Tak po krótce podsumowując z tego co wiem i co sam mam...
To do wyoboru mamy :
-tłok z RD350 którego sam jestem posiadaczem - 64mm ,16mm sworzeń , pierścienie grubości około 1,2mm górny i 1,4mm dolny , niestety otwór sworznia jest za nisko 4mm i wymaga to zastosowania 4mm podkładki pod cyl , ale akurat wyszły mi inne pozytywy z tej przeróbki więc najgorzej być nie powinno. Sam tłok zdobyłem za ponad 100zł.
-tłok Kawasaki KDX200 86-09
http://allegro.pl/wossner-tlok-kawasaki ... 98948.html
którego mają pewnie co niektórzy lecz nie ma tutaj o tym informacji...ale to nieważne.
Wymiary tego tłoka 66mm , 16mm sworzeń , pierścienie podobnej grubości co z RD a nawet niewiele cieńsze,otwór sworznia idealnie na wysokości 32mm.Są też różne wyglądy tego tłoka ale na tym się nie znam i nie udzielę informacji.
Na tłoku RD350 zrobiłem easy szlif , nic nie przebija ,tylko ta nieszczęsna podkładka 4mm pod cyl. Nie musimy tulejować cylindra , do wad dodałbym to że mają wąsko rozstawione zamki więc bost port nie będzie okazały.
Co do tłoka KDX tutaj mamy wygodę lecz z tego co usłyszałem to trzeba tulejować cylinder , lecz niewiem czy z powodu przebijania tulei czy z powodu małej ilości miejsca na póżniejsze koksowanie kanałów. Odpada nam natomiast nieszczesne podkładanie podkładki 4mm pod cylinder.
Najważniejsze co do tego wszystkiego , do tych tłoków to to , że musimy być posiadaczami membran :-> ale to też przecież pozytywna przeróbka:)
Ewentualnie jakby ktoś chciał szukać to tłok od GASGAS EC200 62mm , sworzeń 18mm, praktcznie tłok jak na 5 szlif do WSK . Co do rozmieszczenia zamków to się nie orięntuję.