M21W2 1979
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Dobra robota
To świetny przykład że czasem lepiej poczekać z renowacją i zrobić ją bezkompromisowo
To świetny przykład że czasem lepiej poczekać z renowacją i zrobić ją bezkompromisowo
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
28.12 rozpoczęta została akcja Brutus. Jednym ciągiem cały junak poszedł w pył, udało się zrobić jakąś zgrubną selekcje klamotów które idą do śmietnika, do ocynku, chromu i spawania. Bez zbędnego opowiadania tym razem, krótkie komentarze pod zdjęciami i cześć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
I już wszystko rozbebłane. Rama wymagała wymiany podstawy schowka / narzędziówki. Po odcięciu oczywiście wyszedł jakiś babol, trudno powiedzieć czyje to były wrocławiaki, czy świdnickie czy ktoś inny tam penetrował elektrodą w sobotni wieczór - w każdym bądź razie, naprawione i wyprowadzone. Był mały otworek na śrubkę przy blaszce automatu stopu - zaspawane. Lekko pęka oryginalne mocowanie cewki - wyleci całkowicie i wpadnie nowe, masywniejsze, większe, fajniejsze - już pod docelową cewke, wiązke itd. W planie jeszcze jest delikatne kontrola czy nic nigdzie nie pęka i to by było na tyle. Dorobiłem sobie kilka elementów do ramy, ale to już następnm razem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
No i fajnie, przy okazji rozbiórki podokrecasz i poczyscisz co trzeba
Czekamy na dalsze postępy
Czekamy na dalsze postępy
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: M21W2 1979
Kawał roboty już za tobą, ja szukam przodu od kosa z kołem aby zabrać się za swoją 125, ramę już mam na podmianę, ale zadnego przodka ani kosa na części w okolicy (..
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Robota idzie do przodu tak trzymać
Ciężko teraz wyrwać zawieszenie od kosa za dobre pieniądze.Na szczęście udało mi się skompletować 3 zawieszenia.daroohd pisze: ja szukam przodu od kosa z kołem aby zabrać się za swoją 125
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Panowie, sory, ale giełda to na dole strony To co do teraz zostało zrobione to nawet nie nazwałbym tego początkiem, to nawet nie jest pierdnięcie Plan na dziś to ogarnięcie jeszcze kilku ocynków, pospawanie wahacza i ramy do końca. Dalsze plany niech już Bóg ma w opiece
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Wpadło troszkę innej roboty ostatnio, ale działamy. Jeżeli chodzi o ramę i wahacz to właściwie sprawa zamknięta - poprawione wszystko co chciałem, zostało wybić bieżnie łożysk z główki. Czyli co zostało zrobione:
- wymiana podstawy narzędziówki
- wymiana mocowania cewki na większe
- poprawienie oryginalnych spawów i usunięcie małego pęknięcia
- wymiana mocowań stopki centralnej - miały zostać całkowicie usunięte, ale jednak zdecydowałem się wymienić, nie przeszkadza że są, może przyjdzie taki kaprys, że zamontuje centralkę i będę korzystał.
Wahacz jest inny, tamten był lekko krzywy i miał wgniecenie. W tym zaspawałem dowiercony przez kogoś otworek na tym się skończyło. Odebrałem też dziś główną część ocynków - tabliczka, ośka wahacza, sprężynkę siedzenia i inne. Jeżeli chodzi o silnik to czekam na podstawę zapłonu, powinna być gotowa po weekendzie. Mam też oringi na wałek startera, także sprawdzę jeszcze raz sprzęgło i zamykamy. Dorobiłem też pare części z nierdzewki - blachę chlapacza przedniego do kosa i blaszkę do śrub mocujących boczki. Teraz biorę się za rozkładanie prezentowanego niżej "kobuza", spawam ramę, podstawę siedzenia i pare innych pierdoletów i najdalej za dwa tygodnie idzie wszystko do piaskowania i lakierowania proszkowego.
- wymiana podstawy narzędziówki
- wymiana mocowania cewki na większe
- poprawienie oryginalnych spawów i usunięcie małego pęknięcia
- wymiana mocowań stopki centralnej - miały zostać całkowicie usunięte, ale jednak zdecydowałem się wymienić, nie przeszkadza że są, może przyjdzie taki kaprys, że zamontuje centralkę i będę korzystał.
Wahacz jest inny, tamten był lekko krzywy i miał wgniecenie. W tym zaspawałem dowiercony przez kogoś otworek na tym się skończyło. Odebrałem też dziś główną część ocynków - tabliczka, ośka wahacza, sprężynkę siedzenia i inne. Jeżeli chodzi o silnik to czekam na podstawę zapłonu, powinna być gotowa po weekendzie. Mam też oringi na wałek startera, także sprawdzę jeszcze raz sprzęgło i zamykamy. Dorobiłem też pare części z nierdzewki - blachę chlapacza przedniego do kosa i blaszkę do śrub mocujących boczki. Teraz biorę się za rozkładanie prezentowanego niżej "kobuza", spawam ramę, podstawę siedzenia i pare innych pierdoletów i najdalej za dwa tygodnie idzie wszystko do piaskowania i lakierowania proszkowego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Dżjordżjo
- Posty: 282
- Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
- Lokalizacja: Sadowne
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Tak w sumie to po co Ci ta stara pusta tabliczka znamionowa ?
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Tabliczka jest obowiązkowa, ale to oczywista oczywistość Ta jest oryginalna, po tylu latach jest już niestety nieczytelna, oczyszczenie jej i ocynk to chyba najlepsza alternatywa aby ją odświeżyć i zachować. Nowe tabliczki wyglądają zbyt sztucznie, dlatego będę szukał sposobu na ponowne naniesienie nadruków tą co była.
- Walet
- Posty: 131
- Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 "77
- Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
A to dlaczego ? Nikty pod tym kątem nie patrzałem.Skinder pisze: Nowe tabliczki wyglądają zbyt sztucznie, dlatego będę szukał sposobu na ponowne naniesienie nadruków tą co była.
Posiadasz jakieś wymiary tych blaszek które wspawałeś w miejsce oryginalnych "mocowań" stopki ? Jest ona z jakiejs mocniejszej stali, nie wyrobi sie tak jak poprzednia ?
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Po prostu, przyjrzyj się jak wyglądają odremontowane motocykle w tym dziale z taką tabliczką Jest to moje prywatne zdanie rzecz jasna i nikt nie musi się z nim zgadzać. Ot taki mój widzimiś, widziałem takie rozwiązanie u Savierów i nie będę ukrywał, że bardziej mi się podoba od nieskazitelnej, świeżej tabliczki. Cudem byłoby mieć jeszcze naniesione na nią "półprzytarte" w granicach rozsądku odrukowanie
- Walet
- Posty: 131
- Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 "77
- Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Hehe wystarczyłoby po naniesieniu drukowania na tabliczce wziąść ją po prostu i "przejechać" tą blaszką pare razy "pocierając nią o ziemię. Piasek drobny to i przytarcia będą akurat.Skinder pisze: Cudem byłoby mieć jeszcze naniesione na nią "półprzytarte" w granicach rozsądku odrukowanie
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Póki co zostaje jak jest Nie ma co przeżywać i zarywać nocy z tego powodu
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 2014-02-02, 23:41
- GG: 0
- Moje maszyny: Parę SHL,parę WSK i parę ROMETÓW
- Lokalizacja: Miesbach Bavaria
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Bosko
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Profesjonalna robota i podejście. Czekam na dalsze fotorelacje i opisy prac :->
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Wpadło jak zwykle kilka innych robót, ale udało się załatwić parę drobnostek. Przyszły oringi na wałek startera, a przedwczoraj fachman pospawał aluminiową koronkę do regulacji twardości do marcoków. Trzeba będzie lekko podlizać frezem i założyć sprężyny w końcu, jestem ciekaw jak będą działać. Na przestrzeni tygodnia załatwiłem też pół wiaderka kwaśnych tulejek do zapłonów Dziś dostałem telefon, że podstawki zapłonu czekają gotowe na odbiór. Cały czas szykuje liste na zamówienie gratów hurtowo pod 3 motocykle - szpeje pokroju gumy podnóżków, linki i inne gówna do ramy. Zbieram siły na drugiego junaka ale coś nie mogę się zabrać. Tymczasem tyle, coby nie było, że zapomniałem :d
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Fajne oringi. Wyglądają na grubsze od oryginałów. Gdzie można takie dostać?
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
W każdym łożyskowym, motoryzacyjnym czy sklepie z częściami do rolasów Niestety jest odrobinę za gruby przez co starter trochę ciasno chodzi, ale pasował idealnie w szczelinke w pokrywiewaldek19 pisze:Fajne oringi. Wyglądają na grubsze od oryginałów. Gdzie można takie dostać?
Ostatnio zamknąłem wreszcie sprzęgło, zostało tylko jakiś fajny koreczek obstukać i uszczelkę do wizjera. CDI właściwie czeka tylko na wymiane przewodów i oplotu, AUTORSKA, aluminiowa podstawka skończona, gitara gra. Jakoś w weekend spróbuje dorobić sobie uszczelki do prawej pokrywy i dekielka. Głowica niestety jest do poprawki, gwint mimo iż wizualnie wygląda na nieskazitelny to przy wkręceniu świecy już niestety jest kaszana - świeca siedzi luźno + słychać jak ucieka ciśnienie podczas sprężania, Muciek miał to sprawdzić i poprawić przy regeneracji powierzchni ale jest jak jest. Kupiłem tydzień temu jakąś podróbkę zestawu helicoil na gwint świecy, ciekaw jestem jak sprężynka będzie działać. Cienka sprawa, już chyba z 10 raz trzeba rwać czapkę, ciekawe jak zniosą to szpilki, już raz jedną urwałem, wolałbym tego uniknąć tym razem. No ale cichaj, tak to wygląda. Rama i reszta części najprawdopodobniej w piątek polecą do piaskowania i lakierowania
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Super ta podstawka aulu pasuje.Nie masz czasem jednej na zbyciu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości