"Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-06-25, 00:29

Witam
Zapraszam do przeczytania nowego wpisu, tym razem o fabrycznym tuningu regresywnym, a właściwie jego odczarowywaniu na przykładzie Hondy Rebel 125.
http://cyclone-motor.blogspot.com/2017/ ... sywny.html
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: daroohd » 2017-06-25, 05:48

Ciekawy artykuł a jakie są koszty takich zabiegów

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-06-25, 09:47

Gaźniki z kolektorami kosztują ok 700 pln,ale są również tańsze zamienniki a reszta to tylko czas ;-) .Mnie zajęło to ok 16 godzin roboczych. Natomiast przeróbka na 250 jest już bardziej kosztowna, wał i cylindry od 250 można kupić w USA, cena ok 100-150$ lub nowe z Chin, warto również zastanowić się nad zakupem wałka rozrządu, nowy kosztuje trochę ponad 100 pln, lub droższą oryginalną używkę. Trzeba również rozwiercić blok pod większe cylindry, ale reszta silnika tzn skrzynia, smarowanie itp jest identyczna z 250. Po tej przeróbce 250 powinna mieć ponad 20 KM i całkiem przyzwoicie jeździć, co się przydaje w obecnym nasilonym ruchu ulicznym i co najcenniejsze bez widocznych zmian :-) Ale po takiej przeróbce to już trzeba zrobić kat. A2 ;-)
Tak na marginesie Honda Rebel to już klasyk i to z bardzo długą tradycją sięgającą lat 70 XX w, a była produkowana do 2016 r, jest więc prawdopodobnie najdłużej produkowaną Hondą. Pisałem o tym na blogu, ale powtórzę, że jest bardzo dobra w prowadzeniu i wygodna nawet dla kogoś ponad 180 cm wzrostu i do tego solidnie zbudowana.Osiąga przebiegi ponad 80 tyś km, więc zakup motocykla z przebiegiem 20-30 tyś km nie powinien odstraszać. Na poprawkę zasługuje jedynie cienka warstwa lakieru. Bardzo dobra oferta na początek drogi motocyklowej.

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-07-16, 10:22

Zapraszam na lekturę przy porannej kawie ;-) , lub podczas sjesty jak komu wygodniej. Temat dotyczy historii wyścigowych modeli amerykańskiej WSK-i o pojemnościach 750 i ich rywalizacji w sporcie. Zapraszam:
http://cyclone-motor.blogspot.com/2017/ ... alves.html

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-07-24, 22:53

Całkowicie niespodziewanie i chyba najbardziej dla mnie, udało mi się zakończyć długofalowy projekt silnika wyścigowego Harley WR. Motocykle z tym silnikiem święciły triumfy w latach 40 i 50 XX wieku na najlepszych torach wyścigowych w USA. Często pozostawiał konkurencję z Europy w pobitym polu, ale miał jednego poważnego rywala Indiana. O tych właśnie wydarzeniach traktuje kolejny wpis:
https://cyclone-motor.blogspot.com/2017 ... -ciag.html
Przyjemnego czytania ;-)
Pat

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-09-30, 20:44

Witam,od jakiegoś czasu nic się nie działo na moim blogu,więc i w tym temacie również, ale dziś coś drgnęło, choć nie na blogu. Żona zrobiła na jednej z moich stronek FB filmik, takie zebranie części mojej pracy z kilku lat dotyczące mojej autorskiej konstrukcji silnika opartej na silniku WL i Sportster Ironhead. Konstrukcję tą rozwijałem przez lata i wykonałem już ok 10 szt. tych silników, oto niektóre z nich w akcji. Miłego oglądania i nie zapomnijcie włączyć dźwięku :smile:
https://www.facebook.com/80592932942242 ... 632037647/
Polubienia mile widziane, bo to miód na moje skołatane nerwy :wink:

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Texas Ranger » 2017-09-30, 21:03

Nie jestem mordoksiążkowy, więc tutaj daję lajka.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: daroohd » 2017-10-01, 15:05

Super projekt jak zawsze... :ok:

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-10-23, 22:32

Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga, jest nowy wpis dotyczący Indiana Chief'a 1200. Jak zwykle trochę historii i opis prac remontowych.
http://cyclone-motor.blog...-never-die.html

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-10-29, 20:40

Trochę odgrzewany kotlet, gdyż opisywałem to już na tutaj. Wpis dotyczy wykonania od podstaw wału do silnika SHL Gazela czyli Wiatra. Zebrałem to trochę do kupy i zamieściłem więcej zdjęć. Niebawem tematy odnośnie wykonania wałów do SHL M11W oraz MZ ES250/2 Trophy o wydłużonym skoku, oraz możliwości regeneracji starych wałów metodą powiększenia gniazd na czop korbowy.
Zapraszam:
http://cyclone-motor.blogspot.com/2017/ ... -tuum.html

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Garry1 » 2017-11-01, 15:38

A czy byloby możliwe na obecnym oprzyrządowaniu wykonać wał o krótszym skoku ?:)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-11-01, 20:46

Tak, bez problemu, ale skracając skok zmniejszasz grubość "łącznika" pomiędzy czopem korbowym i czopem głównym, więc należałoby zredukować średnicę czopa głównego lub/i korbowego. Już w oryginale WSK 175 ten łącznik ma ok 6,5 a dla korby YZ250 przy czopie 24 daje 5,5 mm, więc jest dość cinko, ale akceptowalnie. Powiedzmy o ok 3 mm można bez przeszkód redukować skok, a potem chudsze czopy główne, ale i tak na wpustach. Grubość tego łącznika, ma wpływ na siłę zrywającą połączenie wciskowe. Brakuje Ci obrotów ;-) .

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2017-12-24, 02:04

Zapraszam do przeczytania najnowszego posta, a właściwie drugiej jego części dotyczącej remontu silnika Indiana z 1940 roku:
https://cyclone-motor.blogspot.com/2017 ... alszy.html
Tu można zapoznać się z treścią pierwszej części tego posta, jak zwykle jest też nieco historii :
http://cyclone-motor.blogspot.com/2017/ ... r-die.html
Miłego czytelnictwa ;)

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2018-01-21, 14:14

Witam
Pojawił się nowy wpis na blogu dotyczący tuningu silnika spalinowego. Wpis ten rozpoczyna serię artykułów o tuningu układu napędowego, w tym przede wszystkim silnika. Wpisy będą poparte przykładami ze światowej literatury motocyklowej i mojej praktyki warsztatowej, a przykładem będą motocykle amerykańskie 4T, lecz dużo treści jest uniwersalna i każdemu się przyda trochę ogólnej wiedzy. Zapraszam do odwiedzenia bloga :
http://cyclone-motor.blogspot.com/2018/ ... iczny.html
Nie bójcie się wertować bloga i czytać starsze wpisy, jest tam sporo wiedzy praktycznej, którą można wykorzystać do usprawnień swojego moto ;-) . Zapraszam.

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2018-05-04, 22:43

Witam
Dawno mnie nie było w tym temacie, a sporo się działo. Powstał wpis dotyczący projektowanego przeze mnie silnika Sokoła w trzech odsłonach, tzn. wersjach :
http://cyclone-motor.blogspot.com/2018/ ... sokoa.html
Ale co najważniejsze skończyłem zaprojektowany i wykonany przeze mnie przyrząd do wykonywania i naprawy wałów między innymi do WSK-i ale i również Sokoła. A to wszystko zostało opisane tutaj:
http://cyclone-motor.blogspot.com/2018/ ... talne.html
Zachęcam również do czytania starszych postów, gdyż nie wszystkie są tutaj zamieszczane, a oferują wiedzę i praktykę w pigułce.
Zapraszam :) .

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2018-06-22, 00:22

Tymczasem coś n/t gaźników, trochę teorii, trochę praktyki remontowej. Carburator, jak mawiają za wielką wodą jest tematem zawsze aktualnym, może kogoś zainspiruję - mam nadzieję :
http://cyclone-motor.blogspot.com/2018/ ... nkert.html

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2018-11-04, 11:09

Zapraszam sympatyków mojego bloga i tych którzy jeszcze tam nie zaglądali. Jest nowy wpis na blogu dotyczący naprawy silnika Magnum oraz modyfikacji łożyskowania wałków rozrządu w tym silniku. Jest to jeden z silników, który wykonałem 15 lat temu i przez te lata kolejni właściciele dokonywali w nim drobnych modyfikacji. Jedna z takich modyfikacji doprowadziła do uszkodzenia układu rozrządu. Uszkodzenie to miało swą przyczynę w źle dobranej średnicy korpusu prądnicy, co poskutkowało zakleszczeniem zębatek, skrzywieniem wałka prądnicy i pęknięciem bloku silnika. Zapraszam
https://cyclone-motor.blogspot.com/2018 ... a-koo.html

Patafil65
Posty: 173
Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Post autor: Patafil65 » 2018-12-26, 13:31

Zapraszam do przeczytania nowego wpisu dotyczącego "materiałówki" remontowej stosowanej w remontach silników. Myślę, że ten temat trafi w gusta grupowiczów i przyda się zarówno w obecnych jak i przyszłych remontach. Zapraszam ;-) : https://cyclone-motor.blogspot.com/2018 ... wanie.html

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość