"Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

"Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-10-02, 15:56

Witam
Zapraszam wszystkich zainteresowanych do czytania mojego "Blogu mechanicznego" i stronę na FB. W treści znajdziecie bieżące wiadomości z mojego warsztatu dotyczące postępu remontów, opisy metod naprawczych poszczególnych podzespołów motocykli, przeróbki i modyfikacje, ciekawostki historyczne dotyczące motocykli zabytkowych.
Najnowszy temat dotyczy remontu napędu z policyjnego Harleya z 1962, motocykl zachował się w stanie prawie oryginalnym (poza lakierem) i bez większych ingerencji pozafabrycznych.
http://cyclone-motor.blogspot.com/2016/ ... story.html
Kilka wcześniejszych wątków dotyczyło również remontu SHL Gazela, m/n wykonania nowego wału korbowego do niej.
https://www.facebook.com/pg/CycloneMoto ... 8735466832
W planach również remont SHL M11 W z silnikiem Wiatra i Jawy 250 z 1962.
https://www.facebook.com/pg/CycloneMoto ... 4899738216
Będą również na tapecie japońskie klasyki, czyli Yamaha SR 500 z 1982 i dwusuwowa Suzuki GT250 X7 z 1980r - czyli łabędzi śpiew japońskich dwutaktów. Yamaha jest w trakcie remontu, lecz jeszcze nie była opisywana, natomiast bardzo ciekawa 29 konna Suzuki czeka na swoją kolej.
Pozdrawiam i jeszcze raz zapraszam. Polubienia mile widziane. ;-)
Pat

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: daroohd » 2016-10-02, 17:46

Super sprawa jest co poczytać.
Z taka wiedzą i znajomością pomyśl o wsce v2.. pierwszej w kraju..

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-10-02, 23:56

Pomysł fajny, ale trudny do realizacji na drodze przeróbek istniejącego silnika. Z silnikiem 2T dwucylindrowym w układzie V, jest taki problem, że aby chcieć go zrobić na jednym wykorbieniu to jeden cylinder będzie podbierał drugiemu mieszankę. Można by to rozwiązać w ten sposób, że zrobić bardzo mały kąt rozwarcia cylindrów, ale zjawisko podbierania nie wyeliminujemy. Jest taka radziecka konstrukcja w układzie odwróconego V z dwoma wałami korbowymi, ale to się nie nada do naszych zastosowań, choć piękne rozwiązanie:
http://www.kolyaska.pl/wostok.html
Pozostaje jedynie rzędówka, z dwiema komorami korbowymi, ale to przecież Jawa. No i układ przeciwsobny czyli IFA BK, ale ona miała dwie komory korbowe. Z jedą komorą był chyba ten silnik stosowany jako rozrusznik do Messerschmitt'a ME263 jako rozrusznik. Bardzo ciekawa konstrukcja, niezwykle lekka mocna i innowacyjna. Tutaj ciekawy artykuł na ten temat:
http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/2 ... ?showall=1
Widziałem gdzieś w necie zdjęcie silnika WSK 175 z dwoma cylindrami V-2, ale moim zdaniem to nie ma prawa poprawnie pracować. Oczywiście te problemy konstrukcyjne dotyczą silnika z przepłukiwaniem zwrotnym, jeśli zrobić dwusuw z odseparowaną komorą spalania od k. korbowej w.w. problemy znikną, lecz pojawią się inne, między innymi skomplikowanie konstrukcji.
Pat.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: daroohd » 2016-10-03, 06:02

Właśnie Simsonów poprzerabianych jest masę a za WSK i nikt się brać do końca nie chce.
Dzięki za linki nie wiedziałem ze na wschodzie takie maszyny robili.
Co do Simsonków
v2
http://racing2t.vgh.pl/viewpage.php?page_id=6

rzędowa 2

https://www.youtube.com/watch?v=At2AxyfgMAI

rzędowa 3

https://www.youtube.com/watch?v=97rk068W4FY

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-10-03, 21:26

Kiedyś już to gdzieś widziałem. Simson V-2 ma dwie komory korbowe i wygląda trochę nieelegancko :-/ z tymi spawami. Rzędówki wiadomo, składaki z kilku bloków. Myślę że jedynym układem silnika który ma sens i może posiadać jedną komorę korbową, to układ przeciwsobny, zwany również bokserem. Lecz martwi mnie trochę kwestia składanego wału bez podparcia na środku, ale w sumie wszystkie starsze BMW i ruskie tak mają więc może trochę na wyrost. Uważam, że byłby to jedyny w swoim rodzaju silnik o zwartej budowie i niepowtarzalnych rozwiązaniach, ale do tego trzeba wystrugać blok silnika i zapiąć jakąś skrzynkę przekładniową. Jeśli to ma być motocykl pędzony łańcuchem, to jedynie przekładnia kątowa z wału na sprzęgło.Jeśli zrobić małe koło napędowe na wale i jeszcze jedno obok tzn duże talerzowe z przekładnią kątową na sprzęgło, to uzyskamy kompensatę momentu skręcającego od wału. To niestety drogie rozwiązanie, same koła to ok 2000 pln. Skrzynkę można wykorzystać od ETZ lub podobnego pojazdu. Wadą będzie wydłużenie jednostki napędowej i konieczność zaprojektowania nowej ramy. Taki motocykl to prototyp więc będą problemy, lecz z pewnością zadziała :-) . Oczywiście cylindry od WSK-i 175 i obowiązkowo membrana bezpośrednio w blok pomiędzy cylindrami. Popłynąłem :shock: , jak Wam się podoba? Wizja kusząca tylko pozostaje pytanie, kto za to wszystko zapłaci :/ .
Pat

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-10-03, 23:58

Pogrzebałem po internecie i wygląda na to że odkryłem na nowo IFA BK 350. :lol: Ale minie trochę oświeciło w związku z tym, zrobienie V-2 jest możliwe, z wykorzystaniem przestawianych czopów o kąt rozstawu cylindrów, wówczas tłoki będą równocześnie pracowały w cylindrze i będzie ciśnienie w komorze korbowej. Pozostaje kwestia wyważenia układu, oraz to jak się będzie zachowywał przy równoczesnych zapłonach dla obu cylindrów. Jest jeszcze kwestia napełniania cylindrów, czy uda się je w równym stopniu napełnić, przy układzie V zawsze jeden cyl. ma lepsze warunki pracy, ze względu na brak symetrii. Oczywiści powstanie taka trochę jednocylindrówka z dwoma tlokami i równoczesnym zapłonem. Drgania i moment obrotowy mogą być potężne :evil:

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-10-07, 23:29

Ciąg dalszy remontu policyjnej Duo Glide, remont silnika. Zapraszam ;-)
http://cyclone-motor.blogspot.com/2016/ ... ry-cd.html

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-10-29, 23:12

Witam
Kolejny, ale już ostatni odcinek remontu policyjnej Duo-Glide z 1962. Tym razem poza ciekawostkami historycznymi i mechaniką "od podszewki" starego "policemana", również filmiki z odpalenia i pracy, tej bądź co bądź amerykańskiej WSK-i ;-) .
Zapraszam do oglądania 'Bloga Mechanicznego'.
http://cyclone-motor.blogspot.com/2016/ ... dzieo.html

lub stronę na FB

https://www.facebook.com/CycloneMotorTo ... NE&fref=nf

Pozdrawiam :papa:
Pat

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Garry1 » 2016-10-30, 10:58

Bardzo miło czyta sie twoje artykuły:)
Pisz jak najczęściej:)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-10-30, 19:47

Garry1 pisze:Bardzo miło czyta sie twoje artykuły:)
Pisz jak najczęściej:)
Dzięki, miło przeczytać, że się Tobie podoba. :-)
Pozdrawiam

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-11-06, 00:34

Dla zainteresowanych nowy odcinek bloga, tym razem nie na temat Harleya. Pamiętacie film "Dzienniki motocyklowe" n/t podróży Ernesto Guewary i jego kolegi przez Amerykę Płd., tak mnie nawiedziło przy okazji wznowienia prac przy mojej SR500. Jaki to ma związek, o tym w poście. Zapraszam do lektury.
http://cyclone-motor.blogspot.com/2016/ ... li-la.html

Pozdrawiam
Pat

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-11-06, 18:28

Dziękuję za uznanie :-)

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: radar » 2016-11-06, 21:27

Jeśli możesz, napisz coś więcej o SR - który rocznik, jak z wibracjami silnika, wrażenia z jazdy i na co zwracać uwagę przy zakupie.

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-11-07, 21:59

Rocznik mojej SR-ki to 1981 model 2J4, czyli na gaźniku stałociśnieniowym Mikuni z okrągłą przepustnicą 34 mm, poprzedni model 2J2 miał taki sam gażnik ale 32mm i mechaniczny zapłon. Motocykl kupiłem z przebiegiem ok 10 tyś km ale musiał trochę dostać w tyłek, bo po 26 tyś km tłok był już do wymiany i brał olej, ok 1l/1000 km. Wibracje jak to przy singlu.. są, ale nie nazbyt uciążliwe, przy ok 100 - 110 km/h obraz w lusterkach nieco się rozmywał, ale nie wpływało to na jazdę długodystansową, tzn na moje zmęczenie. W tym motocyklu wszystko jest na "silent blockach" tzn podnóżki, kierownica, siedzenie, tylny błotnik, lampy, lecz silnik jest przykręcony na sztywno do ramy. Warto zwrócić uwagę na stan tych gum, choć wszystkie można kupić to są jednak dość drogie. Silnik dobrze eksploatowany posłuży nawet 100 tyś km, choć wymiana tłoka po 50 tyś to standard. Dobrze lać wysokiej jakości olej ze względu na trwałość tłoka ale i również rozrządu, którego dźwigienki pracują po wałku rozrządu ślizgowo. Co do charakterystyki silnika, to jest tak elastyczny, że można jechać na 5 biegu już od ok 70 km/h, a gdy go przeciągnąć po biegach, to pomimo tylko 32 KM, potrafi dać baty większym i silniejszym motocyklom. Jak na swoją starą ramę i 36 mm zawieszenia doskonale się prowadzi i można sobie nieźle poczynać zarówno na trasie jak i w mieście. To rasowy cafe z zacięciem sportowym w fabrycznym wydaniu i do tego jeszcze wygodnie się nim podróżuje. Do dodatkowych atutów należy duży prześwit co ze sporymi skokami zawieszeń powoduje, że można nią jeździć nawet w średnim terenie. W porównaniu do kultowej Hondy GB500, SR-ka jest dłuższa wyższa, ale przede wszystkim oferuje wygodę, czego o GB nie można powiedzieć. Niejakie problemy może sprawić odpalanie, ten motocykl nie dysponuje rozrusznikiem elektrycznym, ale ma dźwignię odprężnika i jeśli tylko silnik jest w dobrym stanie, nie maproblemu z odpaleniem. Mankamenty tego motocykla to pękająca i korodująca blaszna podstawa siedzenia, na rynku wtórnym b. droga i ciężka do dostania. Remedium to zdjąć pokrowiec dać wzmocnienia i pomalować blachę pod gąbką, bo fabryka tego nie robiła. Późniejsze modele czyli 48T, z gaźnikiem podciśnieniowym miały tę podstawę już plastikową. Korodują również chromowane błotniki od spodu i lampa. Jeśli kupisz model 2J4 z przeogromną lampą przednią, ale również bardzo drogą to koniecznie o nią zadbaj. Koroduje także wydech, szczególnie komora rezonasowa zatylnym kołem, ale na zewnątrz nie widać. Ogólnie były modele 2J2 do 1979r- mała lampa, mały gaźnik stałociśnieniowy, 2J4 79-84 duża lampa duży gażnik, elektroniczny zapłon, 48T mała lampa, gażnik podciśnieniowy 34mm, inna kanapa bez fast becka- zadupka, innaczej mocowane i wygladające kirunkowskazy, inne podnóżki pasażera. Moim zdaniem najfajniejszy 2j4, poznasz je po początkowych nr np. 2J4......... na silniku nadlew na bloku pod gaźnikiem. W moim egzęplarzu szybko zakończyły żywot tylne amortyzatory, ale to wina poprzedniego właściciela, gdyż jeździł nią po polu.
Reasumując nie od parady Japończycy zakończyli produkcję tego modelu dopiero w tym roku jako SR400, po ponad 50 latach. To żywa legenda motoryzacji w bardzo dziarskim wydaniu i świetnie skrojony klasyk :evil: .
Mam nadzieje że pomogłem.
Pat

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: radar » 2016-11-08, 21:32

Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedz. Mi także podoba się klasyczny wygląd moto bez zbędnych ozdobników, no i ciekawy, jednocylindrowy silnik. Rozruch z kopki nie przeraża, a tylko dodaje uroku. Postaram się upolować jakiś okaz 2J4, jako alternatywę ruska i chyba najszybciej za Odrą. Jeszcze raz dziękuję za cenne info - pozdrawiam.

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2016-12-25, 18:37

Dziękuję wszystkim za czytanie mojego Bloga Mechanicznego :) , dziś kolejny odcinek moich zmagań do przeczytania tutaj:
http://cyclone-motor.blogspot.com/2016/ ... ad-cd.html
a tu kilka zdjątek na moim profilu FB dotyczącym silników Magnum:
https://www.facebook.com/pg/Magnum-Engi ... 8446522502
Pozdrawiam.

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-01-07, 23:13

Dziękuję czytelnikom mojego bloga,za cierpliwe śledzenie mojej pracy, a oto nowy tekst. W związku z tradycją i czasem kolędowania napisałem posta o Turoniu i skrzyni WLA. Jaki to ma związek zobaczcie sami :-)
http://cyclone-motor.blogspot.com/2017/ ... rzyni.html
FB:
https://www.facebook.com/CycloneMotorTo ... NE&fref=nf
Pozdrawiam.

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-04-02, 16:31

Witam tym razem temat o wyważaniu wałów korbowych, zapraszam do przeczytania: http://cyclone-motor.blogspot.com/2017/ ... owego.html

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-04-17, 16:58

Kontynuacja wątku n/t silników Magnum powstałych w moim warsztacie. Tym razem o motocyklach Magnum jeżdżących obecnie za granicą. W świetle faktu, że motocykl Magnum wygrał Motocyklowe Mistrzostwa Polski w Poznaniu, w klasie Old School i został pobudowany na bazie mojego napędu oraz "sztywnej" ramy i z wykorzystaniem mojej wizji projektu, tym bardziej warto przeczytać.
http://cyclone-motor.blogspot.com/2017/ ... um-na.html
Zapraszam ;)

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-05-28, 20:57

Witam
Kolejny odcinek moich zmagań z materią, tym razem temat dotyczący komór spalania. Zapraszam do przeczytania:
https://cyclone-motor.blogspot.com/2017 ... 8966185808
Pozdrawiam.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości