PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2013-05-31, 18:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Sokół 600
WFM M06 1960
WSK 125 B3 1985 - Lokalizacja: Piła
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Witam!
Zmieniłem nowy kondensator, dałem nowy przerywacz, nowa cewka, nowy przewód wysokiego napięcia, nowa fajka, nowa świeca i....... dalej nic Jak zdejmę fajkę to iskra pięknie przeskakuje na cylinder. Jak założę fajkę i świecę i położę na głowicę, to iskry brak. Jak lekko odsunę świecę to przeskakuje iskra między świecą a cylindrem. Kilka razy to nawet odczułem osobiście. Więc wychodzi, że jest na czymś przebicie. Zdjąłem całą podstawę sprawdziłem przewody i nic nie widać. Nic też nie ociera o magneto.
Miał już ktoś taką zagwostkę? Mi już powoli ręce opadają Przerywacz jest dobrze zaizolowany i nigdzie nie dotyka.
Zmieniłem nowy kondensator, dałem nowy przerywacz, nowa cewka, nowy przewód wysokiego napięcia, nowa fajka, nowa świeca i....... dalej nic Jak zdejmę fajkę to iskra pięknie przeskakuje na cylinder. Jak założę fajkę i świecę i położę na głowicę, to iskry brak. Jak lekko odsunę świecę to przeskakuje iskra między świecą a cylindrem. Kilka razy to nawet odczułem osobiście. Więc wychodzi, że jest na czymś przebicie. Zdjąłem całą podstawę sprawdziłem przewody i nic nie widać. Nic też nie ociera o magneto.
Miał już ktoś taką zagwostkę? Mi już powoli ręce opadają Przerywacz jest dobrze zaizolowany i nigdzie nie dotyka.
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Jeśli iskra na samym przewodzie jest to sprawdź oporność fajki albo skróć przewód tak aby wystawał kawałek przewodu. Owiń nim świecę i połóż na silniku i patrz czy masz iskrę. Nowe nie znaczy dobre
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2013-05-31, 18:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Sokół 600
WFM M06 1960
WSK 125 B3 1985 - Lokalizacja: Piła
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Witam!
W sobotę znowu podszedłem do tematu przeskakującej iskry między świecą, a głowicą i nadal jestem w kropce. Odłączyłem akumulator, wszystkie przewody, wyjąłem cewkę ładowania, wyjąłem cewki świateł, tak, że została tylko cewka wysokiego napięcia, kondensator i przerywacz. Ustawiłem przerwę 0,3, ustawiłem zapłon, że styki zaczynają się rozwierać na 3 mm przed GMP i nadal nic Jak świecę położę na cylindrze to jest słabiutkie iskrzenie wewnątrz świecy, jak odsunę lekko świecę, że nie leży na głowicy, to iskra przeskakuje między elektrodami i do głowicy. Zdjąłem fajkę i przykręciłem sam przewód na świecę i nadal to samo. Sprawdzałem 3 cewki, 3 kondensatory, 2 magneta, 3 świece i nadal ten sam efekt. Może podstawa jest uszkodzona i ma jakieś przebicie? Ale jak mam kupić cały nowy zapłon to może od razu CDI? Miał ktoś podobny problem????
W sobotę znowu podszedłem do tematu przeskakującej iskry między świecą, a głowicą i nadal jestem w kropce. Odłączyłem akumulator, wszystkie przewody, wyjąłem cewkę ładowania, wyjąłem cewki świateł, tak, że została tylko cewka wysokiego napięcia, kondensator i przerywacz. Ustawiłem przerwę 0,3, ustawiłem zapłon, że styki zaczynają się rozwierać na 3 mm przed GMP i nadal nic Jak świecę położę na cylindrze to jest słabiutkie iskrzenie wewnątrz świecy, jak odsunę lekko świecę, że nie leży na głowicy, to iskra przeskakuje między elektrodami i do głowicy. Zdjąłem fajkę i przykręciłem sam przewód na świecę i nadal to samo. Sprawdzałem 3 cewki, 3 kondensatory, 2 magneta, 3 świece i nadal ten sam efekt. Może podstawa jest uszkodzona i ma jakieś przebicie? Ale jak mam kupić cały nowy zapłon to może od razu CDI? Miał ktoś podobny problem????
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Prąd idzie przewodem i dochodzi do środkowej części świecy, przeskakuje na element metalowy połączony z gwintem, który powinien być zmasowany (czyli po prostu dokręcony do głowicy). Innej drogi nie ma, jeśli iskra przechodzi i skacze Ci jeszcze na karter, to raz, że w tym teście mocno obciążasz cewkę (można spalić), a takie testy, oprócz udowodnienia, że cewka generuje, a przewód i fajka przekazuje prąd na świecę.
Czy te 3 świece były nowe, w zakamarku między elektrodą, a gwintem potrafi się zebrać syf który powoduje brak pojawienia się iskry we właściwym miejscu, dlatego należy tu użyć nowej suchej świecy, ewentualnie sprawnej z innego silnika.
Czy te 3 świece były nowe, w zakamarku między elektrodą, a gwintem potrafi się zebrać syf który powoduje brak pojawienia się iskry we właściwym miejscu, dlatego należy tu użyć nowej suchej świecy, ewentualnie sprawnej z innego silnika.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSKM06B3 1975
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
...ale to akurat dobrze, a jak miała by przeskakiwać?iskra przeskakuje między elektrodami i do głowicy
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2013-05-31, 18:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Sokół 600
WFM M06 1960
WSK 125 B3 1985 - Lokalizacja: Piła
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
cieszyłbym się, gdyby iskra przeskakiwała wtedy gdy leży na głowicy, a nie wtedy, gdy ją uniosę tak, że jej nie dotyka. Napisałem, że jak leży na głowicy to iskry albo nie ma wcale, albo jest takie lekkie pomarańczowe iskrzenie wewnątrz świecy. Jak uniosę świecę nad głowicę to iskra przeskakuje ze świecy do głowicy i zdarzy się też że idzie do głowicy poprzez elektrody. Ale jak ją znowu położę na głowicę to iskry znowu brak.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSKM06B3 1975
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
To załóż fajkę z opornikiem, powinno być ok.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2013-05-31, 18:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Sokół 600
WFM M06 1960
WSK 125 B3 1985 - Lokalizacja: Piła
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
I sprawa się wyjaśniła. Okazało się, że świece nadają się do kosza. Nowiutkie 2 świece firmy Awina. Stara oryginalna też do kosza. Wykręciłem z WFM i jest piękna iskra!!!!! Przy okazji okazało się, że jedna z nowych cewek wysokiego napięcia też nadaje się do kosza. Mam teraz założoną nową, którą notabene też wyjąłem z WFM. Ta z WSKi okazało się, że jest dobra i teraz nie wiem, czy zamienić, czy zostawić już jak jest a zamówić drugą do WFM-ki. Straszne badziewie robią. Kupiłem klamkę sprzęgła dorabianą niby na wzór oryginału. Udało się ją założyć, ale profilowo nie pasuje do uchwytu. Ma inny łuk odlewu
Nauczka na przyszłość, ale przy okazji kupiłem czujnik i nauczyłem się ustawiać zapłon z żaróweczką
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie sugestie .
Nauczka na przyszłość, ale przy okazji kupiłem czujnik i nauczyłem się ustawiać zapłon z żaróweczką
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie sugestie .
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Dlatego tak trułem i dopytywałem o świecy
Najważniejsze że działa, czas pojeździć puki pogoda jeszcze znośna
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Tak się zastanawiam czy odległość rozwarcia styków ma wpływ na osiągi i moc wueski? Pali za pierwszym ale nie rozwija pelnej mocy. Zastanawiam się czy np zmniejszenie odległości styków np. z 0,30mm do 0,28 coś zmieni? Czy jeśli jest iskra to nic nie ruszać lepiej? Zapłon mam ustawiony.
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Im mniejsze rozwarcie tym dłużej ładuje się cewka i tym mocniejsza iskra. Ma to wpływ przede wszystkim na osiągi na wysokich obrotach
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Tak też myślałem że warto pokombinować. Na książkowym rozwarciu 0,4 nawet nie ma iskry.
Jeszcze jedna sprawa. Kiedyś w mztce ustawiałem zapłon na żarówkę. Czy da się tak zrobić w wsce żeby zapalała się przy rozwarciu styków? I czy jak tak to tylko z akumulatorem?
Jeszcze jedna sprawa. Kiedyś w mztce ustawiałem zapłon na żarówkę. Czy da się tak zrobić w wsce żeby zapalała się przy rozwarciu styków? I czy jak tak to tylko z akumulatorem?
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSKM06B3 1975
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Tak się reguluje zapłon akumulatorowy, w WSK 125 jest iskrownikowy, bez obrotów nie ma napięcia. Ale jak bardzo chcesz, to możesz wziąć baterię płaską i żaróweczkę, wpiąć w obwód przerywacza i jak żaróweczka będzie gasła to następuje rozwarcie. Można w ten sposób też wyregulować.
-
- Posty: 344
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Ok podepne sie tutaj bo nigdzie nie znalazlem odp na moje pyt. Jakie macie swiece w swoich silnikach tzn chodzi mi o wartosc cieplna u mnie jest iskra f95 ps ale wydaje mi sie ze jest za zimna zteszta w instrukcji chyba cos pisza o f80. Czy ktos to przerabial robil jakies proby ? Dodam ze silnik pracuje poprawnie moze poprobowac swiecy innej firmy np ngk bedzie jakas roznica czy olac temat i jezdzic tak jak jest zaplon zwykły nie cdi
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Jeździć na takiej jaka jest w instrukcji, firma nie ma tu znaczenia. Chyba że chcesz katować to wybierz świecę chłodniejszą o jeden.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Odpaliłem wske po 15 latach. Bawię się zapłonem ale czuje że nie ma maksymalnej mocy. Świeca jest czarna. Nie pamiętam co to znaczy? śruba od powietrza za dużo wykręcona?
- jjaworskyy
- Posty: 2073
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Czarna świeca- zbyt bogata mieszkanka, śrubę powietrza wykręcić
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Panowie czy świeca ma duży wpływ na jazdę? Znalazłem na allegro świecę iskra 80 z tego co pamiętam taka powinna oryginalnie iść do wski. Aktualnie mam ngk z jakimś innym oznaczeniem. Czy warto wymienić na iskre?
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 '71
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
A jakie masz oznaczenie na NGK? Jeśli B7H lub B7HS to ta ciepłota odpowiada F80.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Sprawdze przy okazji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość