WSK 175@200ccm

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

WSK 175@200ccm

Post autor: pawlik118 » 2015-05-10, 13:38

Cześć, wczoraj widziałem na moto bazarze cylinder WSK 175 rozwiercony na z 61mm na 65mm, z dopasowanym tłokiem od Jawy 250 (tłok lekko stoczony z góry). Powoduje to zwiększenie pojemności do 197ccm. Tłok ten jest wyższy o ok. 1cm, i w tym celu pod taki cylinder trzeba podłożyć podkładkę. Podobno różnica w mocy jest duża, a temat sprawdzony jak twierdził sprzedawca.

Co myślicie o takim pomyśle? macie jakieś doświadczenia? Mnie osobiście to nie przekonuje (trwałość, i inne), ale ciekaw jestem czy zwiększenie mocy jest odczuwalne.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175@200ccm

Post autor: Muciek » 2015-05-10, 14:08

Samo wrzucenie większego tłoka dużo nie da bez ruszania kanałów. Coś z dołu mocy może przybędzie ale góra zesłabnie. Seba ma triala na takim tłoku ale tam korba z wfm jest , więc chyba sama podkładka nie wystarczy. Tłok jawy to słaby pomysł, 3 ciężkie pierścienie i sam tłok który lekki nie jest. Niewarto.

adam12
Posty: 24
Rejestracja: 2014-02-08, 18:54
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175@200ccm

Post autor: adam12 » 2015-05-12, 14:32

Najlepiej trzeba by zrobić taką przeróbkę.Tylko jawa ma sworzeń 15mm to nową tulejką w główkę.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175@200ccm

Post autor: raflo87 » 2015-05-12, 19:54

Lepiej zrobiłbyś montując tłok AK20 od Aliena + dobrą korektę kanałów.
Przy średnicy 65mm trzeba też toczyć głowicę i dopasować do niej tłok.
Żywotność tulei też pozostawia wiele do życzenia ( jest cienka , gorzej odprowadza ciepło i może przebić do Alu w niektórych miejscach ), jeździłem na tłoku Wossnera 65,5mm i orginalnej tulei.
Dodatkowo sworzeń 15mm a reszta tak jak Muciek mówi... nie warto.

Kater
Posty: 9
Rejestracja: 2011-10-06, 13:47
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: kielce
Kontaktowanie:

Re: WSK 175@200ccm

Post autor: Kater » 2015-05-12, 20:35

tuleja w 175 ma 69 mm po zewnętrznej (mam cylka pod ręką to zmierzyłem) po szlifie szlifie zostało by 2 mm ścianki na stronę co jest bardzo mało i tuleja mogła by się złamać co widziałem w nominalnych cylach.

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175@200ccm

Post autor: pawlik118 » 2015-05-12, 21:04

Widziałem taką przeróbkę, ścianka była bardzo cienka, z u dołu była przeszlifowana do aluminium. Jest wiele przeciw, trwałość wibracje. Ciekawe jednak z drugiej strony jakby to jeździło (z czystej ciekawości).

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175@200ccm

Post autor: Muciek » 2015-05-12, 21:17

2mm ścianki jest aż nadto, ale ori tuleja nie jest walcem po zewnątrz tylko jakimś odlewem z nieregularnym kształtem.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175@200ccm

Post autor: Sebastian440 » 2015-05-12, 22:19

Przy 65 mm przebiło mi alu nad ssącym. Nie warto.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości