montaz tlok sworzen

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-21, 17:56

Witam otoz nie znalazłem podobnego tematu i mam pytanko do was jak w swoich wsk-ach montujecie sworzen tłok? bo jak montowałem u siebie to wchodzilpod naciskiem palca i gdy jade na 4 biegu silnik jest pod obciazeniem to takie dziwny szelest jest w cylindrze.

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-22, 13:40

Hehe czy nikt z forum nie podpowie jak to sprawnie i prawidłowo zrobic ;D

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: misiolek » 2015-05-22, 14:30

Luźny sworzeń nie szeleści tylko tłucze w całym zakresie obrotów.
Więc skąd mamy wiedzieć co tam Ci się dzieje ?
Tylko na 4 szeleści? Jak tak to chyba wiesz gdzie tkwi przyczyna
"o święty benzyniarzu ... "

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-22, 15:13

To co innego to moze byc? dodam tylko jak silnik jest zimny problemu niema dopiero jak sie nagrzewa to pod obciazeniem jest własnie taki szelest i tylko na 4 na innych nic nie słychac.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: Muciek » 2015-05-22, 16:04

Nagraj film....

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-23, 06:27

Niestety nie posiadam kamerki moze aparatem uda mi sie nagrac. Głownie to mi chodzi jak wy u siebie montujecie sworznie czy na zimno na goraco? dodam ze mam tłok z almota i tam sworzen wchodzi pod naciskiem palca a ten sam sworzen nie wchodzi juz tak w tłok gorzycki tak jakby były wieksze otwory w tłoku almotowskim pod sworzen. Mam tlok gorzycki ale nawet jak podgrzeje piasty tloka to sworzen ciezko wchodzi wejdzie troche i lipa dlatego załozyłem almotowski. Dlatego chciałem wiedziec czy macie jakies na to swoje patenty :-)

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: brobmw » 2015-05-23, 07:00

Ja używam ściągacza/"wciskacza" do sworzni zrobionego własnoręcznie a pomysł zaczerpnięty z forum.
Mimo wszystko podgrzewam tłok.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: franq87 » 2015-05-23, 11:53

Kamyk bo ja zwariuje. Cylinder był robiony pod tłok gorzycki a ty kupiłeś almota bo sworzeń nie wchodził pod naciskiem palca? (o popiepszonym pasowaniu już nie chcę nawet wspominać) Sworzeń montuje się za pomocą nawet zwykłej śruby ,nakrętki i miękkiej podkładki. W książkach sa podane wartości z jakim wciskiem są montowane sworznie w tym silniku ,nie są to oczywiście duże wartości ,ale z racji pasowania ciasnego palcem sworznia nie wciśniesz. Do tego piasty tłoka mają selekcję ,więc jakiś wschodni sworzeń mógł być za ciasny, trzeba było zmierzyć lub kupić oryginalny sworzeń tej samej selekcji. Jednak hałas na czwartym biegu to zupełnie inna przyczyna, włącz myślenie .Przy zbyt dużym luzie poosiowym wałka zdawczego jest taki hałas na czwórce jakby cos tam szalało. Zdejmij pokrywę prądnicy i sprawdź czy wałek z zębatką daje się wysunąć i wsunąć.

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-23, 13:01

Nie Krzysku twojego jeszcze nie montowałem cylindra lezy z tłokiem na pólce :-) narazie eksplatuje swój stary cylinder ktory dwa lata temu miał robiony szlif pod almota. Nic jeszcze posprawdzam te zebatke ale tak jak mowie ten dzwiek jest słyszalny z cylindra dzieki za rade :-) moze zamontuje twoj cylinder i zobacze czy cos bedzie sie działo. A powiedz na ciepło montujesz sworznie?

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: franq87 » 2015-05-23, 17:02

Y a to że my się znamy? ;D wybacz ,że nie mogę Cię skojarzyć.
Gdyby to była wina luźnego sworznia to tak jak pisał misiolek tłukło by się cały czas.
Swoją drogą ciekawy przypadek film faktycznie dużo by pomógł.
Jeśli o montaż chodzi to duże/grube tłoki grzeję ,te to nie, dobrze naoliwiony sworzeń wciąga się bardzo ładnie. Tylko, że jak jest sworzeń rzemieślniczy, to go zawsze poleruję i jak trzeba poprawiam wymiar.

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-23, 19:34

Tak tak kilka razy rozmawialismy telefonicznie :-) wczesniej myslałem wiem ze to głupio zabrzmi ze moze zabezpieczenia taki dzwiek wydaja nie jest to stukot tylko sam niewiem jak to okreslic moze mi sie uda cos nagrac i dzieje sie to tylko jak jest motorek jest ciepły po paru kilometrach jazdy np pod jakies wzniesienie na 4 biegu cos tam słychac a jak jade ze silnik ma wyzsze obroty to spokoj albo dam na nizszy bieg. Moze to pierscienienie niemam pojecia . Wsk-a fajnie pali jezdzi tylko ten mankament mnie wkurza. :evil:

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: franq87 » 2015-05-23, 19:52

A powiedz jak z tym dźwiękiem było- pojawił się z czasem, czy po złożeniu silnika? Naprawdę jeżeli ten dźwięk jest tylko na jednym biegu to nie można szukać w cylindrze. Chyba że po prostu po zredukowaniu biegu obroty wzrastają i ten szelest ginie. Czy na niskich obrotach pod obciążeniem na innych biegach naprawdę nic nie słychać?

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-23, 20:32

Nie wychwyciłem na innym biegu ale to tak jak piszesz moze przez obroty. A co do dzwieku to tak po zlożeniu silnika wałek niemiał luzu po dystansowaniu skrzyni. Wiesz co wymieniłem te zabezpieczenia bo poprzednie nie siedziały za ciasno i po złozeniu jakies kilkanascie kilometrow było cichutko pomyslałem ze moze to to a potem zas sie pojawil ten szelest niewiem czy jakis tlok wibracji dostaje czy cos bo tak jak mowie wyraznie to w cylindrze słychac kiedys pisałes mi ze mam za luzny tlok w cylindrze https://youtu.be/Mku2Q5D7SII a tu link do pracy silnika co kiedys pisalismy :-)

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: franq87 » 2015-05-23, 21:19

Już wszystko pamiętam ;) miałeś jakiegos pecha to z cylindrem ,to z wałem... złożyłeś ten silnik z powrotem na starych częściach?

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-23, 21:41

Na szczescie wał mi wyprostował taki gosciu z Czestochowy za luzny byl na sworzniu dorobił mi :-) jedynie to poprzedni tłok i cylinder załozyłem takze niewiem moze ten koles co mi szlif robił cos zepsuł no niewiem po szlifie i na tym tłoku tak sie dzieje. Musze ten Twoj zalozyc tylko z tym sworzniem musze jakos zaradzić:)

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: franq87 » 2015-05-23, 22:24

Rozumiem, czyli Bayu teraz powinien mi coś odszczekać.
A jaką tłok ma selekcję pod sworzeń? I jaki sworzeń tam pasowałeś?(chodzi mi o producenta)

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-23, 22:28

Gosciu twierdził ze na zimno wał był skladany dlatego tak to sie poprzestawiało. Twoj gorzycki chyba ma zielona selekcje ja kupywałem chyba od Ciebie czerwona i ten bodajze pasowałem.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: franq87 » 2015-05-23, 22:48

Czerwony sworzeń w zielone piasty powinien dać się wcisnąć bez problemów. Jak masz ten zestaw, to możesz śmiało montować. Gdybyś miał jakieś pytania co do montażu to co się da to sie podpowie.
Jeżeli otwory pod czop się wyszlifuje i wykonuje się nowy nadwymiarowy czop pod te otwory, nie trzeba grzać do montażu ,Bayu wciskał gotowy czop w stare dziury więc różnie mogło później być. Ważne że Ci ten wał poprawili .

kamyk1
Posty: 154
Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk175
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: kamyk1 » 2015-05-23, 23:02

No niewiem w kazdym bac razie narazie jezdzi. Jeszcze popatrze jakie mam te sworznie wstawie drugi cylinder zobaczymy.Dzieki za poswiecony czas.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: montaz tlok sworzen

Post autor: ŻbiKu » 2015-05-25, 19:39

Witam wszystkich po przerwie, postaram się zaglądać częściej ;) Kilka słów ode mnie z mojej pracy dyplomowej, którą był remont mojego silnika WSK 175 :) Powinno rozwiać to wszelkie niejasności.
6.2.9. Głowica, cylinder, tłok, sworzeń tłokowy
Przed montażem nowych pierścieni na tłok należy sprawdzić czy szczelina między zamkami pierścieni jest odpowiednia, ponieważ ma to znaczący wpływ na żywotność pierścieni. W celu ich sprawdzenia i ewentualnej korekty pierścienie należy włożyć do nowego cylindra lub cylindra po regeneracji i za pomocą szczelinomierza zmierzyć szczelinę między ich końcami. Prawidłowa wartość to 0,2 – 0,35mm. Szczelina nie może być mniejsza być mniejsza niż 0,15mm ani większa jak 0,35mm. Biorąc pod uwagę te dane optymalna wartość szczeliny to 0,25mm. Korektę należy wykonać spiłowując je pilnikiem do metalu. Kolejny krok to sprawdzenie ułożenia pierścieni w rowkach tłoka. Pierścień należy obrócić po całym obwodzie tłoka – nie mogą wystąpić żadne opory czy zacięcia. Ponadto odstęp między krawędzią tłoka a krawędzią pierścieni powinien wynosić 0,02 – 0,05mm. Do wykonania tego pomiaru, również używa się szczelinomierza. Do montażu pierścieni tłokowych można użyć blaszek po żyletkach lub listków szczelinomierza umieszczając je między powierzchnią pierścienia a powierzchnią tłoka, przynajmniej w trzech punktach. Celem tego jest równomierne osadzanie pierścienia w rowku. W silniku W2 – B górny pierścień tłoka musi być wykonany ze stopu z domieszką chromu. Należy zwrócić na to uwagę przy kupnie i montażu. Zagadnienie montażu tłoka i sworznia jest bardzo proste – do montażu sworznia można użyć tego samego przyrządu co do jego demontażu (rys. 6.17), wykluczając tuleję, ponieważ jest zbędna. Tłok, sworzeń i łożysko ślizgowe w główce korbowodu należy posmarować olejem do mieszanki olejowo – benzynowej. Tłok posiada zawsze jedną piastę wprowadzającą sworzeń, oznacza to, że sworzeń można wsadzić do pewnego stopnia bez użycia znacznej siły. Należy sprawdzić, która to z piast i wciskać sworzeń od jej strony, na tyle by wyszedł z piasty wewnątrz tłoka na około 2mm. Teraz można przystąpić do montażu tłoka na korbowodzie, 2mm wystającego wewnątrz sworznia ułatwia proste wprowadzenie go do tulei w głów-ce korbowodu. Uwaga – tłok na zewnątrz denka posiada strzałkę, oznacza ona kierunek wylotu spalin, tak więc należy go zamontować strzałką w stronę okna wydechowego (rys. 6.16). Sworzeń powinien dać się wcisnąć płynnie, bez znacz-nych oporów, do tego momentu aż po każdej ze stron tłoka w gniazdach ukażą się rowki na pierścienie zabezpieczające, które następnie należy zamontować.


Rys. 6.16. Denko nowego tłoka z wybitą strzałką (1 – strzałka na denku tłoka ustalająca kierunek montażu).



Rys. 6.17. Montaż sworznia za pomocą przyrządu.
Następnym etapem jest montaż cylindra i głowicy, który przebiega następująco:
• powierzchnię gładzi cylindra należy nasmarować olejem do mieszanki paliwowo – olejowej,
• ze skrzyni korbowej wyciągnąć szmatę,
• powierzchnię styku karteru i cylindra należy odtłuścić rozpuszczalnikiem typu nitro,
• powierzchnię styku karteru z cylindrem nasmarować środkiem uszczelniającym hermetyk, założyć uszczelkę i od zewnętrznej strony również ją nasmarować tym środkiem – uszczelka nie powinna wystawać do wewnątrz skrzyni korbowej,
• cylinder założyć na 4 szpile mocujące i powoli zsuwać go w dół do momentu zetknięcia się z górnym pierścieniem tłoka,
• pierścień należy tak ścisnąć by zamknął się na swoim zamku i cylinder osunął się niżej, z drugim pierścieniem należy postąpić tak samo,
• cylinder powinien sam osunąć się w dół i zatrzymać w pewnym momencie – od strony kanału ssącego należy palcem docisnąć pierścienie, tak by cylinder swobodnie opadł i oparł się na bloku silnika,
• od góry docisnąć rękoma, by mieć pewność że cylinder opadł do samego końca,
• na cylinder położyć blaszaną uszczelkę i założyć głowicę, upewniając się że uszczelka nigdzie nie wystaje,
• głowicę należy dokręcić zachowując krzyżowość,
• wkręcić do głowicy nową świecę zapłonową, z ustawioną przerwą 0,6 – 0,7mm.
Fabrycznie między cylindrem i głowicą nie było uszczelki, jednak po latach pracy w wielu przypadkach należy taką założyć. Uszczelka głowicy czeskiego motocykla CZ – idealnie pokrywa się z zagłębieniem w głowicy silnika WSK. Drugie rozwiązanie to dotarcie głowicy i cylindra do siebie, za pomocą pasty do docierania zaworów. Jednak po każdym demontażu głowicy czynność należy powtórzyć, co sprawia, że jest to czasochłonne i wymaga zdjęcia cylindra, dlatego zdaniem autora pracy najlepszym rozwiązaniem jest montaż uszczelki której grubość nie przekracza 0,3mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości