Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-26, 09:03

Hej.
Mam pytanie jak moge sprawdzić szczelność skrzyni korbowej?

Silnik nie odpala. Po wlaniu paliwa pod świece odpala i po chwili gaśnie.
Tak wygląda jakby nie zasysał mieszanki z gaźnika.

Dodatkowo jest ukruszone gorne mocowanie silnika - tak jakby ktos wyrwal srube mocujaca razem z kawalkami karteru co dodatkowo naraża silnik na nieszczelnosc skrzyni korbowej (teoretycznie tam jest jeszcze druga "linia" uszczelnienia... ale kto wie).

Kompresje w komorze spalania wydje mi sie ze ma ok - tutaj też pytanie jaka powinna byc prawidlowa wartość i jak ją sprawdzić?
Ale po wlaniu paliwa pod swiece odpala.
Jak zweryfikowac że silnik ma to podcisnienie i poprawnie powinien zasysas mieszanke?

Czy jakas weryfikacja typu:

Weryfikacja 1:
-zdjąć gaźnik
-zaslonic dłonią wlot do cylindra
-kręcic wkretarka kołem magnesowym


Weryfikacja 2:
-zdjąć gaźnik
-wlać paliwo w przedłużkę do cylindra
-jak odpali to znaczy ze zassal to paliwo (czy poprostu spłyneło do cylindra grawitacyjnie)

Niewiem czy mam sie skupic na gazniku czy simmeringach czy moze w ogole szukać innego silnika..

Oczekiwać ze przyssie mi reke jakoś wyraznie??
Wiem, że to podcisnienie do zasysania mieszanki nie jest ogromne i nieporownywalnie mniejsze od kompresji w komorze spalania.

Dzieki
Pzdr

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: halcik » 2017-07-26, 09:15

Wariant drugi jest lepszy, ale gaźnika nie musisz demontować. W uproszczeniu napiszę tak, grawitacja ciągnie do dołu, a nie pod świecę. Jeśli silnik jest w takim stanie jak opisujesz to i tak musisz go rozebrać, zaspawać i złożyć. Wtedy wymień simmeringi, łożyska i dotrzyj połówki karterów.
A jak chcesz szukać innego to ten z chęcią przyjmę :P

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-26, 11:04

Właśnje samo urwane mocowanie gorne nie jeat dla mnie wielkim problemem i chcialbym uniknąć rozpoławiania i spawania jesli nie jest to konieczne.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: halcik » 2017-07-26, 11:11

To jeśli silnik nie odpali po podlaniu w króciec gaźnika, to możesz jeszcze wymienić simmeringi. A nieszczelność na pęknięciu możesz sprawdzić nawet na ślinę :) jak przy ruchu tłoka w dół będzie wypychać, a przy ruchu w górę zaciągać do wnętrza karterów to znaczy, że jest nieszczelność. Warto przy tej próbie lekko zatkać króciec gaźnika, żeby pod i nad ciśnienie dłużej utrzymywało większą wartość.

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-26, 11:35

Ok Dzieki.

A jesli wstrzykne benzyne strzykawka przez gaznik w krociec tam za przepustnie jeszcze i silnik odpali to znaczy ze jest szczelnie?
(na tyle ze powinien normalnie palic) i zajac sie gaznikiem?
pzdr

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Skinder » 2017-07-26, 11:42

Powinien dać się uruchomić.

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-27, 08:20

Zrovilem test iiii.

Wstrzyknalem paliwo strzykawka z igla gleboko w gaznik.
Odpalil.
Nawet go raz przegazowalem i sie wkrecil na obroty ale jak tylko puscilem gaz to zgasl.

Zmierzylem kompresje i wyszlo mniej wiecej 7- 7.5 kg/cm czy cos takiego.

Dodatkowo zrobilem taki test tego podcisnienia

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ga5ABkSE1eg[/youtube]

Moze ktos na oko powie ze powinno zassac ta rekawiczke gumowa chociaz byla mocno zalozona... a moze jest ok?

Aha gaki szczegol odpalam wkretatka za magneto bo bym sie zachegal tym magnego.

A moze jest ktos z okolic Piaseczna, Zalesia Gor eho kto by mial chec sie apotkac i przy browarku podlubac w garazu?:)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Skinder » 2017-07-27, 10:38

Rozbierz gaźnik, zobacz czy nie jest zapchany albo zakamieniony. Powinno to chodzić, tam nie ma jakiegoś mega podciśnienia. Odkręć pokrywkę komory pływakowej i sprawdź czy zaworek / pływak się nie zawiesił. Zrób też test po zdjęciu komory pływakowej czy masz drożny ten kanalik co doprowadza paliwo pod dyszę. Dysza wiadomo, przedmuchać. I to tyle właściwie, nie ma żadnej większej filozofii. Przy uruchomieniu zimnego silnika trzymać zatapiacz pływaka tak długo, aż siknie z otworu odpowietrzającego w pokrywce.

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-27, 13:57

Zauwazylem jedna prawidlowosc.
Jak juz odpale silnik wstrzykujac paliow do rurki.
To jak zdaze odlozyc wkretarke zanim zgasni i dodam gazu linka to wkreca sie na obroty nawet.
Jak puszcze linke gazu to gasnie.

Wkret regulacyjny przepustnicy jest wkrecony prawie do opou... wiec dziwne bo to tak jakby reguluje "najnizsze polozenie gazu" dziwne ze dodajac gaz linka recznie jednak pochodzil chwile...

Dzisiaj zacisne zacisk na lince gazu i zblokuje i zobaczymy czy bedzie chodzil dllugo i czy odpali...
Iglica jest na 2 rowku od dolu. (czyli srodkowy o ile liczyc gorny jako miejsce na jakies zabezpieczenie ktorego nie mam.

Gaznik jest wyczyszczony caly. i calybyl rozkrecony.

Mysle ze istotne jest to ze on jednak wkreca sie jak sie doda recznie gazu.

Jeszce inna rzecz ze ma chyba troche zapozny zaplon bo jak mierzylem i zaznaczylem -3mm na korpusie to mi sie styki rowieraja tak po 1/3 odcinka od -3 do ZZ.
Ale krecenie iskrownikiem praktycznie nic nie zmienia...

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: halcik » 2017-07-27, 14:04

Zapchana dysza niskich obrotów lub źle wyregulowany gaźnik. Od jakiego położenia przepustnicy dozowanie jest z rozpylacza? No przecież nie od razu, dlatego sprawdź to co napisałem.
W sumie mógłbym napisać, że zawracasz głowę, a nawet zapłonu poprawnie nie ustawiłeś. Ma być 3mm przed GMP, a platyny na 0,2-0,3mm. Jeśli się nie da to zrób tak, żeby się dało. Odpowiedzialne za to mogą być: wał, platynki, koło magnesowe i brak wiedzy jak to działa. Pokombinuj bo bez zapłonu nie ma co ruszać gaźnika itd.

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-27, 14:45

Ja sie generalnie zgadzam z tym co mowisz z tym zaplonem i dzisiaj zmienie platynki na inne (tamte byly krzywe itd ale przerwe wyregulowalem...).
O tyle dobrze ze w GMP krzywka od klina jest prostopadle w dol to znaczy ze wal nie jest "przekrecony" tyle wyczytalem.
Zmienie platynki i sprobuje ustawic zaplon poprawnie.

Inna rzecz ze jednak jak dostanie paliwo to chodzi wiec ten zaplon nie jest az tak najgorzej ustawiony.

Pytanie chyba najwazniejsze... gdzie jest dysza wolnych obrotow? :)
Dysze ta co jest od dolu wkrecana w ktora wchodzi iglica przeczyscilem (byla czysta) jest jeszcze jakas inna dysza?

Pzdr

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: halcik » 2017-07-27, 15:29

Tak są dwie, ale ... ustaw zapłon wkręć i wykręć śrubę poziomo o 1,5 obrotu. Tak przygotowany gaźnik powinien pozwolić odpalić silnik po przelaniu go według instrukcji Skindera. Przepustnicę ustaw śrubą skośną tak, aby była widoczna szczelina grubości rysika w ołówku. Jeśli tak nie odpali to dodatkowo podlej w króciec trochę paliwa, ale w gaźniku i w wężyku też ma być.
Jeśli to wszystko nie pomoże to zrób mu kąpiel w occie na noc. Możesz też przedmuchać otwory widoczne na dolocie powietrza (dwie dziurki poniżej dolotu powietrza). Próba dostania się do tej dyszy może spowodować uszkodzenie gaźnika. Szczegóły podam Ci jeśli nic z rzeczy opisywanych powyżej nie pomoże

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-28, 09:13

Jest postep.
Nameczylem sie strasznie.
Jestem przerażony jakością platynek jakie są na rynku.

1 kupione byly tak skrzywione i odlane ze powodowaly zwarcie caly czas na trzpieniu.
2 kupione mialy taka krzywizne ze ramie platynki iskrzylo i krzywke magneta.

Ostatecznie te pierwsze rozwiercilem i wyjalem ta sprezynujaca blaszke i przynitowalem na nowo do starych 40 letnich platynek.

Udalo sie ustawic zaplon i silnik zagadal.
Nadal mam lekki problem z odpaleniem bez podlania paliwa do gaznika ale jak juz odpali to chodzi i nie gasnie odrazu.

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-28, 21:53

Teraz rylko mi sie wydaje ze mam troszke za wczesny zaplon ale juz go nie moge bardziej opoznic bo skonczyla sie regulacja.
W ogole to dziwne als na roznych platynkach wychodzil mi bardzo rozny zaplon.

A regulacja bardzo malo zmienia.

Np miedzy znakami ktore robilem miedzy zz a zz-3mm jest tak z pamieci z 4cm... a przesuniecie iskrownka z pozycji maksymalnej jed ej w droga to zmiana poczatku rozwieranja jest moze o 1cm.
Niewiem co tam moglem zle zrobic?

Ale np na jednych platynkach mialem skolei zaplon zapozny i tez brakowalo regulacji.
Te platynki mialy chhba troche dluzsze ramie i dlatego taki bhl zaplon przestawiony.

Ale teraz tez idealnie nie jest.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: halcik » 2017-07-28, 22:02

Dlatego łapiesz za kowadełko kombinerkami i przeginasz w górę lub w dół według potrzeb. Młoteczek ma pracować swobodnie jak do tej pory. Po tej operacji popraw powierzchnię stykania kowadełka z młoteczkiem

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-29, 09:16

Ok. Ale podgiecie kowadelka zmienia chyba tylka maksymalna przerwe jaka mozna ustawic na platynkach. Nie ma to chyba wplywu na przesuniecie zaplonu.
Ja np mam teraz przerwe na platynkach dobrze wyregulowana a brakujw mi troche zakresu regulacji zaplonu...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: halcik » 2017-07-29, 12:03

Tak, zwiększasz przerwę na platynach, ale i równocześnie przyspieszasz moment ich otwarcia.

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Bazant » 2017-07-30, 02:23

Ok.
A to wlasnie w tych platynkach to tak naprawde wazny jest moment ich rozwarcia?
Sama "wielkosc rozwarcia" ma wplyw na cos?
Ustawia sie to przerwe na 0,3 bo tak jest przyjete ze wtedy zaplon bedzie dobrze ustawic?

Jesli ustawie zeby styki ze beda zwarte i sie beda rozwieraly w odpowiednim momecie i beda sie rozwierac na 10mm (zalozmy ze tak sie uda ustawic - hipotetycznie) to i tak bedzie wszystko dzialac prawidolowo prawda?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: halcik » 2017-07-30, 07:42

Nie do końca. Im dłużej zwarte tym dłużej ląduje się cewka i tym mocniejsza iskra, ale wartości książkowe, to tylko wartości książkowe. Poszukaj info jakiej grubości powinien być garbik na kole, może się już wytarł

Gasiu
Posty: 10
Rejestracja: 2017-05-12, 18:51
GG: 0
Moje maszyny: Garbuska z 1976 roku. Dwuramówka z 1968 roku.
Kontaktowanie:

Re: Jak sprawdzic szczelnosc skrzyni korbowej? Nie zasysa paliwa.

Post autor: Gasiu » 2017-09-19, 17:18

Dzień dobry. Mam podobny problem. Złożyłem garbuskę ze złomu. Walczę z silnikiem już od 2 miesięcy. Silnik słabo zasysa mieszankę. Założyłem prezerwatywę na króciec od gaźnika. Raz dmucha a raz zasysa, ale powietrza w gumie jest cały czas tyle samo. Raz w jedną raz w drugą. Wydawało mi się, że silnik powinien pompować cały czas w jedną stronę, dzięki odpowiedniemu ułożeniu okien w cylindrze. No i jak naleję paliwa dużo do komory korbowej trzymając chwilę zatapiacz pływaka to pochodzi 30 sekund i gaśnie. Jak się zatapiacz zablokował to przejechałem 20 km. Paliwo lało się na szosę ale jechałem. Dodam, że dysze gaźników były wielokrotnie czyszczone. Mam 2 gaźniki i efekt jest taki sam. Trzeba mocno zalać silnik, żeby chodził. No i jest zapłon CDI dobrze wyregulowany.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości