franq87 pisze:Pasowanie ma być na 0,05- 0,07mm na ciaśniejszym będzie się tłok wieszał..
Zagadka rozwiązana.
Po zrobieniu faz na oknach złożyłem raz jeszcze, bez efektu.
Ponieważ ciężko jest wybadać ww. luz na tłoku z pierścieniami nadzianym na korbowód to wydobywszy/rozbroiwszy przystąpiłem do pomiarów "na oko" bo innym instrumentem akurat nie dysponowałem
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
No więc na oko latał ten tłok trochę za luźno IMO, dla porównania skanibalizowałem stojący obok silnik W2 kolegi Kalosa przeznaczony do remontu w bliżej nieokreślonej przyszłości. Okazało się, że luz na moim ganc nówka zestawie jest porównywalny do tego na totalnie zużytym silniku
![:(](./images/smilies/sad.gif)
.
Generalnie słabość. Zależało mi na tym cylindrze, bo:
1. Jest z takiego silnika jak mój (bez gum)
2. Został pięknie wypiaskowany
3. Spasowałem sobie okna z karterami
Tak więc poleciało kilka niecenzuralnych słów w eter.... no ale trudno.
Na drugi dzień Kamrat K54 wziął pod pachę oba cylindry i tłoki i pojechał do zakładu, w którym to wykonano szlif.
Panowie pomierzyli i stwierdzili (byli bardzo przekonujący) że luz jest obecnie na 7 setek, robiony był na 5 setek, ale tłok "nie trzyma wymiaru" i widocznie starła się na nim minimalnie powłoka
![:/](./images/smilies/confused.gif)
.
Trudno uwierzyć, bo silnik pochodził raptem max 15 minut...
Nie wdając się w dalsze dysputy, albowiem czas tutaj był kluczową zmienną K54 próbował zlecić szlif tego drugiego cylindra, panowie orzekli, że zrobią pasowanie takie jakie sobie zażyczymy, więc zażyczyłem sobie 4 setki żeby wziąć lekki margines na ew. ponowną pomyłkę tłumaczoną wycieraniem się powłok na tłoku*
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Niestety po pomiarach drugiego cylindra okazało się, że da się tego zrobić ponieważ miejscami jest on zbyt zużyty....
Tak więc w połowie wczorajszego dnia zostałem nadal z nierozwiązanym problemem (ale bardzo dziękuję Ci Krzysiu za fatygę!!!).
Wpadł mi do głowy chytry plan - skoro i tak mam szukać cylindra, tłok rzekomo* nie trzyma wymiaru, to może zakupić w geesie za rogiem najzwyklejszy tłok na 1 szlif i zrobić próbę?
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
. Po pracy pognałem Kobuzem Kalosa na Nowolipki 15, zakupiłem tłok i parę innych szpejów przy okazji. Próby na sucho wykazały, że tłok ów ciaśniej lata w moim cylindrze niż ten, który tam ma być. Niestety nie jest on wykonany z taką precyzją jak ten od Aliena, no i nie wiadomo z jakich klamek tudzież z puszek którego browaru było aluminium, z którego go odlano
![:/](./images/smilies/confused.gif)
. Poprawiłem rowki na segery, bo na oko to były tylko lekko zaznaczone miejsca gdzie powinny być
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
i złożyłem to wszystko do kupy.
Efekt - jak dla mnie bomba
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Po tym "śrutowniku", który był wcześniej przyjemne dumdumczenie....
Został mi w łapach tłok Aliena 61,18, będę więc w międzyczasie szukał cylindra, który nada się do szlifu pod ten tłok, albo nabędę od kolegi Aliena drugi tłok na wyższy szlif bo docelowo chciałbym aby się w tym silniku znalazł.
Tutaj można usłyszeć i poczuć różnicę:
https://www.youtube.com/watch?v=xmevernmRN8
https://www.youtube.com/watch?v=-P8KXDqmfcg
*-rzekomo - żeby było jasne, nie roszczę żadnych pretensji do producenta tłoka !!
![:)](./images/smilies/smile.gif)