Dystansowanie wału WSK175

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Puzel
Posty: 41
Rejestracja: 2016-01-06, 23:40
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
K750
Romet Ogar 200
Romet Pony M2
Żak MR2
Lokalizacja: Słupsk
Kontaktowanie:

Dystansowanie wału WSK175

Post autor: Puzel » 2016-11-17, 00:59

W silnikach 175 nie występują dystanse na wale jak to ma na przykład miejsce w silnikach 125 (WFM). Aby zbadać jak to wygląda w moim silniku przeszlifowałem bieżnie zewnętrzne i wewnętrzne w starych łożyskach i zmontowaniu karterów z wałem luz ten był dość wyczuwalny, dodatkowo korbowód nie wypadał na środku. Aby skasować luz na zero (z uszczelką z klingierytu 0,5mm włącznie) musiałem dać podkładki dystansowe z prawej strony o grubości 0,8 mm. Teraz korbowód jest na środku skrzyni korbowej. Wał się kręci płynnie i nie ma luzu osiowego. Zastanawiam się czy nie odjąć jednego bądź dwóch dystansów o grubości 0,1.

JimmyPage
Posty: 183
Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
Kontaktowanie:

Re: Dystansowanie wału WSK175

Post autor: JimmyPage » 2016-11-17, 16:37

Hej. Też przymierzam się do dystansowania wału. Z tego co wiem lepiej zostawić mu przynajmniej 0,1-0,2 luzu żeby miał trochę swobody. Dystanse wkładasz między wał a łożysko czy między łożysko a obudowę? Jak mierzyłeś wysrodkowanie korbowodu?

Puzel
Posty: 41
Rejestracja: 2016-01-06, 23:40
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
K750
Romet Ogar 200
Romet Pony M2
Żak MR2
Lokalizacja: Słupsk
Kontaktowanie:

Re: Dystansowanie wału WSK175

Post autor: Puzel » 2016-11-17, 18:50

Genera "na oko" ;-) Tak żeby korbowód był mnej więcej na środku. Bez podkładek prawa przeciwwaga wału była bliżej prawego karteru, po podłożeniu podkładek jest generalnie na środku. Do pomiaru możemy też użyć szczeliniomierza wkładając go między przeciwwagę a karter.

JimmyPage
Posty: 183
Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
Kontaktowanie:

Re: Dystansowanie wału WSK175

Post autor: JimmyPage » 2016-11-21, 14:04

Dziś wsadziłem wał w przeszlifowane łożyska. Ale u mnie luz to około 2-3 mm. Gdy wał jest przesunięty w stronę łożyska od strony sprzęgła to korbie brakuje dosłownie 0.1-0,2 mm aby była na środku, a do łożyska od strony zapłonu brakuje jeszcze właśnie około 2-3 mm. Zastanawiam się teraz czy skasować całkowicie ten luz od strony zapłonu i zostawić mu trochę z jednej strony? Czy może dac podkładkę od strony sprzęgła tak aby wyśrodkować korbę a od strony zapłonu zostawić tak jak jest? Tak czy siak po złożeniu tego na nowych łożyskach tego luzu w praktyce nie będzie, bo wszystko ciasno siedzi. Ale czy działają tam takie siły aby mogły przesunąć wał w jedną lub drugą stronę tak bardzo ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość