WSK M06B3 Lelek 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Szymon_1998 » 2014-09-30, 15:59

Jak lata się nie będą zgadzać? Toć produkowali zwykłe B3 w tych latach co lelka. :P
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

mate989
Posty: 57
Rejestracja: 2010-12-31, 13:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK(S1, S2, lelek, dudek, kos)
SHL(gazela, M11);beta EVO
Lokalizacja: koło Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: mate989 » 2014-10-05, 23:32

Wracając do kolorów przedstawiam zdj mojego nowo nabytego Lelka, na którym widać dość dobrze kolor błotników. Po próbie dokonania doboru koloru z palety RAL wraz z pomocą "kobiecego oka" stwierdziliśmy iż będzie to 7040. Ważna fakt to rocznik mojego Lelka czyli 1975.Co do bahama yellow na zbiorniku zamiast palety RAL wybiorę w trakcie prac remontowych dorobienie koloru przez sklep lakierniczy tak aby zachować oryginalny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię części do WSK TRIAL (pw).

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: trollfireblade » 2014-10-06, 19:53

co do błotników to już przerabiany temat, w oryginale były zielonkawe popielate kremowe i wariacje tych kolorów i wszystkie w oryginale.Malowali czym mieli. A co do Twojego koloru to napewno nie jest oryginalny - dziwnym trafem osłona wydechu ma ten sam kolor a powinna być chromowana,co pozwala domniemywać że ktoś to pomalował później.

mate989
Posty: 57
Rejestracja: 2010-12-31, 13:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK(S1, S2, lelek, dudek, kos)
SHL(gazela, M11);beta EVO
Lokalizacja: koło Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: mate989 » 2014-10-06, 21:32

Dziwi mnie to że po oględzinach zdjęć jesteś w stanie powiedzieć że nie jest to oryginalny kolor, i jesteś tego pewien, a nie widziałeś motocykla. Ja jestem zdania że nikt go nie przemalował a potwierdzić to mogę tym że jestem w trakcie remontu motoru, i ściągając starą warstwę lakieru z błotnika po podkładzie jest metal. Z motorami działam już od dawna i wątpię że ktoś kto miał by go przemalować ściągał by stary lakier do gołej blachy. Z ciekawostek nr ramy zaczyna się od 14814 rocznik 75. Po przeczytaniu wszystkich odpowiedzi w tym dziale, sądzę że Lelki z początku produkcji mogły mieć malowane błotniki w ciemnym odcieniu.
Kupię części do WSK TRIAL (pw).

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2014-10-06, 22:08

Osłony były malowane, generalnie na inny kolor jak błotniki. Moim zdaniem to było przemalowywane, ale zrobisz jak uważasz :).

mate989
Posty: 57
Rejestracja: 2010-12-31, 13:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK(S1, S2, lelek, dudek, kos)
SHL(gazela, M11);beta EVO
Lokalizacja: koło Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: mate989 » 2014-10-06, 22:48

Niestety średnio mi się podoba ten kolor. Jednak chcę zachować oryginał.
Kupię części do WSK TRIAL (pw).

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2014-10-06, 22:51

Głupota, ja malowałbym po ludzku...

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: trollfireblade » 2014-10-08, 16:27

Nie unoś sie tak, wyrażam swoją opinie, moze napisze co pozwala twierdzić ze jest to nie oryginalny kolor.
- osłona tłumika w tym samym kolorze
- nigdy nie widziałem fioletowych błotników w wsk a widziałem ich wiele
- nie powinno być podkładu (jestem w posiadaniu oryginalnych, nowych błotników do lelka i nie ma tam podkładu, od razu kolor)
- pozatym wybacz ale kolor jest paskudny i nie pasuje do yellow bahama, nawet w głębokim PRL-u to by nie przeszło

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2014-10-18, 13:37

Ktoś kiedyś pytał o linki - u mnie to wygląda tak:
gazu, pancerze 109,5cm, środek 119cm (dorabiana tak, żeby pasowała)
Prędkościomierza, nieprofesjonalnie mierząc, 79,5cm. Raczej krótsza niż dłuższa - pyknąłem tyle ile się da na skręconym sprzęcie. Może jak przyjdzie mi to rozbierać to przyjrzę się bliżej :-> .
Linka sprzęgła i hamulca przedniego - standardowe od wueski trójki. Na zdjeciach:
IMG_20141018_125656.jpg
IMG_20141018_125646.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: czankete » 2014-10-19, 18:41

Savier pisze:Ktoś kiedyś pytał o linki - u mnie to wygląda tak:
gazu, pancerze 109,5cm, środek 119cm (dorabiana tak, żeby pasowała)
Prędkościomierza, nieprofesjonalnie mierząc, 79,5cm. Raczej krótsza niż dłuższa
Tak, tak jakiś czas temu ja pytałem o długość pancerza linki licznika :-)

...dzisiaj (z braku możliwości zakupu czy to nowej czy używanej linki) ostatecznie dorobiłem dla siebie linkę licznika wykorzystując ori linkę z forda sierry (ma idealnie te same średnice, wymiary podejścia pod licznik, osłonę pancerza, wygląd zewnętrzny i co najważniejsze bezinwazyjne daje się zamocować w krućcu napędowym oraz oryginalnych kołnierzach mocujących, jakby tego było mało z fordowskiej linki wykorzystałem p&p plastikowy pierścień zabezpieczający przed "wypadaniem" samej linki z pancerza) - porównując na różnych zdjęciach i dobierając długość nazwijmy to eksperymentalnie wyszła mi linka o optymalnej długości pancerza 85cm ;-)

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: bartosz1907 » 2014-11-01, 11:17

mam pytanie: jaki wzór tabliczki znamionowej był montowany do lelka w roku 76?

i jeszcze pytanie nr 2: jaki jest rozmiar uszczelniaczy ( oringów?) montowanych w ułożyskowaniu wahacza ( 4 szt ) ?

w katalogu części wsk b3 podany jest tylko numer m17.33.31.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: daroohd » 2014-11-22, 14:05

Witam
Oto nowy lelek na forum
Wiejec będzie w moim poście.
pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Miko
Posty: 83
Rejestracja: 2014-09-11, 12:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Lelek
Lokalizacja: Ząbki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Miko » 2015-01-03, 21:52

Orientuje się ktos czy błotnik przedni od lelka rozni się czymś od zwykłej wski?

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: peter125-175 » 2015-01-03, 21:59

Miko pisze:Orientuje się ktos czy błotnik przedni od lelka rozni się czymś od zwykłej wski?
To jest zupełnie inny niż zwykłej wsk.

Miko
Posty: 83
Rejestracja: 2014-09-11, 12:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Lelek
Lokalizacja: Ząbki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Miko » 2015-01-03, 23:02

Ale np od gila wyglada identycznie poza otworami

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: daroohd » 2015-01-05, 09:12

Panowie przyszła zima chciałem sobie pośmigać ale na seryjnych oponach jest masakra nie da się jechać na trawie idzie bokiem ;;)
Mysle o zienie oponek jaka polecacie na allegro znalazłem 3 18x3,0
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jaka będzie najlepsza. Proszę o opinie jak ktoś ma jedna z w/w o jakoś jazdy.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2015-01-05, 11:13

Błotnik w lelku/S2 jest inny niż w Gilu itp.
Naprawdę chcesz śmigać w zimę? :) Takie opony wykluczają jazdę po asfalcie, poza tym 'som gunwniane'. Kasa w błoto, nie sądzisz? :D

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Sebastian440 » 2015-01-05, 11:22

Ja s2 śmigałem na kostkach i problemu nie było. Ba nawet na wyścigach dobrze się spisywały :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: daroohd » 2015-01-06, 11:02

Wsk traktuje do jazdy od czasu do czasu, lelek w mojej głowie ma naturę lekko polna a nie asfaltową, teraz chciałem se śmignąć i jest masakra koło sie ślizga a motor stoi ;((.. Miałem Dr ke i na oponie terenowej dobrze sie śmigało na asfalcie wiadomo nie prowadzi sie jak zwykła a zwłaszcza w większej prędkości ale wsk 125 większe prędkości na drodze odpadają.
A co myślicie o tym 2 typie bieżnika.

mrowka95
Posty: 14
Rejestracja: 2013-03-18, 19:57
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125/Komar/Romet Ogar/Romet t-1/Shl m11/Cz 175 sport
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: mrowka95 » 2015-04-12, 10:35

Panowie u znajomego stoi pewna wska wydaję mi się że to lelek. Wska ma błotnik dolny i zrobione 2 mocowania zacisniete na ladze głeboki tylny również . Zawieszenie takie jak od lelka (napewno nie od kosa bo mocowan nie ma na blotnik ),lampa mocowanie oraz konsola też , bak z wysokim wlewem + przykrecane emblematy lecz tłumik dolny dziwi mnie to bardzo i szukam punktu zaczepienia co to może być :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości