WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-08-18, 21:22

Witajcie :)

Mam na imię Damian. W świecie WSK jest od dawna, bo od 1997 roku. W samym internecie pojawiłem się grubo po 2000r. Jak internet się upowszechnił. Powracam do świata WSK bo... No właśnie, od początku :)

1997 rok. Dziadek dał mi motocykl. Od początku był zadbany. Nie inaczej go traktowałem. Wyglądał on mniej więcej tak:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Oczywiście jeździłem sobie, aż w 2003 roku postanowiłem silnik troszkę usprawnić, pod nóż poszły nowe łożyska SKF z luzem C3, odchudzony tłok z dodatkowymi rowkami smarującymi oraz odelżone płaszcze tłoka, odchudzony wał , wypolerowany i zahartowany ponownie. Zamiast tulei poszło łożysko. Kartery zostały ponadto wypoziomowane ze względu na obecność łożyska w główce korbowodu, aby zachować idealną osiowość pracy tłoka. Oczywiście korekta rantów na łączeniach kanałów oraz ich polerka. Komora korbowa również wypolerowana. Łożyska kryte gumą . Wszystkie łożyska na wale kryte podwójnie gumą. Przez co zmniejszyła się szkodliwa pojemność. Od razu mówię, łożyska po 5000km dalej działały bez problemu. Widocznie miały sporo zapasu smaru, który nie wyciekł w wyniku wysokiej temperatury. Sama operacja związana z silnikiem kosztowała mnie około 1000 zł. Wtedy, w 2003 roku to było sporo kasy dla mnie :).

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Same osiągi były dość dobre. Obroty wzrosły, kultura pracy również. Założyłem ponadto zębatkę z przodu o jeden ząbek większą.
Z estetyki, wiele rzeczy zostało wypolerowane. Piasty, silnik, klamki, manetka.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Stan na 2007 rok.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Niestety, w 2007 roku WSK uległa stłuczce.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Cały przód oraz rama jest do wymiany. Jazda WSK w sumie się zakończyła, bo akurat MZ-ę kończyłem remontować i jeździłem na niej. Po czym była HONDA CB 500. Najpierw sprzedałem MZ-ę potem Hondę. WSK-a została. Praca, dziecko, wszystko brak czasu. Teraz jednak ma się o zmienić. Na dowód poniższe zdjęcia :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Od razu zaznaczam. Mam świadomość, że tłumik pochodzi od WSK 175 i wiem, z czym się to wiąże dla mieszanki w cylindrze. Wiem również, iż bak jest od serii ptaków. Dostałem ją jednak od mojego dziadka. Podchodzę do tego motocykla bardzo sentymentalnie. Z tego też powodu wygląd pozostanie taki sam oraz tłumik.

Pozdrawiam cały zespół wueska.pl oraz liczę na wiele cennych porad.

Na sam koniec film na Youtubie o mojej WSK :)

http://youtu.be/GyUnaI3TqIU

Awatar użytkownika
T3rroR
Posty: 60
Rejestracja: 2012-12-11, 14:24
GG: 0
Moje maszyny: Komar 2320 '69
WSK 175 '83
WSK 175 '74
WSK 125 '76
Lokalizacja: Toszek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: T3rroR » 2013-08-18, 21:32

WSK wyglądała znakomicie , widać bardzo o nią dbali . Powodzenia w doprowadzeniu jej do stanu w jakim była , czeka Cię mnóstwo pracy ...
Kupie części do Hondy CB 500 Twin

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-08-18, 21:33

Heh mam ją od 16 lat więc w sumie ja o nią dbałem. Wcześniej miał ją mój dziadek. Więc cały czas w rodzinie :)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: 1angel » 2013-08-18, 21:45

Szkoda , że w uderzeniu ucierpiała również rama , z drugiej strony deformacja nie jest aż taka poważna , myślę że w takim motocyklu jak WSK można by było się pokusić o prostowanie/naciąganie w jakimś dobrym zakładzie .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-08-18, 21:56

Mam już drugą. Będzie malowana. Sama tabliczka zmieniona i nabite nowe numery na tabliczce jak i na ramie :).

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: 1angel » 2013-08-18, 21:58

Czyli spoko :)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-08-18, 22:04

Dokładnie tak. Jeśli chodzi o etap w jakim się znajduję to wygląda następująco.

Części mam , które muszę wymienić jakie ucierpiały w wyniku wypadku. Muszę jeszcze dać elementy do malowania a wcześniej do piaskowania. Te na zdjęciu zdjąłem sam. Sam budżet w jakim chciałbym się zmieścić to 3000 zł. Ma być jak nowa :)

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: qpa » 2013-08-18, 22:35

igły w 125, nieźle :) powodzenia

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: krzysiek200 » 2013-08-19, 09:29

BikerDS pisze:Mam już drugą. Będzie malowana. Sama tabliczka zmieniona i nabite nowe numery na tabliczce jak i na ramie :).
A moze lepiej przespawać ta blachę z numerami na inną rame niż przebijac.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-08-19, 13:26

Początkowo myślałem o tym, ale w sumie od razu to porzuciłem. Twoja podpowiedź jednak skłania mnie spowrotem do tego pomysłu i chyba tak zrobię.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Skinder » 2013-08-19, 13:40

Tylko pamiętaj, że wzmocnienie jest jednoczęściowe i rozsądnym byłoby przespawanie obu stron, a nie tylko częściowo.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-08-19, 13:54

Wzmocnienie główki jest dwuczęściowe, nie jest monolityczne. Nie widzę powodu, aby usuwać oba wzmocnienia i spawac drugie na nowo.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: krzysiek200 » 2013-08-19, 14:15

Można wyciąć tylko fragment z numerami i wspawac w drugą rame.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-08-19, 14:20

Wieczorem się temu przyjrzę, jak to dokładnie wygląda.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Skinder » 2013-08-19, 14:24

Wzmocnienie główki jest jednoczęściowe. I jeżeli nie ma potrzeby to bym tego nie ruszał ;)

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-08-20, 10:06

Masz rację, zdecydowanie łatwiej będzie zaszpachlować stary numer i wybić nowy obok . Odcinanie blachy będzie zbyt dużą ingerencją, tym bardziej, że przyspawana jest rownież wokół kołnierza miski sterów na dole.

Awatar użytkownika
damiano074
Posty: 73
Rejestracja: 2012-09-12, 21:32
GG: 8120815
Moje maszyny: WSK Gil
Simson S51 i SR50
MZ 150
Romet 50-t1
Lokalizacja: Sokolniki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: damiano074 » 2013-08-20, 10:14

Zaszpachlować, zaszpachlujesz. Ale nowych numerów obok nie wybijesz- blacha zacznie sie wyginać przy uderzeniu.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Savier » 2013-08-20, 10:23

Potwierdzam, w fabryce musieli najwidoczniej najpierw wybijać a potem spawać.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-08-20, 10:52

To może zaszpachlować, a sam numer niech nie istnieje fizycznie na ramie. Tak czy inaczej będzie na tabliczce
Tylko czy to nie będzie nie w zgodzie z prawem, żebym później problemów z tym nie miał.
Jak myślicie?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Szczepan » 2013-08-20, 11:06

Musisz mieć nr na ramie. Tabliczki znamionowej teraz moze wcale nie być, nie patrzą na nią na przeglądzie. Tak łatwo nowych nr nie nabijesz ;). Raczej będziesz musiał się bawić z cięciem.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości