WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
fuel123
Posty: 123
Rejestracja: 2012-09-30, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '69
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: fuel123 » 2012-10-27, 00:56

Witam serdecznie,

oto moja B1. Wiem, kilka elementów jest nieoryginalnych. Mam w kartonie lampę tylną, pokrywę lewą z żołędziem ale jest nadpęknięta i do naprawienia. Tłumik powinien być czarny, tylko jest problem, do kupienia są z obręczą dużą, u mnie z tłumika wystaje spawane ucho, nie wiem jak powinno być. Mam też dodatkowe felgi. Powiedzcie, ile powinny mieć garbów.

Zabawę w renowację planuję na wiosnę. Na razie podjąłem kroki znalezienia odpowiednich osób, których usługi przywrócą blask wuesce, i tak:

Piaskowanie zlecę gościowi, który bratu komarka czyścił, pod Mogilnem.
Felgi i ramę pomaluję proszkowo u ojca na zakładzie, resztę karoserii pomaluje znajomy ze Żnina.
Silnik zrobi ojciec-mechanik ;-).
Szparunki zrobię sam, wyklejając szablon taśmą winylową i pomaluję. Logo zlecę do namalowania lepszym specom.
Szprychy założy gość pod Mogilnem.
Cynkowanie śrub i różnego typu drobnicy, zrobię u ojca na zakładzie.
Chromowanie kilku elementów jeszcze nie wiem gdzie poślę, trwają poszukiwania.
Resztę, tzn. demontaż, montaż, kupno, wymiana, zrobię sam, bądź z pomocą ojca.

Plan jest ambitny, logistycznie zakręcony, ale co zrobić. Tylko brać się do roboty. ;-)

PS. U dziadka na strychu stoi rama z felgami bez silnika WFM M06, jak będę na miejscu to wybadam sprawę, może po B1 zabiorę się za WFM-kę-bardzo mi się one podobają. No i jest jeszcze jedno moto, kuzyn ojca ma WSK M06-Z tylko nie chce sprzedać, a nie jeździ od dwóch lat-może się da nakłonić kiedyś.

A oto zdjęcia motocykla:
S6301070.JPG
S6301071.JPG
S6301069.JPG
S6301068.JPG
Zdjęcie0799 cenzura.JPG
Pozdrawiam, życzcie mi powodzenia. ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: peter125-175 » 2012-10-27, 08:07

Dobry materiał do renowacji,życzę powodzenia w pracach

Norbi96
Posty: 56
Rejestracja: 2012-07-05, 19:22
GG: 0
Moje maszyny: .....
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: Norbi96 » 2012-10-27, 11:51

Bardzo fajna wuecha :) Powodzenia w renowacji ! A i masz fajny numer ramy ;)

Awatar użytkownika
Korbowód
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: Korbowód » 2012-10-27, 15:18

Cudeńko! Ja bym na Twoim miejscu doprowadził do idealnego stanu technicznego, zabezpieczył jakieś ogniska korozji (żeby stan jej się nie pogarszał) i tyle.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: Szczepan » 2012-10-27, 15:26

Tłumik masz nieoryginalny pochodzący z SHL M11 :P
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: golfer » 2012-10-27, 23:34

Nie niszcz tego motocykla ,jest w bardzo dobrym stanie i tak go zostaw, po remoncie już nie będzie tyle wart !!

Awatar użytkownika
fuel123
Posty: 123
Rejestracja: 2012-09-30, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '69
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: fuel123 » 2012-10-28, 01:10

Jako, że moto jest w stanie dobrym, pragnę wykonać w nim niezbędne zabiegi, które przywrócą mu dawną świetność.

Więc odpadają wszelkiego rodzaju upiększenia, niezrozumiałe zmiany podzespołów, np. przesadne chromowanie czegoś co nigdy takim nie było. Silnik, piasty i inne duperelki zostaną odświeżone, wyczyszczone. Felgi będą matowe jak w oryginale pomalowane. Planuję położyć nową powłokę malarską, pozwoli to na usunięcie wszelkich ognisk korozji, usunięciu wgniotów, obić i zabezpieczenie odpowiednimi środkami całej karoserii. Tak naprawdę okaże się co jest do zrobienia dopiero podczas rozbiórki.

Myślę, że restauracja, remont pojazdu o znacznym wieku, będącego rzadkością, wzbudzającego entuzjastyczne zainteresowanie, osób młodych jak i starszych, polega na przywróceniu dawnej świetności, odtworzeniu wyglądu oryginału, takiego jaki pamiętają nasi ojcowie i dziadkowie.

Takiego podejścia życzę wszystkim posiadającym zabytkowy motocykl czy samochód :->

Awatar użytkownika
fuel123
Posty: 123
Rejestracja: 2012-09-30, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '69
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: fuel123 » 2012-10-28, 01:13

Właściwie nie wiem dlaczego zamazałem numer ramy. Oto tabliczka:
Zdjęcie0799.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
fuel123
Posty: 123
Rejestracja: 2012-09-30, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '69
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: fuel123 » 2012-10-28, 01:17

Pytanie o piasty.

Ile garbów powinny mieć piasty :?: :-/

brennner
Posty: 22
Rejestracja: 2012-04-26, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06 b1
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: brennner » 2012-10-28, 18:22

Witam. Piasty powinny mieć 4 garby. 5 garbów miały M06-64. Tłumik czarny montowany za pomocą obejmy.

Awatar użytkownika
marian6666
Posty: 120
Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang
Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: marian6666 » 2012-11-03, 19:25

Siemka! Jakbyś chciał to mogę się zamienić z Tobą na tłumiki. Akurat mam taki jaki był w tym modelu (na nakrętkę), a potrzebuję tłumika z SHL-ki
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .

Awatar użytkownika
fuel123
Posty: 123
Rejestracja: 2012-09-30, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '69
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: fuel123 » 2012-11-04, 22:00

Cholerka, nie miałem dostępu do neta przez ten wekend, tak bym zrobił zdjęcia i oceniłbyś czy ci tłumik mojej wueski odpowiada.
Możesz sfotografować tłumik, który masz na wydaniu, wstaw zdjęcie w moim wątku.


Awatar użytkownika
luki9403
Posty: 433
Rejestracja: 2012-09-28, 21:10
GG: 37263646
Moje maszyny: SHL
KOMAR
WSK B1
WSK B3 x2
WSK 4
JAWKA S.
JAWKA M.
Barton
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: luki9403 » 2012-11-15, 21:56

cześć :)
fajny materiał do renowacji ,powodzenia w odnowie wspaniałej WSK ,pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
fuel123
Posty: 123
Rejestracja: 2012-09-30, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '69
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: fuel123 » 2012-12-09, 12:52

Chcę zająć się siodłem.

Kupić nowe, nie wiadomo jakiej jakości, czy może kupić gąbkę i starą wymienić. Gąbki na alledrogo można kupić, tylko wydaje mi się, że nie do końca mają taki sam kształt wyobleń jak w oryginale.

Czekam na sugestie, porady.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: Wężu » 2012-12-09, 18:29

Najlepiej znajdź sobie w okolicy tapicera. U mnie jest taki gość, 40 lat obszywał kanapy w PKS'ach. Jak go dobrze opier... to potrafi zrobić cuda za psie pieniądze.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-09, 18:52

Jeżeli chcesz mieć zrobione siodło od A do Z, to skrobnij na Pw do mnie.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
fuel123
Posty: 123
Rejestracja: 2012-09-30, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '69
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: fuel123 » 2013-01-17, 18:53

Witam, rozpoczął się pierwszy etap prac remontowych - ROZBIÓRKA, fotki wstawię później.

Na gorąco jak zdemontować nogę nieruchomą:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
brendi10
Posty: 167
Rejestracja: 2012-08-18, 17:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson s51
, Junak, wsk M06 b1 remont
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: brendi10 » 2013-01-17, 19:28

fuel123 pisze:Witam, rozpoczął się pierwszy etap prac remontowych - ROZBIÓRKA, fotki wstawię później.

Na gorąco jak zdemontować nogę nieruchomą:
Pociągnij mocniej i powinno pójść. :D

U mnie też na jednych lagach jest po jednym uszczelniaczu a na drugich po dwa. :D
viewtopic.php?f=70&t=13002 - remont mojej wsk

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

Post autor: chomik » 2013-01-18, 10:06

Wbij śrubokręt czy jakiś pobijak w tą szczelinę w półce i wtedy pociągnij, ewentualnie przekręcając. Musi wyjść ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości