)
pierścienie (3,50zł/szt)
Zdjęcie0048.jpg
Po złożeniu moto odpaliło od 4 kopa.
Oczywiście po zalaniu cylindra paliwem.
Niestety wchodzi na obroty i muszę wyczyścić gaźnik i sprawdzić zapłon
ponieważ nic nie regulowałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: AudioBas » 2012-06-03, 10:34

Łożyska, simmeringi włożyłeś stare??
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: HP » 2012-06-03, 11:48

Były wymienione 4 lub 5 lat temu. Mają nie wielki przebieg. Są dobre wiec zostały. Naprawa ma być jak najtańsza.

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: bartek582 » 2012-06-03, 12:14

HP pisze: Naprawa ma być jak najtańsza.
Najtaniej może wyjść drogo.Mając rozpołowiony silnik lepiej dać nowe łożyska ale zrobisz jak będziesz uważał za stosowne.

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: HP » 2012-06-03, 13:39

Przez te 4 czy 5 lat może przejechałem 3 lub 4 tyś km, a wtedy łożyska były zmieniane. To tak jak w aucie naprawia się skrzynie biegów, zmienia się tylko zużyte elementy...

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: z-tomek » 2012-06-03, 13:59

Łożyska powinny przejechać do około 20 tys km. Skoro Ich przebieg wynosi 3-4 tysiące to jeszcze posłużą . Jedynie do simeringów bym się przyczepił to powinno się zmieniać po każdym rozpołowieniu silnika

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: Johnny » 2012-06-03, 15:43

Łożyska po ich ściąganiu z wału tak jak na zdjęciach (założenie ściągacza na zewnętrzny pierścień gdy "trzyma" pierścień wewnętrzny) może spowodować takie ich naciągnięcie, że dostaną luzu :( Łożyska jak mają być powtórnie założone trzeba ściągać tak żeby siły nie były przenoszone przez bieżnię :!:

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: HP » 2012-06-03, 22:58

Oba łożyska zostały w karterach (widać na foto) a na wale ze ściągaczem jest wyrzucone.
I tak po 3 dniach od zlokalizowania usterki moto jest złożone. Obroty zrobione, pali z kopa i wygląda jak wcześniej!
Zdjęcie0058.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Wał do wymiany...

Post autor: HP » 2012-06-05, 00:26

W innych postach pisałem o różnych usterkach, to znaczy: falujące obroty, problemy z odpalaniem raz na ciepłym raz na zimnym silniku, nagłe gaśnięcie. Wszystkie te objawy ustały po wymianie wału! W motocyklu przestały być odczuwalne wibracje!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości