Projekt WFM M06 1957
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Projekt WFM M06 1957
Witam, oto moja maszyna WFM model M06 rok produkcji 1957. Jest to pierwszy motocykl który doprowadzam do stanu fabrycznego. W kolejce Osa i Junak. Motocykl posiada pełną dokumentację oraz bardzo ciekawy numer rejestracyjny 1111 Oto kilka zdjęć motocykla przed renowacją oraz w trakcie. Remont rozpocząłem w okolicach października-listopada 2012, mamy początek kwietnia i fumka już praktycznie zrobiona. Motocykl był z pewnymi brakami, ale udało się go już doprowadzić do stanu użytkowania i dzisiaj była pierwsza jazda. Oto relacja z remontu
kratka na zbiorniku miała wżery niesamowite myślałem że nic z niej nie będzie ale jakoś została uratowana
Początek rozkładania maszynki, wszystko rozkręcone, piaskowane, co chromowane to chromowane, co ocynk to ocynk.
Poniżej przednie amory z idealnymi gumami z epoki
Stara deska kanapy nie nadawała się do niczego, próbowałem ratować ale rozsypywała się.
W warunkach domowych wycięta nowa deska, takiej samej grubości
Koła przed renowacją. Opony Degum stan idealny, jak nowe.
Elementy kół po malowaniu
Tu już po renowacji, szprychy nowe ocynkowane. Opony oczywiście Degum, ciekawostka taka że dętki są w jednej Stomil a drugiej Degum
Rama przed i po malowaniu
Długo oczekiwane chromy i elementy z ocynku
Warunki do składania mam niezbyt ciekawe, ciasna piwnica, mało miejsca, masa nerwów, ale opłacało się. Kolor wiśniowy oryginał, z palety Mercedesa oczywiście
Początek długiego klejenia taśm 3M pod szparunki, ale efekt niesamowity.
Mój mały stolik do malowania, szparunki oczywiście malowane ręcznie, kolor dobierany na wzór oryginału.
Elementy jeszcze matowe, przed składaniem oczywiście wypolerowane
Zbiornik paliwa mi wyszedł nieziemski, miód malina. Idealny kolor na szparunku i na napisie WFM. Mam oryginał więc na niej się wzorowałem. Oceńcie sami
Nowa oryginalna instalacja elektryczna na wzór oryginału w białym oplocie
Całość powoli nabiera kształtów
Oryginalna tylny klosz lampy oraz oryginalny odblask
W oddali kolejny pojazd do renowacji Osa m52 1965
Tablica przed i po
Kolejne zdjęcia już niebawem, gdyż doszło siedzenie już zrobione, osłony zamontowane i kilka mniejszych elementów. Proszę o oceny. Pozdrawiam
kratka na zbiorniku miała wżery niesamowite myślałem że nic z niej nie będzie ale jakoś została uratowana
Początek rozkładania maszynki, wszystko rozkręcone, piaskowane, co chromowane to chromowane, co ocynk to ocynk.
Poniżej przednie amory z idealnymi gumami z epoki
Stara deska kanapy nie nadawała się do niczego, próbowałem ratować ale rozsypywała się.
W warunkach domowych wycięta nowa deska, takiej samej grubości
Koła przed renowacją. Opony Degum stan idealny, jak nowe.
Elementy kół po malowaniu
Tu już po renowacji, szprychy nowe ocynkowane. Opony oczywiście Degum, ciekawostka taka że dętki są w jednej Stomil a drugiej Degum
Rama przed i po malowaniu
Długo oczekiwane chromy i elementy z ocynku
Warunki do składania mam niezbyt ciekawe, ciasna piwnica, mało miejsca, masa nerwów, ale opłacało się. Kolor wiśniowy oryginał, z palety Mercedesa oczywiście
Początek długiego klejenia taśm 3M pod szparunki, ale efekt niesamowity.
Mój mały stolik do malowania, szparunki oczywiście malowane ręcznie, kolor dobierany na wzór oryginału.
Elementy jeszcze matowe, przed składaniem oczywiście wypolerowane
Zbiornik paliwa mi wyszedł nieziemski, miód malina. Idealny kolor na szparunku i na napisie WFM. Mam oryginał więc na niej się wzorowałem. Oceńcie sami
Nowa oryginalna instalacja elektryczna na wzór oryginału w białym oplocie
Całość powoli nabiera kształtów
Oryginalna tylny klosz lampy oraz oryginalny odblask
W oddali kolejny pojazd do renowacji Osa m52 1965
Tablica przed i po
Kolejne zdjęcia już niebawem, gdyż doszło siedzenie już zrobione, osłony zamontowane i kilka mniejszych elementów. Proszę o oceny. Pozdrawiam
- Jekub
- Posty: 50
- Rejestracja: 2013-03-21, 21:46
- GG: 2703112
- Moje maszyny: 6x Komar
4x Jawa
3x Romet
2x Simson
WSK 125
Tomos
126pe - Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
piękna nawet nie wiesz jak zazdroszcze, już dwa lata szukam wfm w dobrej cenie ale nic, nikt nie ma. Dorwałem jedynie na złomie koła z ori kapciami za 10zł.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Ciekawy remont, czekam na jakieś ładne fotki w dziennym świetle ( póki co aura nie sprzyja ) Silniczek mogłeś wyszkiełkować albo chociaż nabłyszczyć/przepolerować, ale nie jest źle
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
No niestety mam tylko z piwnicy, fuma cała w węglu ukurzona jest. Pogoda fatalna, wczoraj kawałek się przejechałem ale jeszcze są poprawki, ponieważ osłona na łańcuch się obciera co jest bardzo denerwujące i muszę nasmarować przednie teleskopy bo jakieś takie "tępe" są Czekam na śrubę zbiornika z nierdzewki bo ta kratka nie zamocowana jest jeszcze W 85 % motocykl już zrobiony, teraz sama przyjemność zostanie, polerowanie, czyszczenie, mycie
- Jakub
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Naprawdę ładna
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Wielkanocna "sesja zdjęciowa" tylko przetarłem z kurzu. Jak widać założona jest osłona łańcucha, założone siedzenie które co ciekawe zrobił mój ojciec który jest amatorem, ale przyznam że całkiem nieźle mu wyszło, a pokrowiec był krzywo uszyty. Masa nerwów ale nie jet źle
Łańcuch obciera o osłonę to muszę to poprawić jeszcze jakoś, do dokończenia podłączanie instalacji elektrycznej, poprawienie sprzęgła bo ciągnie no i montaż zbiornika, ale nie mam śruby
Łańcuch obciera o osłonę to muszę to poprawić jeszcze jakoś, do dokończenia podłączanie instalacji elektrycznej, poprawienie sprzęgła bo ciągnie no i montaż zbiornika, ale nie mam śruby
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
ładna WFMka, masz ją zarejestrowaną na tą tablice czy tylko taka ozdobna?
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Tablica od niej jest, na taką była zarejestrowana kiedyś, w dowodzie oczywiście również CB 1111. Mam komplet dokumentów do zarejestrowania na białą tablicę, ale nie ma sensu rejestrować bo szkoda mi pieniędzy no i opłaty a że nie mam zniżek to sporo za ubezpieczenie wyjdzie (remont mnie wykańcza finansowo ) do jazdy za to mam Awo Sporta i Junaka m10.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Wrzuć na żółte i spokój Można ominąć rzeczoznawcę, wiec kasowo nie wychodzi tak dużo. A Jankiem i Awo pochwal się na forum! Koniecznie.
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Bardzo ładne wfm-ki.Tylko pozazdrościć takich sprzętów.
- tomek23293
- Posty: 79
- Rejestracja: 2012-09-23, 11:06
- GG: 8328143
- Moje maszyny: WSK M06 B3
Simson S51
Romet Pony m301 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Wuefemki jak ta lala obie twoje Więcej zdjęć jak najbardziej tak
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Tak moja własność. Pierwsza od ściany w oryginalnym lakierze a z kratką odrestaurowana na wzór oryginału. Kolejne zdjęcia może dojdą w weekend jak będzie ładna pogoda to przepoleruję, przeczyszczę no i wrzucę
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Serio ta przy ścianie jest oryginalna? Wow super się zachowała, Pogratulować kolekcji
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Ale ta z 57r to trochę nie do końca na wzór oryginału...
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
To co z nią nie tak?
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Wtedy patrzałem na telefonie i wydawało mi się że licznik w lampie, ale jednak nie.
No ale głowica i tylna lampa...
Nie wiem czy kolega ma na tylnym błotniku tą blaszkę chwytającą podstawkę centralną, bo na zdjęciach jej coś nie widać, ale większość WFMek ma urwaną - pasuje od Junaka, mają taką w sklepie SKUTERDEBICA.
No ale głowica i tylna lampa...
Nie wiem czy kolega ma na tylnym błotniku tą blaszkę chwytającą podstawkę centralną, bo na zdjęciach jej coś nie widać, ale większość WFMek ma urwaną - pasuje od Junaka, mają taką w sklepie SKUTERDEBICA.
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Przed renowacją szukałem zdjęć oryginalnych WFM z 57 roku no i niektóre miały takie głowice i takie lampki z tyłu. Poprzedni właściciel mógł zmienić tą lampkę bo na ramie były otwory na automat stopu który był założony, ale głowica to raczej jest taka jaka powinna być, zwłaszcza że silnik ten nie był w ramie, był zamieniony na silnik od SHL M11 i dodatkowo adnotacja w dowodzie jest o tym dawno, bardzo dawno temu. Lampkę kiedyś postaram się zmienić, na razie tak musi być i tak nią nie jeżdżę, bo nie jest zarejestrowana i w niedalekiej przyszłości nie zamierzam tego robić Do jazdy mam junaka zarejestrowanego
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-03-17, 18:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1961 i 1959
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Kontaktowanie:
Re: Projekt WFM M06 1957
Jaki kolor dałeś na obręcze,bębny i piasty ? I czy jest to lakier piecowy ? Co było robione w chromie ,a co w ocynku ? Mam podobną z 1959 roku i chciałbym ją doprowadzić do stanu jak twoja. Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości