Taki tam elektroniczny układ warsztatowy/ zapłon

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Taki tam elektroniczny układ warsztatowy/ zapłon

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-08, 01:53

Hmmm AudioBas ma różowe przewody, Savier na obudowie lakier do paznokci, pachnie to jakimś spiskiem :lol: :lol: :lol:

Tylko bez domysłów bo to czysty przypadek :)

Jak coś nie pasuj to należy nieco sobie pomóc np. przy pomocy pilnika iglaka. Dopasować i powinno być dobrze.
Odnośnie krzywki i podstawy czujnika.


EDIT:

Dopiero teraz uruchomiłem silnik na nowym module, takim jak u Saviera.
Pracuje jak pracował na poprzednim :P. Mam uszkodzony starter, gaźnik żyje własnym życiem... Więc trudno tak na słuch ocenić a pogoda pod chmurką i pada.

Z ciekawości sprawdziłem czujnik PT100 oraz wczoraj zmontowany układ wzmacniacza i źródła prądowego.
Zakładałem, że źródło będzie bardziej stabilne a tu jednak płynie co w efekcie bez uwzględnienia tego leci dokładność pomiaru o ileś stopni. Trzeba dołożyć kompensację sprzętowo-programową.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L8DdnGNX ... e=youtu.be[/youtube]

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Taki tam elektroniczny układ warsztatowy/ zapłon

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-21, 19:46

Słyszałem, że niedługo może sypnąć BIAŁYM.

Coś chyba te moje próbki TCI do testów nie dają rady, żadnego upalania do tej pory nie widziałem ;-) .

Mam już opracowany nowy moduł a w zasadzie prototyp/bazę algorytmu.
Symulacje na generatorze obecnie potwierdzają:
-zmienny kąt
-odcięcie zapłonu z konfigurowalną histerezą
-komunikacja z PC (odczyt i zapis danych)
-reszta opcji jak w małym module TCI

Jednak mam jeszcze kilka drobnych spraw do poprawy.
Jak już na generatorze nie wykryję żadnych dziwnych spraw to układ wędruje do makiety.

Muszę się już dość pilnie streszczać :-/ Najwyżej śmignę trochę gdzieś po śniegu.



EDIT:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Aq735TUV ... load_owner[/youtube]

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Taki tam elektroniczny układ warsztatowy/ zapłon

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-26, 17:45

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0BCxNJG ... e=youtu.be[/youtube]

Obecnie wartości nie są specjalnie ustawione, zostało to co wpisałem przy testach z generatorem aby było widać.
Jak na pierwszy strzał to wygląda dobrze.

Trudno jest mi teraz mówić o rozdzielczości i błędzie. Tego już nie poprawię na tym uc i trzeba będzie z tym żyć :).

Jeszcze sporo pracy zostało do zrobienia aby zrealizować do końca wstępne założenia.

.....można zmieniać kąt i co z tym dalej robić :P

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Taki tam elektroniczny układ warsztatowy/ zapłon

Post autor: szymon_wolebez » 2013-12-03, 18:17

Analogowy czujnik indukcyjny.
Ze względu, że nie planowałem zabawy z tego typu czujnikami to nic do tej pory nie robiłem w tym kierunku.
Z lenistwa i prostoty wolę stosować czujnik halla niż indukcyjny.

Jednak prostota takiego czujnika indukcyjnego jest zaletą i można go łatwo zrobić w domowych warunkach.
Minusem jest to, że wymaga układu kształtowania impulsu.

Robię prosty adapter aby było można TCI podpiąć pod czujnik od CDI.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y_8yGry ... e=youtu.be[/youtube]

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Taki tam elektroniczny układ warsztatowy/ zapłon

Post autor: szymon_wolebez » 2014-04-09, 20:59

Zbadałem układ zapłonowy pod względem poboru prądu średniego. Z wykresu można wiele pozytywnego wywnioskować.
Optymalizacja sterowania cewką zapłonową daje znaczną oszczędność prądu, a tym samym poprawia wielce ładowanie.
Wcześniej potwierdziły to obserwacje na makiecie i pracującym silniku w motocyklu. Teraz po zdjęciu dwóch charakterystyk i porównaniu mogę powiedzieć, że jest dużo lepiej niż zakładałem.

Krzywa czerwona przedstawia obraz poboru prądu gdy sygnał z czujnika wyzwala zapłon (zwykłe bezstykowe TCI).
Krzywa niebieska przedstawia obraz poboru prądu gdy program ustala optymalnie czas ładowani się cewki zapłonowej.

prąd TCI.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4099
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Taki tam elektroniczny układ warsztatowy/ zapłon

Post autor: AudioBas » 2014-04-13, 22:50

Działaj! Bułgaria czeka :D :D :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Taki tam elektroniczny układ warsztatowy/ zapłon

Post autor: szymon_wolebez » 2014-04-22, 21:56

Z dniem dzisiejszym moduł 6V/12V trafił na testy do Koszowego Kobuza.
Instalacja przebiegła pomyślnie, motor pali.

W jednym momencie zostały sprawdzone dwie sprawy. Pierwsza jest taka, że po odpięciu akumulatora nic nie uległo uszkodzeniu i silnik ładnie pracuje. Druga sprawa wynika z pierwszej, motor odpala bez akumulatora gdy się popchnie. Sam tego jeszcze nie testowałem, jak widać wszystko działa zgodnie z założeniami.

W tym konkretnym Kobuzie w momencie tych testów wystąpiła niekorzystna konfiguracja, a pomimo to daje rady. Instalacja 6V i ładowanie tylko z jednego obwodu (gdyż jedna z cewek ładujących jest usunięta za sprawą cewki ładowania CDI), cewka butelkowa jaką udało się znaleźć jest na 12V (wcześniej badana na makiecie wskazywała na to, że jest już coś z nią nie tak ale daje iskrę). Ładowanie w tym układzie jest wystarczające biorąc pod uwagę fakt, że motor jest bez kierunkowskazów (z obu obwodów będzie jeszcze lepsze). Jedynym poważnym obciążeniem w tym układzie jest światło STOPu. Przy jeździe na światłach pozycyjnych mamy ok. 0,25A prądu ładowania.

To tyle z obserwacji, może coś więcej Koszu napisze. Czekam na jakieś wnioski porównawcze TCI z CDI.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości