WSK 125 - Remont silnika

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-08, 21:00

Witam,
dziś rozebrałem silnik (m06 b3 kos/gil) do zera i moje pytania są następujące:
- Co to za spawy na wale?
Zdjcie3415.jpg
- Czy to jest oryginalny wał?
- Czy opłaca się go regenerować?
- Ile kosztuje regeneracja?
Pozdrawiam :?

@edit
Czy ma ktoś schematy budowy silnika (m06 b3 kos/gil)? Coś tego typu jak niżej.
2306945500_1351264867.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-06-08, 21:05 przez wsk.waldo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: brobmw » 2015-06-08, 21:02

Regeneracja nie warta zachodu. Za tą kasę kup Duelsa.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-08, 21:33

@up
jaka cena takiego wału i gdzie go mogę znaleźć? Tylko korbowody są tej firmy.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: franq87 » 2015-06-08, 22:41


Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-08, 22:45

A ile kosztuje regeneracja wału? ~~

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: franq87 » 2015-06-08, 22:50

Tu masz schemat:
http://www.wueska.pl/instrukcje/Naprawa ... SKa.pl.pdf
Regeneracja wału(czyli naprawa wszystkiego) ok 200-250zł
Wymiana samego korbowodu ok 40zł plus cena korby ,w twoim przypadku jednak byłby to zabieg bezsensowny.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-09, 18:22

jak nazywa się ta część? Gwint poszedł...
Zdjcie3421.jpg
Zdjcie3425.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pyra81
Posty: 38
Rejestracja: 2011-10-15, 22:32
GG: 0
Moje maszyny: KOBUZ,M06-64, M04,M11,WFM,TROPHY, TS350,CZ350, Osa, JunakM10
Lokalizacja: Bydgoszcz/Żnin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: pyra81 » 2015-06-09, 18:34

Wałek zdawczy. Ale nakrętka raczej nie orginalna.

marcin3ta
Posty: 417
Rejestracja: 2013-03-01, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek bak kobuz exsport
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: marcin3ta » 2015-06-09, 21:44

ta nakrętka moze być od wsk .

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-09, 22:39

http://allegro.pl/lozyska-simering-uszc ... 98308.html
Opłaca się kupić taki zestaw? Czy to są jakieś lipne łożyska?
Zdjcie3410.jpg
@edit
Jedno z moich wybitych łożysk było kryte. Jak to jest? W komplecie nie ma krytego żadnego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-06-09, 22:46 przez wsk.waldo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: brobmw » 2015-06-09, 22:45

Osobiście bym tego nie kupił,to cena dobrych zimeringów a gdzie tam reszta...
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

SzwagierWSK
Posty: 4
Rejestracja: 2015-06-01, 21:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: SzwagierWSK » 2015-06-09, 22:47

Ja bym nie kupił te łożyska to pewnie najtańsze badziewie.
Pozdrawiam i zapraszam na mój blog http://couszwagrapiszczy.blogspot.com/

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-09, 22:50

Jest jakieś kryte łożysko w silniku? Jedno wybiłem kryte.
Ostatnio zmieniony 2015-06-09, 23:34 przez wsk.waldo, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: brobmw » 2015-06-09, 22:56

wsk.waldo pisze:Jest jakieś kryte łożysko w silniku? Jedno wybiłem kryte.
Teoretycznie być nie powinno.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-09, 23:35

- Jakiej firmy polecacie nowy cylinder?

- Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie "włącznika STOP" jak tam jest cały układ zamontowany? U mnie jest jakaś przeróbka niedziałająca... :/

- Czy ma ktoś jakieś schematy silnika? Można się pogubić z tymi podkładkami itp. jeśli ktoś rozbiera silnik po raz pierwszy. Ja znalazłem tylko taki:
silnikbezwnetrza.jpg
- Co w tych miejscach w oryginałach co było? U mnie są dwie miedziane podkładki z których cieknie... :faint:
Bez tytułu.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marcin3ta
Posty: 417
Rejestracja: 2013-03-01, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek bak kobuz exsport
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: marcin3ta » 2015-06-10, 21:35

dwie fibry

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: Sarmat » 2015-06-10, 22:18

wsk.waldo pisze:- Jakiej firmy polecacie nowy cylinder?
ZMD? Najlepiej oddać stary do regeneracji.
wsk.waldo pisze: - Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie "włącznika STOP" jak tam jest cały układ zamontowany? U mnie jest jakaś przeróbka niedziałająca... :/
Prosz Obrazek
To dla dwururki, dla jedno może być ze sprężynką, ale nie pamiętam. generalnie chodzi o przyspawany popychacz do stopki hamulca co zresztą ładnie widać.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: Mateusz WSK » 2015-06-10, 22:43

Chłopie nie stosuj tego chińskiego szmelcu, będziesz żałował.
Co do cylindra to oddaj do szlifu ORYGINALNY + do tego DOBRY tłok.

fenq
Posty: 139
Rejestracja: 2014-07-15, 07:17
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 82r
Lokalizacja: POLSKA, PODKARPACIE
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: fenq » 2015-06-11, 14:26

A te wały to są coś warte? Z jednej strony są opinie aby unikać nowych a z drugiej tutaj taki proponujecie, dlatego pytam, żeby ktoś jeszcze się wypowiedział.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: Mixol » 2015-06-11, 16:26

Tylko PRL, lepiej regenerować stary o ile można lub kupić używkę niż kupić azjatycki.Tym bardziej że znam ten sklep.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości