CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
sqerty
Posty: 69
Rejestracja: 2015-11-20, 22:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK125m06b1, WSK125m06b3
Lokalizacja: Ostrowy nad Okszą
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: sqerty » 2017-06-28, 17:04

I o takie uzasadnienie mi chodziło .
Dziękuję

Awatar użytkownika
Tomeekkkk
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 gil
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Tomeekkkk » 2017-09-02, 23:32

cześć,
Mam oto taki problem, kiedy stoję trzymam na sprzęgło na biegu, wł kierunkowskaz to wsk gaśnie? co to może być?

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Bazant » 2017-09-11, 13:40

Hej.
Zalozylem cdi i niechcial sie wkrecac na obroty.
Strobiskopem sprawdzilem ze po dodaniu gazu jak zaczyna sie wkrecac przestawia mu sie zaplon.
Widac to na filmie jak sie przyjrzymy tym nawierceniom na magnecie. Od 9 sekundy widac jak przeskakuje...
https://youtu.be/xuFCnd_kyQQ
Co to moze byc?
Pzdr

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: halcik » 2017-09-11, 13:51

Zły moduł, kup do 2t

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Bazant » 2017-09-11, 14:15

Kupiony byl jako 2t... objawy wskazuja ze sprElzedawca sie pomylil i wyslal 4t?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: halcik » 2017-09-11, 14:17

Zmienny kąt występuje w 4t, a odcięcie w modułach od 50cm3, U ciebie zmienia się kąt, więc obstawiałbym moduł i tylko on

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Bazant » 2017-09-11, 15:35

Po wygladzie modulu wychodzi ze to jest modul 2t.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


wojt
Posty: 53
Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
GG: 0
Moje maszyny: WSKM06B3 1975
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wojt » 2017-09-11, 18:20

Czy to jest kupiny zestaw CDI "gotowiec", czy sam sobie składałeś?
Ja mam samodzielnie złożony zestaw, pracujący w org. instalacji 6V i miałem podczas testów podobny problem, nad którym spędziłem dosyć dużo czasu. Generalnie objaw był taki jak u Ciebie, iskra skakła nie wiadomo kiedy. kąt zapłonu przestawiał się w bardzo dziwny sposób. Metodą prób i błędów, oraz analizując cały system, doszedłem do tego, że magnesy koła WSK mają na tyle silne pole, że jeżeli impulsator jest zamontowany stosunkowo blisko obwodu koła, to ich pole powoduje indukowanie w cewce impulsatora na tyle dużego napięcia, że wyzwala ono iskrę na świecy.
Czyli, mówiąc łopatologicznie, przy zwiększaniu obrotów, kąt zapłonu zmienia się w sposób nieprzewidywalny.
Objaw jest podobny jak na Twoim filmie.
Reasumując, porada dla osób samodzielnie konstuujących swój zapłon, jeżeli impulsator jest pod kołem, to należy go umieścić możliwie blisko jego osi, czyli jak najbliżej wału korbowego.
Ostatnio zmieniony 2017-09-11, 20:53 przez wojt, łącznie zmieniany 1 raz.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: halcik » 2017-09-11, 20:42

Jaki stosujesz moduł dla instalacji 6V. Moduł ac czy dc? Zasilanie modułu dla zmiennego jest z zmienionej cewki WN,, czy ładowania? Odnośnie twojego rozwiązania, znam inne podejście. Z chęcią podyskutuje np na Pw

wojt
Posty: 53
Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
GG: 0
Moje maszyny: WSKM06B3 1975
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wojt » 2017-09-11, 20:51

Moduł na napięcie zmienne, zasilany z przewiniętej cewki przykręconej w miejscu cewki WN. Jest jeszcze transformator, który podwyższa napięcie wychodzące z tej cewki - jest to cewka świateł z downiętą ilością drutu (ile się zmieściło - stosowałem taki sam drut jaki był na cewce - gruby aby się prędko spalił - I z tego powodu musi być trafo, bo grubym drutem nie uzyskasz odpowiedniego napięca aby zasilić moduł.
Napięcie na wyjściu z trafo to ok 150V przy kopaniu i ok 350V podczas pracy na wysokich obrotach.
Po co dyskutować na PM, forum jest aby pomóc. Może moje doświadczenie komuś się tu przysłuży.

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Bazant » 2017-09-11, 21:49

To ja tylko napisze ze zmienilem modul na inny taki sam pozyczony i jest ok.
U mnie zaplon pzestawial sie o ile stpni (zamiast na poczatku paska na kole magnesowym to prawie na koniec).
Po zmianie modulu jest ok.
Raz misie cos takiego na ulamek sekundy zrobilo jak mi sie srubka od masy odkrecila ale wydaje mi sie ze wtedy to poprostu cos zaczelo padac bo dokrecilem wszystko i bylo git.
Na wczesniejszym module to jakby niebylo zlozone zawsze bylo zle...

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: halcik » 2017-09-11, 22:34

Czyli strzał w dziesiątkę.

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Bazant » 2017-09-12, 08:35

Faktycznie moduł był walnięty ale uczulić musze ze mój moduł stary tez był 2t i był identyczny jak ten na którym działa poprawnie.
Mało tego bez lampy stroboskopowej bym do tego nie doszedł bo wolne obroty trzymał idealnie.
Nawet przy ustawianiu zapłony stroboskopem wolne obroty i zapłon trzymał idealnie w punkt.
Jaja sie działy dopiero po dodaniu gazu i dopiero wtedy zapłon przeskakiwał ( i to tez nie byle jak... tylko w konkretne zawsze to samo miejsce a jak obroty spadły wracał na swoje miejsce).

Dodam ze napewno nie jest to celowe przesuniecie bo w zadnym silniku na wysokich obrotach zaplon nie opoźnia sie o powiedzmy 20st.
W samochodach zapłon lekko przyspiesza ale jest to zmiana płynna w zależności od obrotów i maksymalne wyprzedzenie sięga ok. 5 st.

wojt
Posty: 53
Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
GG: 0
Moje maszyny: WSKM06B3 1975
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wojt » 2017-09-12, 11:00

Oj zdziwił byś się, zapłon w samochodach potrafi przyspieszyć o 30 st.

Bazant
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 00:20
GG: 0
Moje maszyny: Motoynka Romet Pony
WSK125
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Bazant » 2017-09-12, 12:37

wojt pisze:
2017-09-12, 11:00
Oj zdziwił byś się, zapłon w samochodach potrafi przyspieszyć o 30 st.
No ok.
Ale nie skokowo tylko plynnie :)

wojtek007
Posty: 17
Rejestracja: 2016-10-20, 14:50
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 model nieznany
Lokalizacja: Janów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wojtek007 » 2017-10-09, 19:02

Mam taki problem rozebrałem silnik problemy ze skrzynią złożyłem i chciałem odpalić i nie mam iskry pojawiła sie może 2-3 razy motocykl. Kable wszystkie sprawdzone żaden kabel nie przecięty a iskry brak co może być problemem ??

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Sarmat » 2017-11-04, 14:19

https://youtu.be/HDA5G_Dyssw

Jak byście ocenili takie wstępne ustawienie zapłonu?

adamp11
Posty: 44
Rejestracja: 2015-11-21, 18:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1978 r.
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: adamp11 » 2018-01-31, 14:45

jak podlaczyc kable z instalacji cdi który ida od stacyjki bialy , zolty i bodajże brązowy, wszystkie maja koncowki okragle do wpięcia się w srube, jeden z nich to masa a gdzie maja isc dwa pozostale?
sorry za pewnie blache pytanie ale ze schematy bass nie mogę się polapac.

hadrianus111
Posty: 67
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: hadrianus111 » 2020-07-22, 18:24

Jakie macie regulatory napięcia w swoich maszynach

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: auriol77 » 2020-08-13, 06:30

Mam osobliwy problem w silniku po remoncie i założeniu zapłonu CDI.
Zaczęło się od tego ,że podczas docierania tłok przyłapał.po spokojnej jeździe 50-55km/h na odcinku 8 kilometrów. Szlif wykonany u wojtali więc ciężko o lepszego fachowca. Szukajac powodów takiej sprawy zacząłem od montażu innego gaźnika (Tajwan) zamiast starego oryginalnego . Okazuje się ,że CDI zalewa się na tym gaźniku już na drugiej zapince iglicy. Czy CDI ma aż tak słaba iskrę ? Świeca zarzucona węglem. Silnik mocno dymi.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości