Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

Xabingo

Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

Post autor: Xabingo » 2007-01-08, 20:48

Witam!
Jeśli ktoś składał kiedyś zawieszenie od Kosa, te z lagami aluminiowymi to bardzo proszę o pomoc!
Mam takie zawieszenie rozłożone na czynniki pierwsze. W książkach mało widać, więc proszę nie zamieszczać tu żadnych skanów. Prosiłbym kogoś łaskawego o wykonanie rysunku w jakimś programie graficznym, żeby wszystko było przejrzyste.
No, mamy nogę ruchomą i nie ruchomą... i co dalej? Proszę o pomoc!
Z góry dziękuję. :-)

Awatar użytkownika
Firewall
Posty: 225
Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
GG: 0
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Post autor: Firewall » 2007-01-08, 21:01

Wiem, że forumowicz Stary swego czasu opisywał co i jak z tą zawiechą, więc jak zajrzy na Forum to pewnie to opisze jeszcze raz ;-)

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-01-08, 22:53

schemacik zawiechy, z opisem.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-01-09, 16:20

Firewall pisze:Wiem, że forumowicz Stary swego czasu opisywał co i jak z tą zawiechą, więc jak zajrzy na Forum to pewnie to opisze jeszcze raz ;-)
No tylko ten użytkownik od początku tego forum nie logował się, jeśli masz do niego jakieś namiary to weno zapodaj. :-) Najlepiej gg lub mail. Będę wdzięczny.

WojtekW

Post autor: WojtekW » 2007-01-10, 00:14

Podaję ci zdjęcia jak się zabrać do tego rozkrecenia zawieszenia od Kosa. Nie musisz wymontowywac zawieszenia z motocykla na poczetku to nawet lepiej ,najpierw musisz polużnić górną nakrętkę to bardzo ważne ,potem odkrecasz dolna i laga w imadlo ( dolna noga nieruchoma w imadło od spodu ) i potem pierścień zegera i całość wychodzi. Napiszcie cokolwiek bo nie moge dać więcej zdjęc na jeden post .!!!!!!!

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-01-10, 10:27

Bardzo dziękuję za te zdjęcia, zapodaj resztę. :-) Mam pytanko: czy noga ruchoma ma się ślizgać na nodze nieruchomej - to znaczy bez żadnych tulejek, tylko aluminium ma ocierać o nogę nieruchomą?

WojtekW

Post autor: WojtekW » 2007-01-10, 12:16

Na nodze nieruchomej nie ma żadnej tulejki opiera się ona całym obwodem na zimeringu i pierścieniu z filcu ( ja te pierścienie powywalałem i dałem dwa zimeringi bo filc z kurzem to papier ścierny i niszczy gładź nogi nieruchomej . Nie zmieściłem zdjęć pierwszych czyli jak odkęcić dużą śrubę ( najlepiej jak laga jest wkręcona w półki np.dolna bo robi się dźwignia i nie niszczysz niczego ) W imadło to też wkrecasz tylko nogę dolną ( nieruchomą ) i to w tym miejscu gdzie jest dziura na ośkę kola jest to z fazowane na płasko więc dogodne miejsce. Problem z rozkręceniem zawieszenia jest wtedy gdy zamiast oleju w środku jest syf i gnój lub całość jest sucha i wysypujesz ze środka taki "rdzawy piasek" wtedy niestety najpierw trzeba to wszystko dokładnie umyć i rozruszać ,co może być trudne ,miałem już takie cuda w środku zawieszenia które kupowałem od syfiarzy. Generalnie musisz się liczyć niestety z tym że będziesz miał w środku straszny syf i jeśli nie rozkręcisz śruby tej dolnej to zapomnij o otwarciu wszystkiego .Polecam preparaty RIVOLTA (na zdjęciach trzy różne preparaty w spray'u ciemno różowy to A.C.S 3 Rapid evaporating cleaner spray służy do mycia zabrudzonych powierzchni ( średnio) I hicior który bardzo polecam SPECJAL MOUD-CLANER S.F.R. ( zielony) to mistrz świata w myciu i super nadaje się do wszelkiego totalnego syfu tyle że jest silnie trujący i agresywny, to trzeba uważać.

[ Dodano: 2007-01-10, 11:34 ]
Ważne gdybyś miał kłopot z odkręceniem śruby na dole bo się wszystko kręci w kolo i nic nie możesz z tym zrobić to musisz dokladnie w środku wymyć wszystko ,wyjąć sprężyny i przekładkę ( jak moneta) z pomiędzy sprężyn i trzeba zrobić sobie przyrząd do blokowania tłoczyska ( bardzo proste i przydatne narzędzie )

[ Dodano: 2007-01-10, 11:51 ]
Mam też zdjęcia jak rozebrać dół lagi nieruchomej ( blokada tłoczycka ) napiszcie post to podam :-?

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-01-10, 21:05

WojtekW pisze:Na nodze nieruchomej nie ma żadnej tulejki opiera się ona całym obwodem na zimeringu i pierścieniu z filcu
Wojtek chyba mylisz pojęcia: noga ruchoma to jest ta dolna, aluminiowa. :-)

[ Komentarz dodany przez: Romano: 2007-01-10, 21:56 ]
Poproś, a nie żądaj
Ostatnio zmieniony 2007-01-10, 22:53 przez Xabingo, łącznie zmieniany 1 raz.

WojtekW

Post autor: WojtekW » 2007-01-10, 23:16

Mogę pisać numerami katalogowymi lub numeracją SWW piszę potocznymi zwrotami ,bo też używasz potocznych zwrotów , Powinienem dosłownie napisać tak : na nodze nieruchomej ( stalowej górnej) założony jest pierścień z filcu obramowany stalową nakładką ,potem założony jest pierścień uszczelniający z gambitu ( zimering) w nodze ruchomej dolnej ( z aluminium ) jest wytoczone miejsce gdzie wchodzą szczelnie pierścień z filcu i zimering i to jest styk tych dwóch nóg osiowość zapewnia tłoczysko zamontowane centralnie do spodu nogi nieruchomej dolnej ( aluminiowej ) Na stalowej nodze nie ma zamontowanej żadnej tulejki stalowej jak to ma miejsce w zawieszeniu starszego typu. Jeśli teraz napiszesz że mylę pojęcia to zacznę pisać nazwami z katalogu i numeracją katalogową + pojęcia techniczne ,dla mnie to "mała rybka " żaden problem ,tyle że czy cokolwiek ZROZUMIESZ Z TEGO !!! :lol: :lol: :lol: :lol: Dobra tyle żarty :evil: :evil: Daję foty nogi nieruchomej (górnej stalowej) zakończenie tej nogi jest zablokowane pierścieniem segera i w kolejności : pierścień segera , podkładka stalowa ,pierścień aluminiowy , podkładka stalowa poprzez to zakończenie przechodzi tłoczysko . Dobra koniec :!: :mrgreen: :mrgreen:

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-01-11, 12:33

Dobra, teraz już wszystko rozumie. Jestem Ci bardzo, ale to bardzo wdzięczny, za poświęcenie Twojego czasu. Jestem Twoim dłużnikiem. Było mi to bardzo potrzebne.
KONIEC!

Awatar użytkownika
master_26
Posty: 66
Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Post autor: master_26 » 2007-09-10, 20:05

witam
kupiłem na allegro nowe zawieszenie do Kobuza. Wiem już jak je złożyć, tylko nie wiem ile wchodzi oleju w każdą lagę? i Jaki zastosować najlepiej olej. Pomocy!!!

[ Komentarz dodany przez: Gaceczkos: 2007-09-11, 09:36 ]
TEMAT DOTYCZY ZAWOESZENIA STOSOWANEGO W WSK KOS. POZA TYM W INNYCH TEMATACH MASZ NAPIOSANE ILE WLAĆ OLEJU DO TELESKOPÓW

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-09-10, 20:42

90cm3 = 90ml w każdą lagę , olej LUX 10 lub jego dzisiejszy odpowiednik , zapytaj w sklepie o olej do amortyzatorów
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-09-11, 08:44

aki zastosować najlepiej olej.
Amortyzol ;]

Awatar użytkownika
aronek
Posty: 84
Rejestracja: 2008-06-26, 20:05
GG: 8427339
Lokalizacja: Pstrągowa

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

Post autor: aronek » 2008-08-01, 09:02

temat stary, ale mam pytania, nie bede nowego tematu zakladal.
a wiec: po odkreceniu gornj sruby, dolnego wkretu, wujeciu segera, simmera i pierscionka z filcem, noga nieruchama ma wyjsc, tak? a tłoczysko to jest jakos przyczepione do spodu nogi nieruchonej, czy ono jest przykrecone tym wkretem na spodzie nogi ruchomej? wiec jesli odkrece sruby, wywale simm, zseger, to tłoczysko wyjdzie razem z nogą nieruchoma?
jeszcze jedno: tam ma byc simmering 32 x 45 x 7? szukalem na necie, allegro ale nie znalazlem takiego. na innym forum ktos pisal zeby kupic 4 simmery i 1 tam gdzie ma byc a drugiego dac nad segera- ze niby ładnie tam siedzi.
a jeszcze 1 pytanie: noge nbieruchoma mam w niektorych miejscach troche zardzewiałą, czy to przeszkadza? bo ta rdza to przy wejsciu lagi nieruchomej w ruchoma.
TYLE :D prosze o odpowiedzi na moje pytania
z gory dzieki :P
aha i po co jest tam potrzebny nasadowy klucz 22?? bo ja kurka chyba takiego nie bede mial i bym musial pozyczyc od siasiada.
ODPOWIE KTOS?

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

Post autor: Shoei » 2008-08-05, 17:41

aronek pisze:tym wkrętem na spodzie nogi ruchomej? wiec jeśli odkręcę śruby,
Tak
aronek pisze:tam ma być simmering 32 x 45 x 7? szukałem na necie, allegro ale nie znalazłem takiego
To kup 32x45x6,5
aronek pisze:i 1 tam gdzie ma być a drugiego dac nad segera- ze niby ładnie tam siedzi.
Nie nad seger tylko pod zamiast pierścienia z filcem. Zle czytasz.
aronek pisze:w niektórych miejscach trochę zardzewiałą, czy to przeszkadza?
Przez ta rdze simery nie będą zbierały całego oleju i szybciej sie zużyją. Jednym słowem doopa.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
aronek
Posty: 84
Rejestracja: 2008-06-26, 20:05
GG: 8427339
Lokalizacja: Pstrągowa

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

Post autor: aronek » 2008-08-13, 23:09

ej sluchajcie nie moge odkrecic tej sruby na gorze lewej lagi. co polecacie? czy wd-40 da rade tam "wejsc" pod podkladke i w gwint? czy w tamtym m-scu zda egzamin wd 40?

jurcys4
Posty: 7
Rejestracja: 2009-01-10, 15:13
GG: 0
Moje maszyny: velorex
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

Post autor: jurcys4 » 2009-01-17, 19:56

mam jeszcze pytanie związane z tym zawieszeniem .Czy ktoś próbował regenerować lagi są one pokryte chyba chromem i w większości powycierane czy można nanieść nową powłokę.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

Post autor: Tukan » 2009-01-17, 20:32

Mam to samo pytanie co kolega jurcys4. Tylko czy zwykły chrom się nada, czy techniczny?

Budda znad morza

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

Post autor: Budda znad morza » 2009-01-17, 22:34

Tkn pisze:Mam to samo pytanie co kolega jurcys4. Tylko czy zwykły chrom się nada, czy techniczny?

Jeśli chrom jest tylko zdarty nie ma wżerów, to można bez problemu dać to do chromowania. Jeśli są wżery to trzeba niestety je pokryć grubą warstwą miedzi, w dobrym zakładzie galwanizacyjnym poradzą sobie z tym problemem, lecz niestety to jest spory koszt nie wiem czy się ten zabieg opłaca. Ja używam zawieszenia od Kosa z dosyć sporym ubytkiem chromu na powierzchni bieżni, i przejechałem na tym 1600 km nie dostrzegam jakichś skutków ubocznych, olej nie wycieka zawieszenie pracuje należycie.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

Post autor: Brat » 2009-01-17, 22:55

a mam pytanie czy przypadkiem nie w tym temacie były fotki pokazane jak rozłożyć, złożyć zawieche od kosa?? bo jak widać fotek nie ma, może ktoś by mógł je z powrotem wrzucić bo tak pusto bez nich w tym temacie, a szczerze przydały by mi się te fotki.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość