Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
przerabiałem ten temat kiedyś - gaźnik jikov od jawy 353/04 rozwiercałem z 26mm na 28mm - trzeba było wyjąć rozpylacz, tulejke w której była dysza i pare jakichś tam pierdół - później po złożeniu i wciśnięciu tej tulei oraz rozpylacza coś nie było idealnie szczelne chyba5 i albo lewe paliwo tamtędy się przedostawało albo coś i nie można było dobrze ustawić tego gaźnika, poświęciłem drugi i też wycisnąłem tą rurke i rozpylacz, a po ponownym wciśnięciu niby wszystko cacy, a jednak silnik źle na nim chodził. dysze większe były
ale dopuszczam taką ewentualność jeśli nic nie znajde - mam już rozwiertak nastawny którym mogę rozwiercić g20 na g21,5
ale dopuszczam taką ewentualność jeśli nic nie znajde - mam już rozwiertak nastawny którym mogę rozwiercić g20 na g21,5
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Powiedz mi jaki jest sens szukać większy gaźnik o 1,5 mm (wątpię że w ogóle taki istnieje z boczna komorą pływakową) lub rozwiercać oryginał o takie wartości chyba tylko dla własnej satysfakcji bo to raczej żadne usprawnianie .
Destroyers of the system
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
ja wolał bym 22mm , ale w ostateczności mógł by być też 21,5mm (a rozwiertak który mam ma akurat maksymalny rozmiar właśnie 21,5mm)
są gaźniki 22mm i 21,5 - kiedyś szukałem innego gaźnika do innego moto i jak jechałem np. na oldtimer-bazar we wrocławiu lub mot-vetran bazar do czech , to brałem ze sobą sówmiarkę elektroniczną i mierzyłem dziesiątki gaźników. w czechach widziałem gaźniki jikov 22mm. a we Wrocławiu był jakiś 22 ale nie pamiętam jakiej marki. wiem że były shl 150 które fabryka przygotowała do startów w jakichś tam zawodach sportowych - rozwiercili je na 175 (nie produkowano wtedy jeszcze silnika S32 175cm) do większej pojemności powinien być większy gaźnik, ale konstrukcja cylindra a konkretnie krućca była taka że nie można było powiększyć przelotu na 26 lub 24 mm więc zastosowano gaźnik bodajże bvf 21,6 .
a jeśli chodz o sens , to nie wiem czy ma to sens. tak po prostu chce coś po swojemu zrobić. g20 jest trochę przymały do 125cm , ale daje rade , w 150 niby też daje rade, ale już bardziej dławi przepływ, nie chce tworzyć hayabusy , tylko mieć motocykl użytkowy.
przekrój gardzieli gaźnika ma kształt koła, więc sens można sprawdzić tak:
wzór na pole koła to π • r2
dla gaźnika g20 przekrój wynosi 20mm czyli promień 10 więc: 3,1415 razy 10 do kwadratu = 314,15mm kwadratowych
dla gaźnika 22mm przekrój wynosi 22mm czyli promień 11 więc: 3,1415 razy 11 do kwadratu = 380,1215mm kwadratowych
a dla gaźnika 21,5mm przekrój to 21,5mm czyli promień 10,75 więc 3,1415 razy 10,75 do kwadratu = 363,04mm kwadratowych
czyli przekrój wzrasta analogicznie o 21 procent lub o 15,6 procent - zawsze coś
są gaźniki 22mm i 21,5 - kiedyś szukałem innego gaźnika do innego moto i jak jechałem np. na oldtimer-bazar we wrocławiu lub mot-vetran bazar do czech , to brałem ze sobą sówmiarkę elektroniczną i mierzyłem dziesiątki gaźników. w czechach widziałem gaźniki jikov 22mm. a we Wrocławiu był jakiś 22 ale nie pamiętam jakiej marki. wiem że były shl 150 które fabryka przygotowała do startów w jakichś tam zawodach sportowych - rozwiercili je na 175 (nie produkowano wtedy jeszcze silnika S32 175cm) do większej pojemności powinien być większy gaźnik, ale konstrukcja cylindra a konkretnie krućca była taka że nie można było powiększyć przelotu na 26 lub 24 mm więc zastosowano gaźnik bodajże bvf 21,6 .
a jeśli chodz o sens , to nie wiem czy ma to sens. tak po prostu chce coś po swojemu zrobić. g20 jest trochę przymały do 125cm , ale daje rade , w 150 niby też daje rade, ale już bardziej dławi przepływ, nie chce tworzyć hayabusy , tylko mieć motocykl użytkowy.
przekrój gardzieli gaźnika ma kształt koła, więc sens można sprawdzić tak:
wzór na pole koła to π • r2
dla gaźnika g20 przekrój wynosi 20mm czyli promień 10 więc: 3,1415 razy 10 do kwadratu = 314,15mm kwadratowych
dla gaźnika 22mm przekrój wynosi 22mm czyli promień 11 więc: 3,1415 razy 11 do kwadratu = 380,1215mm kwadratowych
a dla gaźnika 21,5mm przekrój to 21,5mm czyli promień 10,75 więc 3,1415 razy 10,75 do kwadratu = 363,04mm kwadratowych
czyli przekrój wzrasta analogicznie o 21 procent lub o 15,6 procent - zawsze coś
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Adio dzieki ci wiekie za ten gaznik! nie poznałem mojej bestii !!pieknie chodzi odpala jeszcze lepiej! bajka!
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2014-01-30, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 83', MZ ETZ 250 83'
- Lokalizacja: POLSKA, LUBELSKIE
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Czy odległość tego gaźnika od cylindra wpływa jakoś negatywnie na pracę silnika? U mnie na razie wygląda to tak i chodzi jako tako. Z racji pogody nie mam go gdzie dobrze przetestować i wyregulować.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Przewód odpowietrzający komorę pływaka powinieneś przeciąć w połowie .deathrider89 pisze:Czy odległość tego gaźnika od cylindra wpływa jakoś negatywnie na pracę silnika? U mnie na razie wygląda to tak i chodzi jako tako. Z racji pogody nie mam go gdzie dobrze przetestować i wyregulować.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2014-01-30, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 83', MZ ETZ 250 83'
- Lokalizacja: POLSKA, LUBELSKIE
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Jeśli mi wytłumaczysz dlaczego, to tak uczynię
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Ten przewód jest już nacięty na środku.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2014-01-30, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 83', MZ ETZ 250 83'
- Lokalizacja: POLSKA, LUBELSKIE
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Hah, ot właśnieMuciek pisze:Ten przewód jest już nacięty na środku.
- zamela
- Posty: 120
- Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
- GG: 3213296
- Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Zbędne króćce możesz zalutować bo taki wężyk wygląda słabo .
U siebie wykorzystałem stary króciec gaźnika tylko go skróciłem trochę i frezem zniwelowałem progi a elementem łączącym jest wąż do hydrauliki.
Na dniach włożę dyszę główną "72" i zobaczę czy lepiej jedzie.
U siebie wykorzystałem stary króciec gaźnika tylko go skróciłem trochę i frezem zniwelowałem progi a elementem łączącym jest wąż do hydrauliki.
Na dniach włożę dyszę główną "72" i zobaczę czy lepiej jedzie.
- farmer66
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-12-02, 13:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 kos 1984r Suzuki dr 650
- Lokalizacja: Prudnik
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Wczoraj bawiłem się z tym gażnikiem i na dyszy 75 chodzi tylko na ssaniu, jak wcisnę ssanie to jakby brakowało paliwa
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Na początku też tylko na ssaniu mi chodziło, musisz się pobawić srubkami :->
Osobiście tą od wolnych mam prawie w całości wykręconą.
Osobiście tą od wolnych mam prawie w całości wykręconą.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Chyba że jest nacięty , no to wszystko wyjaśnia .deathrider89 pisze:Hah, ot właśnieMuciek pisze:Ten przewód jest już nacięty na środku.
- Szklanka
- Posty: 215
- Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Czyli nie tylko mi bez ssania nie chciałą chodzić niedługo powrót do regulacjiSavier pisze:Na początku też tylko na ssaniu mi chodziło, musisz się pobawić srubkami :->
Osobiście tą od wolnych mam prawie w całości wykręconą.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Panowie,
mam nastepujacy problem z gaznikiem 21mm reczne ssanie:
1. pieknie odpala
2.dysza 75
3. wkreca sie na oborty
4. jak jade na 3 biegu braknie mocy, tak jak by brakowalo paliwa, próbowałem podgiąć pływaki ale to samo.
5.Jak włącze ssanie podczas jazdy jest lepiej przez chwile.
prosba o pomoc
mam nastepujacy problem z gaznikiem 21mm reczne ssanie:
1. pieknie odpala
2.dysza 75
3. wkreca sie na oborty
4. jak jade na 3 biegu braknie mocy, tak jak by brakowalo paliwa, próbowałem podgiąć pływaki ale to samo.
5.Jak włącze ssanie podczas jazdy jest lepiej przez chwile.
prosba o pomoc
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Za mała dysza? chociaż z mojego doświadczenia to raczej na trójce zalewa.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
dzieki ale jeszcze sproboje to co kolega mixol powiedzial podniesc iglice na dyszy 75.
Problem rozwiązany.
Powodem była źle założona iglica była na tym plastiku zamiast pod. Teraz pięknie pali oraz wkręca się na obroty.
Problem rozwiązany.
Powodem była źle założona iglica była na tym plastiku zamiast pod. Teraz pięknie pali oraz wkręca się na obroty.
Ostatnio zmieniony 2016-03-25, 21:53 przez kamillos12, łącznie zmieniany 1 raz.
- zamela
- Posty: 120
- Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
- GG: 3213296
- Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
u mnie mam dyszę 72 i podniesiona na 3 rowek od góry , moto przyspiesza w miarę dobrze bo nie mam porównania z innym egzemplarzem ale spalanie jest trochę za wysokie 4,3-5l/100km a jeżdżę z prędkością 50-65km/h.
Na dniach sprawdzę jeszcze raz zapłon.
Na dniach sprawdzę jeszcze raz zapłon.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości