WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-10-24, 17:57

Jeszcze raz witam wszystkich.
We wrześniu stałem się szczęśliwym posiadaczem WSK 125 KOS z 84r.
Co o niej sądzicie?
WP_20141018_003.jpg
Pierwszy widoczny mod jaki zrobiłem to rura wydechowa od 175 i ten mały bagażnik oraz lusterka chlapacz(na razie tylny "poluję"na przedni)wymiana klosza tylnej lampy i wszystkich linek.
Z mechaniki wymieniłem wszystkie cewki i zastąpiłem prostownik selenowy mostkiem gretza i wymieniłem uszczelniacze w przednim zawieszeniu (ciekło strasznie).
A tu foto z "jazdy do SKP"
WP_20140926_002.jpg
Badanie techniczne zakończone sukcesem,motór udało się przerejestrować na mnie i czekam na "twardy dowód".
W okresie zimowym planuję wykonać remont silnika.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: kuba063 » 2014-10-24, 22:43

Tłumik i bagażnik zupełnie nie pasuje. Poza tym wsk fajna
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

yamacher35
Posty: 39
Rejestracja: 2014-05-01, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: wsk kos
Lokalizacja: pabianice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: yamacher35 » 2014-10-25, 14:00

przydała by się listwa aluminiowa pod siedzeniem oraz stopki z tyłu od kosa metalowe

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Szymon_1998 » 2014-10-25, 14:03

yamacher35 pisze:przydała by się listwa aluminiowa pod siedzeniem oraz stopki z tyłu od kosa metalowe
W 1985r. były metalowe stopki pasażera.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-10-25, 15:50

yamacher35 pisze:przydała by się listwa aluminiowa pod siedzeniem oraz stopki z tyłu od kosa metalowe
Stopki jak na razie zostają bez zmian(ze względu na rocznik) a nad siedzeniem intensywnie pracuję.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-10-28, 19:54

WP_20141024_005.jpg
Przyszło kilka drobiazgów z epoki do Kosa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Mateusz WSK » 2014-10-28, 21:09

Chyba wiem od kogo kupiłeś te części ;)

Co to motór nie miał siły sam dojechać do SKP :P ?
Zwolennikiem wydechu od 175 do 125 nie jestem ale nie wygląda źle. Bagażnik słabo wygląda, występowały lepsze :P

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-10-28, 21:37

Mateusz WSK pisze:Chyba wiem od kogo kupiłeś te części ;)

Co to motór nie miał siły sam dojechać do SKP :P ?
Zwolennikiem wydechu od 175 do 125 nie jestem ale nie wygląda źle. Bagażnik słabo wygląda, występowały lepsze :P
Poprzednie badanie techniczne motór miał w 1997r. dlatego wolałem na przyczepce niż na kołach.Namiar na te części znalazłem na forum a dokładnie zainspirowała mnie ta podkładka z gumką pod zbiornik paliwa (teraz już wiem dla czego kilka razy w przeszłości
pękało mi to ucho przy zbiorniku). Rura od czwórki mi się podoba a ten bagażnik to tak jak piszesz-mogło by być coś lepszego.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Savier » 2014-10-28, 22:52

Fajna jamachina, przedni chlapacz powinieneś dostać na skuter dębica. Jakbyś nie mógł znaleźć to pisz.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-04, 16:00

Chlapacz znalazłem dzięki za info.
Pierwszy zakup do kapitalki silnika poczyniony.
Panowie o co chodzi z tym luzem bo te chyba mają C2 a gdzieś przeczytałem że powinno być C3?
WP_20141104_004.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1296
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: czankete » 2014-11-04, 17:47

Kolego łożyska z luzem C2 generalnie nie nadają się do silnika spalinowego i specyficznych warunków w jakich pracuje - zwłaszcza w konfiguracji jak występuje w wsk 125, czyli są w tandemie i to w dodatku usytuowane w sporym odstępie od siebie. Mają luz wewnętrzny mniejszy niż normalny. Możesz mieć już problem z samym złożeniem silnika, nie mówiąc już o możliwości swobodnego obracania wałem po rozgrzaniu silnika i to nawet przy przyzwoicie wycentrowanym wale. Szkoda łożysk i gniazd w karterach. Zmień je na C3.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-04, 19:15

Chciałem dobrze a okazuje się że wyszło jak zawsze.Czy ktoś złożył silnik na C2 i działało prawidłowo?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: franq87 » 2014-11-05, 00:10

Katalog części zamiennych podaje 6203 P66 (C6 o wyższej dokładności, dziś wszystkie łozyska są juz produkowane w P6) lub C6.
Mimo, że wytwórnia luzowała pasowania (dla świętego spokoju) nie oznacza to ,że możemy zastosować łożyska z napięciem wstępnym( takie łozyska stosujemy przy małym obciążeniu promieniowym wału i małych prędkościach obrotowych jednocześnie ze względu na zlikwidowanie mozliwości ślizgania się kulek po bieżni a za tem uszkodzenia łozyska). Po zamontowaniu łożysk z wciskiem na wał i w obudowy luz łozyska maleje ,gdybysmy zamontowali więc łozyska C2 w miejsce gdzie zalecane są co najmniej C3 uzyskamy tam pasowanie ciasne co przy skąpym smarowaniu i podwyższonej temperaturze skutkuje szybkim zniszczeniem ,o ile nie zatarciem łożyska.
Wymień te łożyska jesli to możliwe na właściwe ,praktyka pokazała że C3 zachowują się dobrze.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-05, 08:11

Wielkie DZIĘKI.Czy przypadkiem 6203 nie idzie w piasty kół?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Skinder » 2014-11-05, 08:52

6302

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-06, 18:43

Łożyska wymieniłem na 6302 będą do piast a te właściwe na wał zostały zamówione,jeszcze raz dzięki za info.
A tu fotka dla jednego z nas (może jeszcze komuś się przyda).
Grubość pręta to 4.7mm a sprężyny to 2.5mm
WP_20141106_007.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-07, 12:17

Panowie dziś przyszedł mi wał z epoki po regeneracji,na pierwszy rzut oka wygląda poczciwie (czopy,gwinty,kliny ok) natomiast mam pytanie co do luzów korby a mianowicie luzu góra-dół nie czuję ale wyczuwam minimalny luz na boki,czy tak być powinno???
Po stuknięciu w główkę korby dłonią nie wydaje żadnych dźwięków,tulejka wymieniona.
A to mały zestaw z cylkiem od fnanqa87.
WP_20141107_004.jpg
I mój nowy nabytek a mianowicie ściągacze do karterów (piter_dzn jeszcze raz dzięki)
WP_20141107_002.jpg
Przyrząd do wyciskania sworzni wykonam sam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1296
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: czankete » 2014-11-07, 12:26

brobmw pisze:Panowie dziś przyszedł mi wał z epoki po regeneracji,na pierwszy rzut oka wygląda poczciwie (czopy,gwinty,kliny ok) natomiast mam pytanie co do luzów korby a mianowicie luzu góra-dół nie czuję ale wyczuwam minimalny luz na boki,czy tak być powinno??? Po stuknięciu w główkę korby dłonią nie wydaje żadnych dźwięków
...tak powinno być - jak trzymasz w dłoni za korbowód wał swobodnie zwisający własnym ciężarem a drugą uderzysz w główkę korbowodu i brak jest odgłosu stuknięcia to oznacza, że jest ok. Delikatny luz poosiowy (na boki) musi być ;-)

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: mariusz30003 » 2014-11-07, 21:30

Aluminiowy cylinder moim zdaniem jest fuj. Jeszcze na rynku nie brakuje żeliwnych oryginałów w przystępnych cenach. Lepszy żeliwny IV szlif niż nominalny aluminiowy brzydal.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-07, 21:48

mariusz30003 pisze:Aluminiowy cylinder moim zdaniem jest fuj. Jeszcze na rynku nie brakuje żeliwnych oryginałów w przystępnych cenach. Lepszy żeliwny IV szlif niż nominalny aluminiowy brzydal.
Ale to ori cylinder zmd i w tym okresie z którego jest mój motór fabrycznie były montowane cylindry aluminiowe a poza tym mi podoba się alu.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości