Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Garry1 » 2016-06-02, 21:54

Dopływ paliwa z kranika odpowiedni?
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

rożek
Posty: 12
Rejestracja: 2015-07-20, 18:34
GG: 0
Moje maszyny: 2xWSK MO6B3
Lokalizacja: LCH
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: rożek » 2016-06-04, 20:00

Tak dopływ paliwa odpowiedni. Na g20 śmiga elegancko, a na tym tak jakby za mało paliwa, zaciągnięte ssanie też nie pomaga. Przeszlifowałem tłoczek otwierający dopływ paliwa w komorze pływakowej i nadal żadnej poprawy :-/ .

sylwu
Posty: 4
Rejestracja: 2015-05-27, 20:32
GG: 0
Moje maszyny: wsk ?
Lokalizacja: silesia
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: sylwu » 2016-06-15, 16:05

witam, też ostatnio skusiłem się na te chińskie dellorto.
Obrazek Obrazek Obrazek

Czy dobrze zaślepiłem to co trzeba zaślepić?
Kruciec zrobiłem z kawałka węża gumowego, jest przerwa ok 1cm od cylka do gaźnika. Jest to ok czy lepiej jak najciaśniej?

Gaźnik przed montażem rozebrałem i przedmuchałem, poprawiłem komorę pływakową i pływak bo zaworek był ciągle zamknięty.
Dałem dyszę 80 bo 75 nie miałem w komplecie. Iglica najniżej

Motor odpala na ssaniu, jako tako jeździ, troszke zamuł na niskich obrotach. Po zagrzaniu i zgaszeniu, niestety nie ma możliwości odpalenia, z kopki, na rusa bez skutku, nawet nie puści dymka. Po wykręceniu świeca sucha, kapnę jej paliwa i silnik odpali i znowu można jechać.
Coś mi się wydaje że może mieć za mało paliwa. Jakieś sugestie co powinienem zrobić? Zmienić dyszę? Igicę podnieść? Może poziom paliwa, ale niewiem czy da się w tym ustawić.
I jakby mi ktoś wytłumaczył raz a dobrze na jakiej zasadzie działają te śruby do regulacji. Wiem że jedna poprzez wkręcanie podnosi przepustnicę a tym samym obroty. Druga podaje więcej paliwa przy odkręcaniu? czy powietrza? Jak poprawnie to regulować?

sylwu
Posty: 4
Rejestracja: 2015-05-27, 20:32
GG: 0
Moje maszyny: wsk ?
Lokalizacja: silesia
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: sylwu » 2016-06-23, 10:45

nikt nic?

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zamela » 2016-06-23, 11:00

te zbędne króćce zaślep przez lutowanie
jak nie pali to ma za ubogo a na ssaniu odpala ? u mnie jak cieply i chwile postoi to tez aby na ssaniu odpali a tak jeździ OK
Srubką od skladu mieszanki regulujesz proporcje paliwa i powietrza na wolnych obrotach do 1/4 uniesienia przepustnicy i ta śrubka musi byc sporo wykręcona a ile to Ci nie powiem bo trzeba ustawić pod moto ale na poczatek mozesz wykręcic 2 obroty i kąbinować .

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Szczepan » 2016-06-23, 12:33

Podnieś poziom paliwa.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

samudamco
Posty: 5
Rejestracja: 2015-07-28, 19:44
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Simson sr50
Lokalizacja: Wilcze
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: samudamco » 2016-06-23, 15:37

Ja z własnego doświadczenia polecam amala np. 19 do jazdy spokojnej oraz 21jak chcesz poszaleć. :evil: :evil: Regulacja jest bajecznie prosta. Duża liczba dysz pozwala na idealne wyregulowanie. Problemem jest dorobienie króćca oraz ssania, ale jak ktoś ma trochę cierpliwości i znajomości to sobie z tym bez problemu poradzi. Spalanie hmm podług oryginału deko większe max 4l/100 km. Charakterystyka silnika bardzo przyjemna. Osiągi jak na wsk 125 przyzwoite.

impulse_101
Posty: 6
Rejestracja: 2014-01-12, 21:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Gil
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: impulse_101 » 2016-07-12, 13:03

Wlasnie stalem sie posiadaczem dellorto 21mm tylko martwi mnie jedna rzecz czy...

Dysza główna 5mm: 092
Dysza wolnych obrotów: 050
Iglica: W7

..czy jest to odpowiedni parametr dla 2t? Wiem ze powinienem myslec o tym przed zakupem ale dopiero ogarniam co i jak. Niby WSK jezdzi ale moze zastosowac jakas inna dysze? Znalazlem artykul http://www.mopedarmy.com/wiki/How_To_Tu ... arburetors i jest kilka roznych dla samego 2t wiec moze ktos z forumowiczow sie tym bawil i doradzi?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Muciek » 2016-07-12, 13:25

92 do serii to za dużo, okolice 70 , wolne obr tez się wydają dosyć duże zazwyczaj wkłada się koło 35. A iglice to już się dobiera po testach drogowych.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2016-07-12, 21:54

Ja u siebie zmniejszyłem poziom w komorze pływakowej i lepiej lata :)

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: daroohd » 2016-07-13, 15:16

sylwu pisze:witam, też ostatnio skusiłem się na te chińskie dellorto.
Obrazek Obrazek Obrazek

Motor odpala na ssaniu, jako tako jeździ, troszke zamuł na niskich obrotach. Po zagrzaniu i zgaszeniu, niestety nie ma możliwości odpalenia, z kopki, na rusa bez skutku, nawet nie puści dymka. Po wykręceniu świeca sucha, kapnę jej paliwa i silnik odpali i znowu można jechać.
Coś mi się wydaje że może mieć za mało paliwa. Jakieś sugestie co powinienem zrobić? Zmienić dyszę? Igicę podnieść? Może poziom paliwa, ale niewiem czy da się w tym ustawić.
I jakby mi ktoś wytłumaczył raz a dobrze na jakiej zasadzie działają te śruby do regulacji. Wiem że jedna poprzez wkręcanie podnosi przepustnicę a tym samym obroty. Druga podaje więcej paliwa przy odkręcaniu? czy powietrza? Jak poprawnie to regulować?
Witam na zdjęciu widać ze gaźnik ma do cylindra pod górkę to może być powodem złego odpalania bo jak ma mieszanka sama wpłynąć pod górkę, no chyba ze jakoś rozpyla jak dodasz gazu i kopniesz i zassa.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2016-07-13, 23:44

No kolego, trzba za każdym razem podnosic gaźnik do odpalenia, inaczej nie spłynie. Ewentualnie motor tylko do zjazdów z górki.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zmyngut » 2016-07-14, 18:41

Czemu ten gaźnik tak leci w dół? Ciężki nie jest aż tak...

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Mixol » 2016-07-14, 19:07

Nie jest przypadkiem zastosowany wąż do chłodnic, powinien być do oleju inaczej się rozpuści za jakiś czas i jest bardziej miętki od olejowego może przez to gaźnik opada.

Awatar użytkownika
Tomeekkkk
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 gil
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Tomeekkkk » 2016-08-11, 21:10

trochę czasu mineło odkąd regulowałem ten gaźnik, niestety nic nie pomagało sprawdzałem po dwa razy i nic, w końcu wywaliłem gaźnik i kupiłem drugi taki sam...
Widać poprawę i to znaczną, lecz mam niewielki problem.
Obecnie mam iglice opuszczoną na sam dół dysze główną 80 Bez filtra WSK chodzi jak marzenie na każdym biegu problem się zaczyna gdy zakładam filtr (papier) a zrobiłem go tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


brakuje mu powietrza, co mogę z tym zrobić? Czy muszę wywalić ten filtr?

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zamela » 2016-08-11, 23:01

może filtr papierowy przepuszcza za mało powietrza i trzeba zastosować inny np: gąbkę używana do filtrów .

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: grzechu212 » 2016-08-11, 23:08

Zdejmij to coś z gaźnika :D i kup filtr gąbkowy o odpowiedniej średnicy. Wszelkie regulację na takim pseudo filtrze nie mają sensu 8/.
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
Tomeekkkk
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 gil
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Tomeekkkk » 2016-08-12, 10:40

czemu uwazasz ze to pseudo filtr?

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Garry1 » 2016-08-12, 11:59

Za bardzo skracasz dolot
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: grzechu212 » 2016-08-12, 12:05

przez Tomeekkkk » 2016-08-12, 10:40
czemu uwazasz ze to pseudo filtr?
Tak uważam ponieważ użyłeś wkład filtra, który potrzebuje do poprawnej pracy odpowiedniej obudowy(air box). To co ty zrobiłeś to zwykła samoróbka dodatkowo ograniczyłeś przepływ powietrza i przez to w gaźniku wytwarza się bardzo duże podciśnienie, które powoduje wzbogacanie mieszanki. Kup filtr gąbkowy, wyreguluj i ciesz się mocą :D.
Destroyers of the system

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości