Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

Post autor: man on the WSK » 2016-01-07, 20:31

Witam. Jestem w trakcie remontu zawieszenia typu sport i w związku z tym mam 2 pytania:

1. Jakiej długości powinny być górne tuleje ślizgowe w sportowym zawieszeniu- gdzieś ktoś pisał, że są dłuższe niż dla standardowego, lecz wymiarów nie znalazłem. Moja zawiecha miała zamontowane zwykłe tulejki (gdy ją kupiłem);

2. Jak prawidłowo osadzić dolne stałe tulejki ślizgowe na lagach? Dodam, że moje zawieszenie jest z tego "drugiego typu" sportowych - tulejki z denkiem i otworem jak w zwykłych zawieszeniach z lat 80. nie zabezpieczane pierścieniem.

Będę wdzięczny za pomoc.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

Post autor: picek » 2016-01-08, 16:29

tulejkę grzejesz i wciskasz na lagę, po ostygnięciu znów grzejesz i czekasz aż wystygnie, na koniec idziesz do tokarza i toczysz na wymiar- wtedy jest super. Oczywiście możesz wcisnąć i pójść do tokarza ale radzę wcześniej zagrzać aby dobrze osadzić tulejki.

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

Post autor: man on the WSK » 2016-01-08, 18:11

Dzięki za odpowiedź. Tulejkę można nagrzewać zanurzoną w oleju? Da się to przetoczyć bez uszkodzenia chromu technicznego przez szczęki tokarki?

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

Post autor: picek » 2016-01-08, 19:00

najprościej opalarką
lage mocujesz w kłach obrotowych a nie typowo w szczekach

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

Post autor: man on the WSK » 2016-01-08, 22:01

Dzięki za wskazówki. Tak też zrobię.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

Post autor: picek » 2016-01-10, 13:50

jak masz tokarkę z dużym otworem we wrzecionie to mocuj zaraz za tulejką bo tam nawet jak uszkodzisz chrom to pracować on będzie w oleju a kontakt z tulejką w goleni ma tylko przy całkowicie podniesionym kole. podczas eksploatacji mało spotykane momenty.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości