WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: misiolek » 2014-05-14, 11:34

Musisz wziąc amperomierz i wtedy najlepiej sprawdzić. Z doświadczenia wiem, że ten iskrownik ładuje tylko przy wyłączonych światłach. Jeżeli chcesz jeździć sprzętem po drogach musisz zastosować przeróbkę Załęskiego. W przeciwnym razie cały czas będziesz miał rozładowywany akumulator.
A i bilans prądowy dodatni zaczyna się dopiero gdzieś przy 3000 rpm.
"o święty benzyniarzu ... "

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-05-14, 11:46

na jakich ustawieniach miernika to sprawdzić i gdzie? na biegunach akumulatora?

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: misiolek » 2014-05-14, 13:04

Ustawić miernik na ampery, zakres najlepiej ok. 5A. Podłączasz szeregowo do plusa, tzn. odłaczasz od aku przewód i wpinasz się miernikiem pomiedzy instalacje, a akumulator.
"o święty benzyniarzu ... "

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-05-14, 13:15

i ile amperów powinno prawidłowo wskazywać?

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: misiolek » 2014-05-14, 23:37

Ok. 0.6A na standardowej prądnicy do 1.2A po modernizacji. Przy max obrotach i wyłączonych światłach.
A i małe sprostowanie ... nie ma znaczenia czy obrotomierz wepniesz w + czy -.
"o święty benzyniarzu ... "

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-06-10, 19:24

Jak każdy chyba chciałbym mieć dudka, dziś udało mi się na chwile go mieć, w upalny dzień postanowił schłodzić się w ogródku pod przykrytymi ogórkami. Widuje je od jakiegoś czasu w okolicy domu ale zanim pomyślałem o aparacie zawsze odlatywał.
Tak tak to na mojej ręce to od gorącego kolanka WSKi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
korba222
Posty: 106
Rejestracja: 2007-10-14, 20:48
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik Duży
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: korba222 » 2014-06-11, 11:40

Piękny dudek w ładnym stanie. I jakie nie typowe malowanie. :-)))

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: misiolek » 2014-06-11, 14:22

Śliczny :) nie wiedziałem, że da się tak łatwo złapać :)
"o święty benzyniarzu ... "

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-07-14, 18:33

zrobiłem całe 20 km od poskładania silnika i WSK się kurzy pod kocykiem, niedawno udało mi się zdać prawo jazdy na " motór " i zaczynam niebawem kręcić kilometry. Do końca brakuje mi nadal gum z wąsem. Almot w komlecie z gorzyckim nominałem troszke dzwoni ale tłumacze sobie, że lepiej więcej luzu niż zatartyy tłok. ;D 15-20 km bez postoju na początek to nieprzesada ?

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: misiolek » 2014-07-14, 22:55

Żadna przesada. Jak motor sprawdzony to ogień na tłok i będzie wszystko grać.
"o święty benzyniarzu ... "

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-07-22, 14:33

Jaką długość powienien mieć krótki popychacz? Załęski pisze ze 45mm a ja mam dwa i oba maja po 50mm.
Składam sprzęgło 2 raz bo mi coś nie wysprzęgla do konca i może to wina popychacza? Jaki olej stosujecie do skrzyni zamiast lux 10?

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: piotrBe » 2014-07-22, 17:08

co do popychacza nie mam jak sprawdzić, gdzieś na forum gyło o nim.

Olej? Śmieszna sprawa bo do 175 mam wlane 0,5L hipolu i 0,2L lux, już 300 km nabite i ciągnie jak głupie przed siebie, nic nie ciągnie nie ślizga.

hipol gęsty więc wlej 0,35L i 0,15L lux, ew pokombinuj z proporcjami

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-07-22, 18:59

Kolejne pytanie sprzęgłowe.
Łancuszek miałem rozciagniety jak to tu ktos raz napisał " jak gacie Kalisza" więc założyłem nowy ale współczesny, który jest w porównaniu to starego starnie ciasny tzn ma minimalny luz pozałożeniu. Jaki powieniem być luz nowego łancuszka?
nie chciałbym aby mi się zerwał podczas jazdy.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: piotrBe » 2014-07-22, 21:18

Jak pamiętm książka podaje tylko maksymalne rozciągnięcie łańcuszka. Jeżeli obawiasz się że jest za ciasny tak na proste rozumowanie- napewno byś go nie założył razem z koszem i małą zębatką. Wlazło na swoje miejsce czyli jest ok. Tak to rozumuje.

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-07-29, 15:56

pozycyjne swiatlo z tyłu podczas jazdy na swiatlach drogowych pobiera prąd z akumulatora czy z cewki?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Szczepan » 2014-07-29, 16:37

Z akumulatora, z cewki jest tylko podświetlenie tablicy.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-07-29, 16:48

a czy to nie to samo? w koncu jednowłóknowa żarówka jest pozycyjną a od dołu przez białe szkło oświetla tablicę, stop jest osobno na osobnej żarówce.

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 221
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Kermit » 2014-07-31, 21:35

Pozycyjka i podświetlanie tablicy to ta sama żarówka zasilana przez akumulator.

Awatar użytkownika
Hussar
Posty: 54
Rejestracja: 2014-09-08, 19:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 125 Kos
SHL M11
CZ 350
Lokalizacja: Jelcz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Hussar » 2014-10-28, 07:42

super projekt
pamietasz moze ile mniej wiecej spedziles godzin przy renowacji ?
https://www.facebook.com/motocyklezpolski
Zapraszam na stronę poświęconą Polskim Motocyklom !

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2015-01-14, 21:38

20141012_102821.jpeg
jesienna wietrzenie motóra, póki co stoi w ciepłym garażu i czeka na nowy cylinder bo almot dzwoni i nie jazda na tym...
Gumy na bak, płytkie błotniki i będzie finał.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości