Nowy lakier.

deca
Posty: 36
Rejestracja: 2013-10-22, 00:17
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175, wsk 125
Lokalizacja: Suwałki
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: deca » 2013-11-19, 00:46

Na każdej lini napraw lakierniczych da się bardzo ładnie polakierować to co chcemy.
Po pierwsze muszą to być materiały jednego producenta i to nie firmy krzak tylko jakiegoś w miarę poważnego koncernu.
" odpowiednie warunki aplikacyjne, odpowiedni dobór aparatów natryskowych i dysz, odpowiednie ciśnienie robocze dla każdego z nakładanych produktów, precyzyjne dobrana lepkość każdego aplikowanego produktu, kompatybilny z poszczególnym dedykowanym produktem wysokiej jakości system, wrażliwość technologiczna, która decyduje o zastosowaniu odpowiednich materiałów użytych przy danej naprawie."
lakier to wisienka ;) :shock:
KomunistycznyCwaniakWszystkoRobięSamChoćSięGównoZnamNieDamNikomuZarobićTakiJestemCwanyDyletant.

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: trollfireblade » 2013-11-19, 20:35

HP pisze:trollfireblade używasz DuPont'a - to górna półka i górna cena a przez to idealny efekt.
Uważam, że malując starą wueske w garażu, przez laika, nie warto kupować najdroższych materiałów bo brak umiejętności malującego i tak nie doprowadzi do pożądanego efektu...
Dobry lakier wybacza błędy lakiernika, nieraz jak malowałem czasami gdzies przytrzymałem pistolet o ułamek sekundy dłużej i juz widziałem jak sie płynny lakier marszczy - normalnie by już sie zaciek zrobił a tu sie jakoś rozlało/ rozeszło i super. Jesli chodzi o ceny to nie wychodzi aż tak drogo całą wueskie z wyjatkiem ramy ( to trzeb dać do proszku) pójdzie z 0,8L akrylu przy dwóch warstwach. zbiornik, boczki lampa, błotniki, osłona łancucha, szklanki amortyzatorów i chorągiewki

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: trollfireblade » 2013-11-19, 20:40

aha staram sie uzywać "szybkich utwardzaczy" tylko strasznie trzeba pilnowac proporcji i czasu aplikacji

deca
Posty: 36
Rejestracja: 2013-10-22, 00:17
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175, wsk 125
Lokalizacja: Suwałki
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: deca » 2013-11-19, 21:30

Co do elementów lakierowanch proszkowo ..
jak już wspominałem jestem lakiernikiem. Ramę, lampę, wahacz, stopki, tylny stelarz lampy, szklanki, osłony lag lakierowałem proszkowo ...
a czemu ? już mówię, sam koszt materiałów i nakład pracy przekracza dwukrotnie koszt lakierowania proszkowego. Za malowanie tych elemetów wraz z podkładem cynkowym zapłaciłem 200,- brutto! ! Sam mam warsztat i w życiu nie pomalowałbym komuś tyle elementów za 200 ,-
Farba proszkowa zalewa mikropory itp , co prawda nie jest mega wysoki połysk jak przy lakierowaniu tradycyjnym ale uważam że to super sprawa na elementy J>W
Panowie najgłupsze to malowanie proszkiem zbiornika boczków(blach) i błotników.
Tego nie polecam.
Dołóżmy do tych 200,- (proszek) lakierowanie 5 elementów czyli zbiornika boczków i błotników w zalezności od rejonu, jakości i renomy warsztatu uda się to polakierować od 500 do 800,-
U mnie koszt wyszedł 200 proszek + załóżmy że wziąłbym od siebie za te el. 600 z materiałem
i mam za 800 bardo ładny lakier na el., ozdobnych oraz mocno odporny mechanicznie i chemicznie lakier proszkowy na elemtach nazwyjmu newralgicznych.
Przyznam także że źle połozony lakier proszkowy ma dużą tendencję do odpryskiwania od czynników mechaniczych i pracy materiału.
pozdrawiam i proszę pytać jak coś trzeba.
KomunistycznyCwaniakWszystkoRobięSamChoćSięGównoZnamNieDamNikomuZarobićTakiJestemCwanyDyletant.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Savier » 2013-11-19, 21:37

http://imgur.com/a/qemmM#0
A ja tutaj nie malowałem proszkowo tylko zbiornika i boczków :oops:

Awatar użytkownika
Bubson
Posty: 41
Rejestracja: 2013-10-20, 22:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '79
WSK Kobuz '78
Lokalizacja: Oborniki
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Bubson » 2014-07-10, 21:33

Przygotowuje się do malowania i parę pytań się nasunęło:
1.Warstwy mają iść
-Podkład reaktywny
-Szpachla
-Podkład akrylowy
-Akryl (3 warstwy)
2.Jakich producentów polecie lakiery i podkłady/szpachle ?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: dąbek » 2014-07-10, 21:49

Bubson pisze:Przygotowuje się do malowania i parę pytań się nasunęło:
1.Warstwy mają iść
-Podkład reaktywny
-Szpachla
-Podkład akrylowy
-Akryl (3 warstwy)
2.Jakich producentów polecie lakiery i podkłady/szpachle ?
Ja jestem w trakcie lakierowania WFMki i po piaskowaniu dałem:
1. Podkład epoksydowy (antykorozyjny) - po piaskowaniu reaktywnego nie ma sensu dawać
2. Szpachla w 3 miejscach na zbiorniku i schowku
3. Szpachla natryskowa - zbiornik, błotniki, schowki, rama (od "zewnątrz")
4. Podkład akrylowy - obecnie kończę ten etap
5. Baza
6. Klar

Co do producentów Oprócz bazy i klaru - bo jeszcze nie kupiłem - to reszta produkty firmy Novol.

Awatar użytkownika
Bubson
Posty: 41
Rejestracja: 2013-10-20, 22:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '79
WSK Kobuz '78
Lokalizacja: Oborniki
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Bubson » 2014-07-10, 23:49

To jaka pierwsza warstwa po piaskowaniu najlepsza reaktywny czy jakaś antykorozja od novola ?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: dąbek » 2014-07-11, 00:05

Bubson pisze:To jaka pierwsza warstwa po piaskowaniu najlepsza reaktywny czy jakaś antykorozja od novola ?
Na zdrową blachę po piaskowaniu tylko podkład epoksydowy, Novola lub innego producenta. Dawanie reaktywnego mija się z celem.
Jeżeli już dasz reaktywny, to zanim przejdziesz do szpachlowania powinieneś położyć na reaktywny podkład epoksydowy lub akrylowy, a to niepotrzebnie generuje koszty i zabiera czas.

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: AndrzejJ » 2014-07-11, 22:20

Deca, a jeśli samemu się przygotuje, to cudownie koszt malowania maleje do dwóch flaszek+farba, i jeszcze pogadać można o WSK-ach, ale co ja się tam znam.

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: misiolek » 2014-07-11, 22:47

Za to nie można pogadać o jakości powłok. Nigdy nie uda się położyć równej powłoki na całej ramie, dodatkowo ile idzie materiału w powietrze. Chyba, że malujemy nitromalem, albo jakimś marketowym badziewiem no to koszta rzeczywiście niewielkie. Proszek to świetny kompromis pomiędzy konkretną jakością, a ceną.
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: AndrzejJ » 2014-07-21, 15:34

To jest prawda, ale jakoś u mnie proszek też równy nie wyszedł(pod bakiem jest zaciek ok.40cm, od samej glówki aż po zatrzask siedzenia), nie widać tego więc nie ma problemu.
Chyba nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie malował ramy perłą, zwykły akryl+podkład i nie wyjdzie super drogo. Renolak na ramie też powinien dać radę (jest całkiem wytrzymałą farbą, ramy w nim nie mam, ale mam błotniki w ciagniku, już trochę sie trzyma)
Poprostu nie lubię gdy lakiernik ceni swoją robotę jakby był prezydentem.
Poszedłem do jednej lakierni- 200zł, ale zaczął mlaskać, że mały detal, że dużo zabawy, poszedłem do drugiego- zawołał 700!!!zl za bak i boczki, a nawet komory nie miał, zagadałem ze znajomym, którego ojciec ma zaklad blacharsko-lakierniczy, zapłaciłem 50zl+farba, a jak dowiedział się że jeden chciał 700zł to go wyśmiał, dodam, że jest to bardzo dobry zaklad, a nie jakaś partanina.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: wujcio » 2014-07-22, 00:13

Andrzej sprawa jest taka jak lakiernik ma do pomalowania 3 elementy w samochodzie to masz prawie ponad 700 zł i proste malowanie duże powierzchnie i jedna strona.
Z częściami motocyklowymi jest tak że lakiernik musi zrobić specjalne stojaki uważać aby nie zrobić luja bo to są malutkie elementy i się je źle maluje jak ktoś nie ma wprawy ;)

Renolaki albo akryl są wg mnie za delikatne na ramę bo taki lakier odpryskuje a proszek jest o wiele bardziej elastyczny i odporny na uszkodzenia.

Awatar użytkownika
Bubson
Posty: 41
Rejestracja: 2013-10-20, 22:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '79
WSK Kobuz '78
Lokalizacja: Oborniki
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Bubson » 2014-08-01, 12:01

Panowie podkład epoksydowy lub akrylowy powinienem szlifować przed położeniem ostatecznej warstwy akrylu ?

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: AndrzejJ » 2014-08-01, 14:36

zmatować trzeba na pewno, jak są nierówności to trzeba wyszlifować na równo.

Awatar użytkownika
Bubson
Posty: 41
Rejestracja: 2013-10-20, 22:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '79
WSK Kobuz '78
Lokalizacja: Oborniki
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Bubson » 2014-08-12, 10:25

jeszcze jedno pytanko- jakim papierem najlepiej matować bo próbowałem wczoraj 180 i wychodziło średnio :-/

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: dąbek » 2014-08-12, 12:44

180? Niepoważny jestes? Na mokro 600, później 800, a nawet 1000. Wszystko zależy jak masz położony podkład, czy jest równo rozlany itp.

amper
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-17, 19:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: amper » 2014-12-21, 23:32

Witam mam błotniki pomalowane proszkowo, czy mogę je teraz normalnie polakierować, aby nadać jeszcze większy połysk?

ozi
Posty: 96
Rejestracja: 2013-06-28, 22:58
GG: 0
Moje maszyny: m06b1
Lokalizacja: zielona góra
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: ozi » 2014-12-23, 22:03

wystarczy je zamotować max 800 i na to malowanie na mokro

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: AndrzejJ » 2014-12-24, 23:27

A propos, mam pytanie, czy mogę położyć podkład wałkiem gąbkowym? wiadomo będzie potem dużo szlifowania, ale myślę, że powinno udać się to wyciągnąć na równo?
Mam strasznie słaby pistolet, mogę kupić jakiegoś sico bronze który do podkładu będzie wystarczający, ale 100zł drogą nie lata, a potem to już mi lakiernik na gotowo akrylem przeleci.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość