WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
grzeniuk78
Posty: 2
Rejestracja: 2016-02-24, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: Junak
WSK B1
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: grzeniuk78 » 2016-03-01, 21:22

Witam kolegów. Z racji, że jestem tutaj nowy i dopiero raczkuję w temacie WSKi (wstyd przyznać, ale zawsze ją traktowałem po macoszemu) Dojrzałem i zakupiłem spod kupy z sianem WSK (a raczej kawałki WSKi) o nr ramy SO1017175 z roku 1970. Otóż motocykl ma nieoryginalny silnik, ale w czym rzecz. Posiada lampę starego typu i licznik do 100km/h. Niestety brakuje i siedzenia. Moje pytanie. Czy bazując na wiedzy przekazanej na tym forum mogę przypuszczać, że posiadała ona siedzenie profilowane, a licznik i lampa są w oryginale? Dodaje, że motocykl nie nosi śladó jakichkolwiek przeróbek.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Savier » 2016-03-02, 00:11

Bez zdjęć trudno jest ocenić, ale w tym roku te części mogły występować.

grzeniuk78
Posty: 2
Rejestracja: 2016-02-24, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: Junak
WSK B1
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: grzeniuk78 » 2016-03-02, 21:00

Na chwilę obecną mam tylko takie fotki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Adam_Ga » 2016-03-03, 14:11

Na moje jest OK
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

WaMar
Posty: 3
Rejestracja: 2016-02-21, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06b1 (1966r.)
honda vt500c
Lokalizacja: Słupsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: WaMar » 2016-03-19, 11:39

Matej pisze:Panowie potrzebuje zdjecie jak zamocowana jest blacha co łapie stopki centralne oraz jak to wygląda jak sa stopki w niej wsadzone



Ponawiam prośbę o ponowne załadowanie zdjęć B1 z pierwszej strony, ponieważ nie wyświetlają się!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-03-19, 20:57

Hej

Pytałem już o to wcześniej, ale jak zwykle u mnie pojawiają się problemy. Chodzi mianowicie o odbojnik stopki centralnej w B1. Mam taki zestawik, wyglądający tak samo jak u kolegi sbanys który postował zdjęcia na stronie 13 tego tematu
Obrazek
Z jakiegoś powodu, zestawik nie chce odbijać mi stopki z powrotem. Ba, nawet nie podniesie się do góry, no bo po co. Zamontowany w taki sam sposób jak właśnie na zdjęciu kolegi. O kij tu chodzi, były tu może inne wersje sprężyn czy haczyków o których nie mam pojęcia? Mógłby ktoś jeszcze dodać zdjęcia jak ma to u siebie i jak to działa dokładnie? Z góry dzięki

EDIT: http://allegro.pl/sprezyna-stopki-centa ... 30094.html może to właśnie taka powinna być?

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: sbanys » 2016-03-19, 21:31

Zamontuj w moto i zrób zdjęcie. Może przyczyna leży gdzie indziej że nie odbija stopki.

WaMar
Posty: 3
Rejestracja: 2016-02-21, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06b1 (1966r.)
honda vt500c
Lokalizacja: Słupsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: WaMar » 2016-03-19, 23:52

Jaki rok tej b1... U mnie czegos takiego nie spodkalem...

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-03-20, 11:22

sbanys pisze:Zamontuj w moto i zrób zdjęcie. Może przyczyna leży gdzie indziej że nie odbija stopki.
Zrobię je dopiero w środę bo na tygodniu nie znajdę czasu.
WaMar pisze:Jaki rok tej b1... U mnie czegos takiego nie spodkalem...
69

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-03-24, 14:23

Mam już ten haczyk
http://m.imgur.com/a/koROr
Pierwsze dwa zdjęcia to złożony a drugi to rozłożony. Jak mówiłem nie odbija i ciul wie o co to chodzi
http://allegro.pl/nowa-sprezyna-stopki- ... 85182.html może trzeba zamontować mniejszą?

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-03-26, 15:47

Jak rozumiem to raczej ciężko tutaj o jakąś receptę na te schorzenie? :/ Czy myślicie ze to może być wina za długiej sprężyny? W sumie tu ciężko jest uznać inny powód.

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: sbanys » 2016-03-26, 16:19

Wszystko wygląda w porzadku więc próbował bym z krótszą spręzyną.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-04-03, 20:20

Jeszcze jedno, nie macie problemów z ocierającym o błotnik prętem hamulca tylnego w B1? Pręt z skuterdębicy, poprowadzony górą, w dodatku mam wrażenie, że jest za krótki. Przez to niszczy mi się lakier na błotniku i sam hamulec ciężko odbija, a szkoda mi błotnika giąć. Może jest sens zastosować jakieś podkładkę która dystansowałaby na tyle by nie ocierać? Ktoś to przerabiał?

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-04-21, 21:35

Wsadziłem krótszą sprężynę kupioną na SD i jest już git.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-04-22, 19:31

Mam kolejną wątpliwość, mianowicie zajmuję się od wczoraj licznikiem i póki co czekam na linkę, ale tu pytanie, czy jeżeli nie ma zamontowanej linki to ślimak/napęd przy kole może się obracać wraz z kołem do tyłu? Podczas jazdy raczej się zblokowuje i się nie kręci, ale jak już cofam gdy chce się nawrócić to cofa mnie wraz ze ślimakiem i nie wiem czy to jest dobrze. Może są tam jakieś podkładki których nie mam? Mam tam kolejno: ślmiak, podkładka z tymi otworami na zęby ślimaka, podkładka filcowa i łożysko.

Pozdr

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: rolecki » 2016-04-22, 20:14

Powinieneś jeszcze mieć taką cienką tulejkę-podkładkę między ślimakiem a łożyskiem wchodzi w środek filcu tak jak masz teraz to jest źle i dlatego Ci się ślimak cofa a w dalszym użytkowaniu obetrzesz sobie piastę od ślimaka.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-04-22, 20:56

rolecki pisze:Powinieneś jeszcze mieć taką cienką tulejkę-podkładkę między ślimakiem a łożyskiem wchodzi w środek filcu tak jak masz teraz to jest źle i dlatego Ci się ślimak cofa a w dalszym użytkowaniu obetrzesz sobie piastę od ślimaka.
Właśnie teraz ślimak jest delikatnie zeszlifowany. Masz może zdjęcie tego cuda? I jakieś wymiary, poszukam jeszcze raz w google, ale jak wcześniej nie znalazłem to i teraz wątpie. Pomiędzy lagą a ślimakiem nie ma żadnych podkładek?

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: rolecki » 2016-04-22, 21:00

Tutaj masz wszystko: http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=3758 Ta tulejka jest podobna jak ta z drugiej strony w przednim kole tylko węższa.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-04-22, 22:52

rolecki pisze:Powinieneś jeszcze mieć taką cienką tulejkę-podkładkę między ślimakiem a łożyskiem wchodzi w środek filcu tak jak masz teraz to jest źle i dlatego Ci się ślimak cofa a w dalszym użytkowaniu obetrzesz sobie piastę od ślimaka.
Dzięki, być może taką jeszcze mam więc od jutra zabieram się za to :D

EDIT: Faktycznie pomogło. Dzięki ogromne bo ślimak jest już na stałe, mogłem ścisnąć oś nakrętką do koła a sam predkosciomerz się obraca :)

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Sarmat » 2016-04-25, 13:00

Ekhm, znowu się dopytam bo coś nie daje mi spać po nocach. Już z dwa miesiące temu pisałem o ocierającym pręcie hamulca o błotnik co wkur**a mnie niemiłosiernie bo z jednej strony hamulec odbija słabo, a z drugiej niszczy lakier.

Pomyślałem, że zamontuje dołem bo z internetu wynika, że można to montować zamiennie (jednak więcej użytkowników korzysta z wersji górnej :D )
Potrzebuję zdjęć kogoś kto ma puszczone dołem. Jak i jaką ma zamontowaną sprężynę przy rozpieraku, ramię tego hamulca i którędy przebiega ramię hamulcowe w stopce, czy górą czy dołem. Byłbym niezwykle wdzięczny, albowiem metodą prób i błędów trudno jest mi coś wykminić.

pozdr

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości