SHL m04 - 1952 - Warszawska

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: qpa » 2017-04-23, 16:09

Witam

Jestem w końcowej fazie kompletowania braków w mojej shl. Numer ramy W8xx rok 1952.

Jakiś czas tematu wyglądała tak:
unnamed (1).jpg
silnik z wsk wstawiony na sztukę


Na dzień dzisiejszy brakuje mi:

cylindra

zbiornika

pedału hamulca

i kilku drobiazgów.


Mam pytanie do znawców o detale jakie powinny być w tym konkretnym egzemplarzu

- gmole były przy ramie i są również w katalogu części
- koła mają być warszawskie czy kieleckie? - mam już komplet takich i takich pytanie które powinny być w motocyklu

Kolejna sprawa to powłoki galwaniczne:

Chrom: ramka lampy, kierownica, gwiazdki trapezu, kolanko wydechu

Ocynk: szpilki trapezu

Nakrętka sztycy czarna? Pręt hamulca czarny czy w ocynku?

Imo wszystkie sprężyny czarne, wydech czarny, kopniak i zmiana biegów czarna. elementy kół i śruby czernione lub w oksydzie.

Chciałbym ją zrobić możliwie jak najbliżej oryginału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: qpa » 2017-05-05, 20:24

shl.jpg
Stan na dzień dzisiejszy, podbijam moje pytania, w tej chwili założone są koła kieleckie tył nitowana przód z wgłębieniami
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: kanuj » 2017-05-05, 20:48

Chętnie bym pomógł, ale nie wgłębiałem się w temat wersji "warszawskiej". Moja jest "kielecka" z końca produkcji w Kielcach. Zachowana była w niezłym stanie, a gościu od którego kupiłem niewiele w niej zmieniał, najwyżej coś pomalował srebrzanką.
A więc z tego co w mojej: chrom to jeszcze "gaszak", korek paliwa bez miarki, nakrętka kolanka, nakrętka sztycy. Śruby to oksyda, niektóre ją jeszcze posiadały. Pręt hamulca czarny, ostatnie pytanie to tak jak piszesz. Co do kół to nie wiem jakie mają być.

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: kuba063 » 2017-05-06, 17:35

Cylinder był dzisiaj na bazarze w łodzi, za stówe mi gość sprzątnął z przed nosa...
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: skavinsky » 2017-08-01, 11:26

1. masz silnik od WSK, silnik musi być z nadlewami pod cylindrem, dekiel od sprzęgła WFM w kółku
2. koła montujesz warszawskie jak zamontujesz kieleckie nic się nie stanie
3. chrom elementy które napisał Kanuj, reszta czarna i oksyda
4. Zbiornik uważaj na przeróbki z WFM
5. Tylna lampa mała typu żółwik standardowa jak w WFM
6. szkło lampy przedniej już chyba powinno być słoneczko T+M coś takiego w kieleckiej było ZWOA

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: qpa » 2017-08-02, 15:06

Dzięki za odpowiedz:

ad 1 - silnik jak pisałem mam oryginaly, te kartery od wsk wrzucony były tylko na sztukę

ad 2 - koło oczywiście zamontuje warszawskie, wiesz czym się różniła przednia piasta warszawska od piasty wfm?

ad 3 - oki dzięki

ad 4- zbiornik już jeden mam tylko straszne sito

ad 5 - lampa żółwik jak w wfm już jest

Ogólnie już mi niewiele brakuje żeby była kompletna.

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: kanuj » 2017-08-02, 15:21

Jeżeli Twoja rama jest jeszcze przy główce skręcana to przednia piasta powinna mieć charakterystyczne trójramienne przetłoczenie.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: skavinsky » 2017-08-02, 15:51

Ad 2 tak jak pisał Kanuj, natomiast tylna piasta widoczną "falbanę"
Ad 4 sito nie sito ale oryginał, wyślij gdzieś do cynowania albo samemu się pobaw, ja swój masakryczny reanimowąłem może nie jest mega świetny ale wiem że oryginał a nie QPA z WFM hehe :)

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: qpa » 2017-08-02, 17:42

To czy się różniła piasta przód kielecka od warszawskiej skoro obie miały trzy przetłoczenia?

Oczywiście ze zbiornikiem będę walczył :) Dlatego tyle pytań ponieważ chce ją odbudować możliwie najbliżej oryginału.

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: kanuj » 2017-08-02, 20:52

Warszawska w późniejszym okresie gdy już rama była spawana nie miała przetłoczeń.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: qpa » 2017-08-03, 14:49

Dzisiaj w ręce wpadło mi coś takiego:

Obrazek

Warszawianka z 53 roku, z tego co się orientuje od mojej pierwszej różni się tylko brakiem gmoli
Ostatnio zmieniony 2017-08-08, 21:29 przez qpa, łącznie zmieniany 1 raz.

Majkimajk
Posty: 3
Rejestracja: 2017-07-26, 10:48
GG: 0
Moje maszyny: Rysie, zaki , wski
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: Majkimajk » 2017-08-04, 08:53

Gmole były w kieleckich oraz na samym początku warszawskiej , szkło było jeszcze ZWOA (i późniejsze szkło nazywa się T11 nie zadne TM)
Koła warszawskie - tylne było spawane (w miejscach gdzie w kieleckiej były nity) a potrzebne było podobne do wfm roznilo się grzybkiem . Nitowane koła i z przetloczeniami były w kieleckich.

To mój pierwszy post , miałem nic nie pisać na forum tylko czytać ale nie mogę wytrzymac jak czytam niektóre głupoty osób które się wypowiadają a mało co się znaja...

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: qpa » 2017-08-04, 09:02

Majki mógłbyś podać jakiś przykład przedniej piasty warszawiskiej?

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: Mixol » 2017-08-04, 10:22

Majkimajk pisze:
2017-08-04, 08:53
Gmole były w kieleckich oraz na samym początku warszawskiej , szkło było jeszcze ZWOA (i późniejsze szkło nazywa się T11 nie zadne TM)
Koła warszawskie - tylne było spawane (w miejscach gdzie w kieleckiej były nity) a potrzebne było podobne do wfm roznilo się grzybkiem . Nitowane koła i z przetloczeniami były w kieleckich.

To mój pierwszy post , miałem nic nie pisać na forum tylko czytać ale nie mogę wytrzymac jak czytam niektóre głupoty osób które się wypowiadają a mało co się znaja...
Może piszą z niedoinformowania, skoro masz wiedze to warto się nią podzielić a nie trzymać dla siebie, tym bardziej że temat M04 znany jest mniejszej liczbie forumowiczów.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: Texas Ranger » 2017-08-04, 12:29

Pewnie i masz rację, ale przecież niektóre osoby sporo zainwestowały w wiedzę, więc pomagać nie będą, ani udzielać informacji. Tak ostatnio przecież ktoś tu na forum napisał i nie mam na myśli Majkimajk.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: jjaworskyy » 2017-08-04, 13:31

Texas Ranger pisze:
2017-08-04, 12:29
Pewnie i masz rację, ale przecież niektóre osoby sporo zainwestowały w wiedzę, więc pomagać nie będą, ani udzielać informacji. Tak ostatnio przecież ktoś tu na forum napisał i nie mam na myśli Majkimajk.
Serio? Czy wszystko musi się sprowadzać do $$$, nawet podzielenie się wiedzą?

Majkimajk
Posty: 3
Rejestracja: 2017-07-26, 10:48
GG: 0
Moje maszyny: Rysie, zaki , wski
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: Majkimajk » 2017-08-04, 14:53

qpa pisze:
2017-08-04, 09:02
Majki mógłbyś podać jakiś przykład przedniej piasty warszawiskiej?
Tam gdzie w piascie wklada się łożysko wfmka ma zakonczenie plaskie a shlka grzybkowe , teraz niemam czasu szukać na internecie ogłoszeń a niechce mi się rozkręcac motorów

Majkimajk
Posty: 3
Rejestracja: 2017-07-26, 10:48
GG: 0
Moje maszyny: Rysie, zaki , wski
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: Majkimajk » 2017-08-05, 08:06

Jakby ktoś potrzebował jakiś informacji dotyczących shl 98 , sokola 125 , shl m02 shl m04 m05 to proszę pisać wiadomości jak będę tylko znajdę chwilę to odpowiem
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: qpa » 2017-08-08, 21:31

Jest lepiej niż dobrze z drugą sztuką, wyglądała jak wyciągnięta z bagna a tym czasem po 2h:

Obrazek

Póki co wszystkie śruby się odkręciły i są ori drobnozwojowe po elementami ładny czarny lakier.

76gonzo
Posty: 13
Rejestracja: 2017-10-02, 14:03
GG: 0
Moje maszyny: SHL M04 1951
Kontaktowanie:

Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska

Post autor: 76gonzo » 2017-12-17, 01:48

Witam posiadam cylindry do Shl m04 i będę miał zamiar jeden z nich sprzedać , jest to oryginalny cylinder od sokoła lub wczesnych Shl nie to jakiś zamiennik , nie jes w perfekcyjnym stanie ma uszkodzone żeberka ,górne jest ulamane ale jest wiec nie będzie problemu z naprawa dolne żeberko też ma ubytek ale go nie posiadam , co najważniejsze cylinder ma zrobiony lub miał ostatni szlif kiedyś no i jest na gładzi cylindra rysa wiec większość ludzi pomyśli to koniec ale jest rozwiązanie oczywiście ze ma na to odpowiedz 😀posiadam tłok nadwymiarowy nadwymiaru 54.00mm bardzo dobrej jakości co ty na to ? Dodam ze posiadam prawie wszystkie cylindry tego typu z całego świata brakuje mi tylko yamahy ya 1 ale poszukiwani w Japonii zostały rozpoczęte , mam nadzieje ze niedługo będę szczęśliwym posiadaczem 🤩 takie zboczenie chce posiadać je wszystkie i porównać co by nie było,właściwie co by można podzielić się informacja z ludźmi co do różnic i jaki jest najbardziej zbliżony do naszego Polskiego oryginału . Pozdrawiam

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości