Szlif cylindra 175

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Szlif cylindra 175

Post autor: Klaper » 2017-09-21, 17:34

Cześć.
Chce zamówić tłok od Aliena ale nie wiem na który szlif.
Cylinder mam nominalny,nie ma w nim głębokich rys. Wstawiłem nowe pierścienie a wska dalej nie pali z kopa tylko na pych i dzwoni. (zaplon,gaznik dobrze ustawiony jest to silnik 059>1 czyli zapłon SEM)
Zmierzyłem kompresje i pokazała 6,5 bara wiec to za malo. Teraz moje pytanie brzmi czy mam zamowic tłok na pierwszy szlif czy na drugi? Chodzi mi oto,zeby nie bylo zonka,ze pierwszy nie wyda....

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: daroohd » 2017-09-21, 18:50

Oddaj komuś kto robi szlify i on ci powie na jaki wyda...na oko nie określisz...

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: halcik » 2017-09-21, 19:07

Nowe pierścienie muszą się ułożyć. Dwusuw sprawdza się w szczególny sposób a kompresja 6.5 to nie tragedia. Poszukaj ile powinna mieć normalnie i sprawdź w jakich jednostkach porównujesz - bardzo ważne. Tylko nie szukaj info od ludzi którzy remontowali swoje wueski - mogli planować głowicę. Szukaj w instrukcji obsługi lub innej do wueski.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: Alien » 2017-09-21, 23:48

Jeśli nie wyda Ci na R1 to u mnie zawsze możesz wymienić na wyższy nadwymiar, opłacisz tylko wysyłki. Jeśli tuleja nie nosi wyraźnych śladów zużycia typu duży próg, głębokie rysy lub inne uszkodzenia to sugeruje R1. Przejście z nominału na R2 zdarza się najczęściej w 125, większość 175 by zdechła zanim dobije do takiego zużycia.

To z metod organoleptycznych, jeśli nadal masz wątpliwości to pozostaje pomiar średnicówką (który i tak jest tylko sugestią bo pokazuje wymiar a nie kształt).

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: Klaper » 2017-09-24, 11:05

Dużego progu nie ma tak wiec zamówie R 1. Dzięki za pomoc.

zmd-52
Posty: 490
Rejestracja: 2010-01-28, 21:29
GG: 6163547
Moje maszyny: Citroen Picasso
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: zmd-52 » 2017-10-04, 20:12

mam zestaw po szlifie/ cylinder , sworzeń ,zabezpieczenia,tłok /, WSK 175 , tylko zakładać

bayu

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: bayu » 2017-10-07, 17:59

Po-fazuj okna i zrób zamki na pierścieniach, a będzie długo służył

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: Klaper » 2018-01-02, 04:18

Co masz kolego na mysli piszac "zrob zamki" ?

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: wkzarci » 2018-01-30, 13:33

Odpowiednia szczelina na zamku pierścienia włożonego do cylindra wynosi 0,20-0,35

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: Klaper » 2018-01-31, 23:10

No to juz nie wiem na ktory szlif mam kupic... Nowe pierscienie nominalne wychodzil mi zamek 0,45 wiec cylinder juz jest mocno zurzyty.

bayu

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: bayu » 2018-02-01, 23:08

jest próg wyczówalny?? taki luz na zamku to sporo, a zazwyczaj sa zbyt małe, wiec sugeruje spore zuzycie. co do spreżania montowałeś głowice na zamek na tuleje?? czy masz uszczelke pod głowice??

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: wkzarci » 2018-02-01, 23:31

0,45 to sporo ? :-> cylinder masz nominalny bez żadnych głębokich rys i dużego progu powinien Ci wydać na pierwszy nadwymiar. A najlepiej pokaż zdjęcie gładzi tulei, górnej części by było widać ewentualnu próg i ogólne zdjęcie czy są jakieś rysy, jak nie jesteś sam pewny.

bayu

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: bayu » 2018-02-03, 23:31

wkzarci pisze:
2018-02-01, 23:31
0,45 to sporo ? :-> cylinder masz nominalny bez żadnych głębokich rys i dużego progu powinien Ci wydać na pierwszy nadwymiar. A najlepiej pokaż zdjęcie gładzi tulei, górnej części by było widać ewentualnu próg i ogólne zdjęcie czy są jakieś rysy, jak nie jesteś sam pewny.
Bez urazy ale na oko to chłop w szpitalu.... To trzeba po prostu pomierzyć. Tak jak pisał Daroohd.

Zamki na nowych pierscieniech po 0,45mm sugerują spore zużycie tulei ponieważ po szlifie zazwyczaj sa max w okolicy 0,1mm i trzeba piłować na wymagany wymiar a tu na nowych ma 0,45mm to sporo.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: ŻbiKu » 2018-10-04, 09:09

Panowie wydaje mi się, że przy takich sprawach to należy iść z cylindrem do szlifierni silników. Jeśli ma być coś dobrze zrobione, to nie ma co gdybać - tylko zmierzyć. Matematyka nie kłamie 😉 Robiąc szlif tak zrobiłem i sprawa była jasna i klarowna.

Też uważam, że 0,45mm sugeruje duże zużycie ale co do szlifu, to jak pisałem wyżej.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra 175

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-10-06, 12:52

Nie polecam oddawać cylindra do pierwszej lepszej szliferni...Najlepej dać to jakiemuś sprawdzonemu zakładowi co wykonuje szlify cylindrów.Prawidłowa naprawa zużytego cylindra polega na roztoczeniu cylindra, honowaniu, wykonaniu faz na oknach w cylindrze, fazowaniu krawędzi pierścieni oraz dobrym pasowaniu pierścienie\cylinder.Kolejna ważna rzecz to uszczelka pod głowicę.Z tego co wiem to w 175 fabrycznie nie stosowano uszczelki pod głowicę.Tak samo w jawie 50, więc polecam dotrzeć przylgnie pastą zaworową 1 a następnie 0, żeby przylgnie były jak nowe.Niestety wiele ludzi zakłada tam "blaszki" przez co zwiększa się szkodliwa przestrzeń i silniki gorzej chodzą.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości